Novo mjesto u Zagrebu
Andro Babić (Glazbena kuhinja): „Koncept je spiritualni nasljednik Rockstara“

Kraj srpnja, rano jutro na Zlarinu, borova šuma uz more, izlazeće sunce koje još ne prži, nego njeguje.
Zvučnici iz kojih izlaze najljepše disco, house pa i drum’n’bass melodije. Zatvara se Zlarin Street Music festival, jedna od najneopterećenijih i najautentičnijih domaćih manifestacija, a za DJ pultom je Andro Babić, polovica dua Glazbena kuhinja. U set koji je trajao devet sati komprimirao je cijeli spektar emocija koje čine ultimativnu ljetnu idilu te ih svima prisutnima duboko umemorirao u folder posebnih glazbenih iskustava. Iako smo ga mi zauvijek zapamtili prošlog ljeta na Zlarinu, Andro otkriva kako je priča o Glazbenoj kuhinji počela na jednom drugom našem otoku, Silbi.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
„Stvar je krenuila prije tri godine, kada sam napravio svoje prve DJ korake. Bili smo na jednom tulumu na Silbi na kojem sam birao pjesme, bez ikakve opreme, s laptopa. Tamo je bio i Matija Sindičić, koji mi je rekao mi da mu se sviđa moja glazba te me pozvao da dođem vrtjeti u njegov Rockstar. Tamo sam odradio prvih desetak nastupa i izbrusio svoju selekciju“, priča nam Andro.
Melting pot kultura
On i Matija su s vremenom počeli zajedno nastupati i tako se upustili u zajednički projekt, već spomenutu Glazbenu kuhinju. Ona je brzo nadišla okvire Rockstara i krenuli su najprije nastupi po Zagrebu – Klet, Rođo, Regular – pa se potom dogodila i prošlogodišnja mini jadranska turneja, ali i drugi gigovi najšireg spektra: od apres ski partija i sportskih natjecanja pa do korporativnih evenata i svadbi.
U međuvremenu je kultni Rockstar, koji je bio u Matijinom vlasništvu, zatvoren radi promjene vlasnika zgrade u kojoj se nalazio. To je mjesto odgojilo generacije, a dvanaest godina je svakog vikenda imalo DJ program.
„To je bilo jedino mjesto u gradu na kojem si kao DJ mogao vrtjeti open format, nisi bio nimalo omeđen žanrom ili stilom. Mjesto se zvalo Rockstar, u njemu je mogao svirati house, a sa zida je visjela skulptura punkera. Bio je to melting pot kultura, kao i jedan od prvih barova koji je otvoreno komunicirao da je LGBTQ friendly mjesto“, priča Andro.

Andro Babić i Tena Šarčević / Matej Grgić
Zatvaranje Rockstara bio je veleban događaj. Kroz vikend se u baru i na ulici okupilo više stotina ljudi. Matija i Andro tu su shvatili da je to priča koju treba nastaviti, a ona je ovih dana i oživjela. Njihov Koncept bar, čije uređenje potpisuje Matija, smjestio se na adresi Tkalčićeva 63, a baš ovog vikenda sprema se i službeno otvorenje.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
„Koncept je spiritualni nasljednik Rockstara, ali volimo reći da je on Roksa koja je izašla iz puberteta. To je svojevrsni korak naprijed, promišljeniji prostor koji odgovara i našem razvoju“, kaže Andro o mjestu čija je estetika inspirirana ruin barovima u Budimpešti.
Zanimljiva elektronička imena
Večeras (petak, 21. ožujka) u Konceptu nastupa Butterfly Jam, dok sutra (subota, 22. ožujka) pult preuzima Yesh.
„Butterfly Jam je u suradnji s ekipom iz Regulara pokrenuo seriju partija u tramvajima. Iako je u DJ-ingu relativno kratko, oko dvije godine, to ga je pozicioniralo kao osobu koja donosi inovacije na scenu. Osim toga, kvalitetan je DJ, tehnički sposoban, a ima i plesnu, malo mekšu selekciju kakva nama paše. Tu je i Yesh, kojeg osobno pamtim još s JabbaTon partija, koji su mi bili prvi susret s drum’n’bassom, dubstepom i sličnim žanrovima. Njega smo odabrali kao predstavnika, sada se već može i tako reći, old school scene“, priča Babić.

Koncept bar / Matej Grgić
Ističe kako ti prvi DJ nastupi zapravo dobro oslikavaju u kojem će smjeru ići glazbeni program. S jedne strane iz Koncepta žele da on bude platforma za mlade, neetablirane DJ-e, no nikako vrata ne zatvaraju ni onima koji su već profilirani. Za sada su u kalendaru gigova i Hrwoe, Stephanie Prekali, Kali, Hyvan, Jogurt, Soul Brothers, Krešo Jurina i Luka Kosty.
„DJ-ing je performativna umjetnost i zbog toga smatram da je uspješan DJ onaj koji nastupa. Ponekad na početku može biti teško doći do gigova i zato želimo imati otvorena vrata i za one koji su tek na početku DJ karijere. Također, kad god je to moguće, želimo i davati priliku ženama. Trudit ćemo se programu pristupati progresivno“, priča Babić i dodaje da u Konceptu brinu o glazbi i kad nemaju DJ program. Svaku pjesmu koju ćete tamo čuti odabrala je Glazbena kuhinja, a ne generički algoritam.

Koncept bar / Matej Grgić
Inače, kako je već spomenuto, Glazbena kuhinja je Andrin i Matijin zajednički projekt, mada Matija nešto rjeđe nastupa radi obiteljskih obaveza. Pod tim imenom objavljeno je i nekoliko remixa odnosno bootlegova, koje potpisuje Andro. Priča s editanjem pjesama, često hrvatskih, krenula je iz želje da u setove ubaci remix koji sadrži glas Relje Bašića, inače njegovog djeda.
„Teško je ili nemoguće ubaciti šansonu u DJ set bez da se totalno poremeti energija na danceflooru, a to mi je bila velika želja. Tako sam najprije napravio house i drum’n’bass verzije pjesama koje je moj djed radio s Elvirom Voćom i Gabi Novak. Poslije sam remiksirao i Pipse, bend Vroom, pa i Vještice, a kod njih sam dobio i pozitivan feedback članova originalne postave, što mi je iznimno drago“, priča Andro.
Bez intelektualnog snobizma
Iako je remixirao i neke strane izvođače, može se reći da su ga upravo ovi domaći stavili u fokus i izdvojili od ostalih.
„Remixi su moj način da se maknem od isključive reprodukcije tuđe glazbe, alat kojime i sam sudjelujem u kreaciji“, kaže.
Kroz razgovor spomenuo je i nastupe korporativnim eventima i svadbama. O takvim se gigovima nekako rijetko i priča, a brojni underground artisti prema njima pokazuju i određeni otpor.
„Osobno bih napravio razliku između DJ-inga kao umjetničke forme i kao struke. Između te dvije konstrukcije, naravno, ima preklapanja, no one nisu sasvim iste. Često se razgovara o tome kako živjeti od DJ-inga u Zagrebu. Mislim da to nije realno ako nekad i ne prihvatiš neki komercijalniji gig i u tom smislu napraviš određeni kompromis. I meni je najdraže vrtjeti glazbu u zadimljenom podrumu za 50 ljudi, no to ne plaća račune“, kaže Andro.
Ističe kako nije od onih što smatraju da je sve što je popularno nužno i loše.
„Smatram da je isključivo inzistiranje na undergroundu neka vrsta intelektualnog snobizma. Kao DJ si uvijek u privilegiranoj poziciji u kojoj kao čovjek možeš naučiti uživati. Primaš pozitivnu energiju od publike i to je predivno. Ja jednako cijenim tu energiju i na gigovima kao što je onaj na Zlarinu i na svadbi na kojoj sam vrtio, a mladenci mi i dandanas govore da im ništa ne bi bilo isto bez moje glazbe“, zaključuje Andro pa još jednom poziva na skoro otvorenje Koncepta.