21
ožu
2025
Intervju

Novo mjesto u Zagrebu

Andro Babić (Glazbena kuhinja): „Koncept je spiritualni nasljednik Rockstara“

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

share

Kraj srpnja, rano jutro na Zlarinu, borova šuma uz more, izlazeće sunce koje još ne prži, nego njeguje.

Zvučnici iz kojih izlaze najljepše disco, house pa i drum’n’bass melodije. Zatvara se Zlarin Street Music festival, jedna od najneopterećenijih i najautentičnijih domaćih manifestacija, a za DJ pultom je Andro Babić, polovica dua Glazbena kuhinja. U set koji je trajao devet sati komprimirao je cijeli spektar emocija koje čine ultimativnu ljetnu idilu te ih svima prisutnima duboko umemorirao u folder posebnih glazbenih iskustava. Iako smo ga mi zauvijek zapamtili prošlog ljeta na Zlarinu, Andro otkriva kako je priča o Glazbenoj kuhinji počela na jednom drugom našem otoku, Silbi.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Glazbena kuhinja (@glazbena.kuhinja)

„Stvar je krenuila prije tri godine, kada sam napravio svoje prve DJ korake. Bili smo na jednom tulumu na Silbi na kojem sam birao pjesme, bez ikakve opreme, s laptopa. Tamo je bio i Matija Sindičić, koji mi je rekao mi da mu se sviđa moja glazba te me pozvao da dođem vrtjeti u njegov Rockstar. Tamo sam odradio prvih desetak nastupa i izbrusio svoju selekciju“, priča nam Andro.

Melting pot kultura

On i Matija su s vremenom počeli zajedno nastupati i tako se upustili u zajednički projekt, već spomenutu Glazbenu kuhinju. Ona je brzo nadišla okvire Rockstara i krenuli su najprije nastupi po Zagrebu – Klet, Rođo, Regular – pa se potom dogodila i prošlogodišnja mini jadranska turneja, ali i drugi gigovi najšireg spektra: od apres ski partija i sportskih natjecanja pa do korporativnih evenata i svadbi.

U međuvremenu je kultni Rockstar, koji je bio u Matijinom vlasništvu, zatvoren radi promjene vlasnika zgrade u kojoj se nalazio. To je mjesto odgojilo generacije, a dvanaest godina je svakog vikenda imalo DJ program.

„To je bilo jedino mjesto u gradu na kojem si kao DJ mogao vrtjeti open format, nisi bio nimalo omeđen žanrom ili stilom. Mjesto se zvalo Rockstar, u njemu je mogao svirati house, a sa zida je visjela skulptura punkera. Bio je to melting pot kultura, kao i jedan od prvih barova koji je otvoreno komunicirao da je LGBTQ friendly mjesto“, priča Andro.

Andro Babić i Tena Šarčević / Matej Grgić

Andro Babić i Tena Šarčević / Matej Grgić

Zatvaranje Rockstara bio je veleban događaj. Kroz vikend se u baru i na ulici okupilo više stotina ljudi. Matija i Andro tu su shvatili da je to priča koju treba nastaviti, a ona je ovih dana i oživjela. Njihov Koncept bar, čije uređenje potpisuje Matija, smjestio se na adresi Tkalčićeva 63, a baš ovog vikenda sprema se i službeno otvorenje.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Glazbena kuhinja (@glazbena.kuhinja)

„Koncept je spiritualni nasljednik Rockstara, ali volimo reći da je on Roksa koja je izašla iz puberteta. To je svojevrsni korak naprijed, promišljeniji prostor koji odgovara i našem razvoju“, kaže Andro o mjestu čija je estetika inspirirana ruin barovima u Budimpešti.

Zanimljiva elektronička imena

Večeras (petak, 21. ožujka) u Konceptu nastupa Butterfly Jam, dok sutra (subota, 22. ožujka) pult preuzima Yesh.

„Butterfly Jam je u suradnji s ekipom iz Regulara pokrenuo seriju partija u tramvajima. Iako je u DJ-ingu relativno kratko, oko dvije godine, to ga je pozicioniralo kao osobu koja donosi inovacije na scenu. Osim toga, kvalitetan je DJ, tehnički sposoban, a ima i plesnu, malo mekšu selekciju kakva nama paše. Tu je i Yesh, kojeg osobno pamtim još s JabbaTon partija, koji su mi bili prvi susret s drum’n’bassom, dubstepom i sličnim žanrovima. Njega smo odabrali kao predstavnika, sada se već može i tako reći, old school scene“, priča Babić.

Koncept bar / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Ističe kako ti prvi DJ nastupi zapravo dobro oslikavaju u kojem će smjeru ići glazbeni program. S jedne strane iz Koncepta žele da on bude platforma za mlade, neetablirane DJ-e, no nikako vrata ne zatvaraju ni onima koji su već profilirani. Za sada su u kalendaru gigova i Hrwoe, Stephanie Prekali, Kali, Hyvan, Jogurt, Soul Brothers, Krešo Jurina Luka Kosty.

„DJ-ing je performativna umjetnost i zbog toga smatram da je uspješan DJ onaj koji nastupa. Ponekad na početku može biti teško doći do gigova i zato želimo imati otvorena vrata i za one koji su tek na početku DJ karijere. Također, kad god je to moguće, želimo i davati priliku ženama. Trudit ćemo se programu pristupati progresivno“, priča Babić i dodaje da u Konceptu brinu o glazbi i kad nemaju DJ program. Svaku pjesmu koju ćete tamo čuti odabrala je Glazbena kuhinja, a ne generički algoritam.

Koncept bar / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Inače, kako je već spomenuto, Glazbena kuhinja je Andrin i Matijin zajednički projekt, mada Matija nešto rjeđe nastupa radi obiteljskih obaveza. Pod tim imenom objavljeno je i nekoliko remixa odnosno bootlegova, koje potpisuje Andro. Priča s editanjem pjesama, često hrvatskih, krenula je iz želje da u setove ubaci remix koji sadrži glas Relje Bašića, inače njegovog djeda.

„Teško je ili nemoguće ubaciti šansonu u DJ set bez da se totalno poremeti energija na danceflooru, a to mi je bila velika želja. Tako sam najprije napravio house i drum’n’bass verzije pjesama koje je moj djed radio s Elvirom Voćom i Gabi Novak. Poslije sam remiksirao i Pipse, bend Vroom, pa i Vještice, a kod njih sam dobio i pozitivan feedback članova originalne postave, što mi je iznimno drago“, priča Andro.

Bez intelektualnog snobizma

Iako je remixirao i neke strane izvođače, može se reći da su ga upravo ovi domaći stavili u fokus i izdvojili od ostalih.

„Remixi su moj način da se maknem od isključive reprodukcije tuđe glazbe, alat kojime i sam sudjelujem u kreaciji“, kaže.

Kroz razgovor spomenuo je i nastupe korporativnim eventima i svadbama. O takvim se gigovima nekako rijetko i priča, a brojni underground artisti prema njima pokazuju i određeni otpor.

„Osobno bih napravio razliku između DJ-inga kao umjetničke forme i kao struke. Između te dvije konstrukcije, naravno, ima preklapanja, no one nisu sasvim iste. Često se razgovara o tome kako živjeti od DJ-inga u Zagrebu. Mislim da to nije realno ako nekad i ne prihvatiš neki komercijalniji gig i u tom smislu napraviš određeni kompromis. I meni je najdraže vrtjeti glazbu u zadimljenom podrumu za 50 ljudi, no to ne plaća račune“, kaže Andro.

 

Ističe kako nije od onih što smatraju da je sve što je popularno nužno i loše.

„Smatram da je isključivo inzistiranje na undergroundu neka vrsta intelektualnog snobizma. Kao DJ si uvijek u privilegiranoj poziciji u kojoj kao čovjek možeš naučiti uživati. Primaš pozitivnu energiju od publike i to je predivno. Ja jednako cijenim tu energiju i na gigovima kao što je onaj na Zlarinu i na svadbi na kojoj sam vrtio, a mladenci mi i dandanas govore da im ništa ne bi bilo isto bez moje glazbe“, zaključuje Andro pa još jednom poziva na skoro otvorenje Koncepta.

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić i Tena Šarčević / Matej Grgić

Andro Babić i Tena Šarčević / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

Andro Babić / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Koncept bar / Matej Grgić

Andro Babić i Tena Šarčević / Matej Grgić

Andro Babić i Tena Šarčević / Matej Grgić

01 - 02

Moglo bi Vas zanimati