uoči velikih lipanjskih koncerata
Maya, Manu i Marko, svi Gibonnijevi ljudi

Gibonnijevi koncerti u Puli i Splitu neće biti lišeni dobro znanih domaćih instrumentalista i suradnika
Nažalost, planirano gostovanje Terencea Trent D’Arbyja na Gibonnijevim koncertima u pulskoj Areni (21. lipnja) te na Starom placu u Splitu (27. lipnja), otkazano je. Naime, američki pjevač koji je bljesnuo 1987. sjajnim nastupnim albumom Introducing The Hardline According To Terence Trent D’Arby te njegovim velikim hitovima „If You Let Me Stay“, „Sign Your Name“, „Dance Little Sister“ i „Wishing Well“, spriječen je zbog novonastalih obveza za predstojeću britansku turneju. D’Arby i Gibonni su trebali izvesti po par uzajamno razmijenjenih skladbi i zajednički nastup što bi bila odlična prigoda za zanimljive covere hit brojeva poput „Wishing Well“ u Gibinnoj izvedbi ili pak „Tempere“ u neo-soul ruhu.
Unatoč odsustvu D’Arbyja, uz Gibu će biti Maya Azucena i Manu Katche. I ona – baš kao i Manu – domaćoj publici znana po nastupima i snimanjima s Gibom, a nažalost ne po veoma zanimljivoj samostalnoj karijeri i hvaljenim kolaboracijama s vrsnim glazbenicima. Njujorška pjevačica i skladateljica Azucena – hvaljena zbog raspona glasa od četiri oktave i sjajnom snalaženju podjednako u gospelu, bluesu, R&B-u, rocku, jazzu… – surađivala je, naime, tijekom karijere s mnogim glazbenicima. Pored ostalih s liderom Living Coloura, Vernonom Reidom, Marcusom Millerom i Stephenom Marleyem. S potonjim je kao česta suradnica, pjevajući i duet na njegovom Mind Control projektu nagrađenom Grammyjem za najbolji reggae album 2008.. Surađivali su 2022. i na Marleyevom hvaljenom albumu „Celebrating Nina: A Reggae Tribute To Nina Simone”.
Solo karijeru je počela 2003. albumom Maya Who? s vještim spajanjima hip hopa, R&B-a i soula, a nastavila odličnim akustičarskim Junkyard Jewel objavljenim 2007. Odličan album dao je i skladbe koje su nastavile život i izvan albuma. Primjerice, skladba „Set You Free“ našla se u reklami Forda, „Down, Down“ u epizodi hvaljene HBO-ove serije „Žica“, dok je album dobio nominacije Soul Tracks Awardsa u kategorijama najboljeg ženskog vokala i albuma godine.
Hvaljen je bio i njen treći diskografski (dakle službeni samostalni) album Cry Love iz 2011. koji je uslijedio nakon projekata What You Don’t Already Have (2005.), The Rooftop: A Live Shot (2006.) i Make It Happen (Gotta Get Up) (2007.). Svima im je bio zajednički upečatljiv, snažan no veoma emocijalan Mayin vokal. Cry Love je bio promoviran brojnim svirkama diljem svijeta, ali i čestim suradnjama s renomiranim svjetskim glazbenicima, pa tako i Gibonnijem s kojim je – na koncertima i u studiju – „kliknula“ na prvu. Svakako i zbog humanitarnog aktivizma po kojem je Maya poznata.
Slavnog francuskog bubnjara Manua Katchea domaća je publika uglavnom upoznala kao glazbenika na Gibinim albumima Mirakul i Unca fibre te na njihovim promotivnim turnejama. No, ovaj sjajni glazbenik u svom portfelju ima još mnogo toga. Ne samo kao suradnik na projektima tako slavnih imena globalne scene poput Stinga i Petera Gabriela (kojima je redovan suradnik), Jeffa Becka, Ala Di Meole, Tears For Fears, Eurythmicsa, Simple Mindsa, Dire Straitsa, Bee Geesa, Joni Mitchell, Jana Garbareka, Herbiea Hancocka, Manua Chaoa, Youssoua N’Doura, Robbiea Robertsona, Joan Armatrading, Joea Satrianija, Tori Amos, Ryuichi Sakamoto, Tracy Chapman i još mnogo drugih, već i kao glazbenik moji ima nisku odličnih solo projekata. Uostalom, već sam popis glazbenika s kojima je surađivao pokazuje da Manu savršeno priliježe uz razne glazbene podloge: od jazza do world musica ili rocka. Pa tako i uz Gibonnijev osebujan rock iskaz okađen – Manuu tako milim – Mediteranom. Naime kao vrhunski session glazbenik Manu Katche nije običan najamnik već muzičar koji pomno bira s kime će u studiju ili na sceni svirati, odabravši po tko zna koji već put i Gibonnija među najomiljenije suradnike.
Gibonnijevi koncerti u Puli i Splitu neće biti lišeni dobro znanih domaćih instrumentalista i suradnika poput, naravno, gitarista Vlatka Stefanovskog i „Katice za sve“ Nikše Bratoša, klaviriste Matije Dedića i bubnjara Branimira Gazdika, sjajnog jazz bubnjara Elvis Stanić Group. Uz Gibonnija će biti i stalni suradnici: basist Marko Reljanović, klavijaturist Maasej Kovačević, perkusionist Cubisma Mladen Ilić, četvorica puhača te pouzdani pozadinski vokali – Daria Hodnik, Brankica Jovanovska i Teo Brajčić – te nezaobilazni „sideman“ violinist Marko Ramljak.
Samozatajni Ramljak svakako – kao i Maya i Manu – zaslužuje posebnu pažnju. Ne samo što je dobro znan Gibonnijev „pobočnik“ na koncertima i suradnik u studiju još od albuma Mirakul naovamo već i zbog samostalnih projekata i brojnih uspjelih suradnji. Poput onih na lani objavljenom trećem albumu Marko Ramljak Banda, Liberation. Album je, čini se, prošao „ispod radara“ mada je svojevrsno ušće svih Ramljakovih mekih srastanja jazza, world musica, rocka zbog kojih je bio i ostao idealan Gibin suradnik. Primjerice, „Luna’s Flowers“: zanimljiv komad world musicom okađenog prog/jazz-rocka koji je dijelom na tradiciji Mahavishnu Orchestra, a dijelom pak – u dionicama sa saksofonskim solom – u sazviježđu Weather Reporta. Naravno, violinske dionice (koje mogu podsjećati i na učinak Jerryja Goodmana na albumima Flocka i – još više – Mahavishnu Orchestra) daju poseban karakter broju (ali i cijelom albumu), podsjećajući i na neke od dionica odsvirane uživo s Gibom… Sklonost world musicu odavno je – još od vremena sviranja u Južnoj Africi kao gitarist, ali i suradnje s Balkan Horses Bandom te u projektu „Balkan Superselection“ – upisana u Markov glazbeni DNK, baš kao i suradnja s Gibonnijem, Vlatkom Stefanovskim i Manuom Katcheom na Gibinim projektima. Onu svoju „drugu stranu“, jazzersku, potvrdio je pak suradnjom s Matom Matišićem, Matijom Dedićem, Henryjem Radanovićem, Elvisom Stanićem, Tamarom Obrovac…
Na projektu Liberation okupljena je pouzdana i već uhodana ekipa glazbenika: bubnjar Branimir Gazdik, basist/kontrabasist Vedran Ružić, klavijaturist Maasej Kovačević, perkusionist Hrvoje Rupčić, saksofonist Lenart Krečić i pjevačica Luna Ramljak. Ne čudi stoga što je gotovo osmominutna „Transition“ savršeno domišljena i odsvirana lirska ambijentalna tema koja bi odlično prošla i kao sugestivan filmski broj ili komad po guštu publike sedamdesetih navučene na slojevite prog rock konstrukcije s violinom u prvom planu. Stare uši ona može podsjetiti i na East Of Eden u brojevima poput „Evolve“ što je – nemojmo se lagati – kompliment. „Runner“ je jazzy brzac s naglašenim učinkom Gazdika i Ružića uz etno (balkanoidne) začine violine akcentirane klavijaturama i saksofonskim solom, a „Anahata“ pak novi melankolični lirski broj. „Overthinker“ kreće s gugutavim Ružićevim basom, a nastavlja se odličnim solima violine, klavira i saksofona te slojevitom teksturom. Nježna „The Wonderer Theme“ u priču unosi efektni ženski vokal, a „The Wonderer“ sjajno kombinira lirske dionice s ritmički bogatijim (funkom začinjenim) jazz etapama.
Poveznicu s Gibonnijem i ovog puta potvrđuje ekipa suradnika – članova Gibinog koncertnog banda – samog Marka, Masseya i Gazdika koji će se, naravno, pojaviti i na predstojećim lipanjskim velikim Gibonnijevim koncertima u Puli i Splitu.