Zvuk KIOSK konferencije je zvuk grada Zagreba
Producent SZCH pretvara šum tramvaja i cvrkut ptica u učinkoviti sonic branding
U vremenu u kojem vizualni identitet brendova više nije dovoljan da privuče pažnju, sonic branding (ili zvučno brendiranje) postaje ključan dio prepoznatljivosti, jednako važno kao logotip, tipografija ili boja
Globalni brendovi već godinama ulažu u zvučne potpise koji stvaraju emocionalnu vezu s publikom, no rijetko koji događaj pristupa zvuku s toliko senzibiliteta kao nova KIOSK Branding Conference. Upravo zato, njihov službeni zvučni identitet postao je mali case study o tome kako zvuk može uhvatiti ne samo brend, već i cijeli grad.
Za KIOSK prvi zvučni logo zaslužan je producent SZCH, poznat po toplini, analognom senzibilitetu i sposobnosti da uhvati intimne fragmente svakodnevice. Kada je dobio zadatak, SZCH se nije okrenuo studiju, već – prozoru.

„Za mene je kiosk simbol zajednice, gradske vreve, mirisa tek otisnutih novina i onog malog osjećaja nade i uzbuđenja dok čekaš vijesti“, kaže on. Upravo zato, zvuk za KIOSK snimljen je u četiri ujutro, s prozora stana na Držićevoj aveniji. „Šuškanje stranica, ubrzavanje zagrebačkog tramvaja i cvrkut ptica zajedno hvataju grad u trenutku buđenja.” Šumovi iz stvarnog Zagreba postali su temelj zvučnog potpisa koji će se koristiti kroz komunikacijske materijale KIOSK konferencije.
Na te autentične frekvencije nadovezala se gudačka melodija: blago iskrivljena, nježna, pomalo maglovita. „Htio sam da KIOSK zvuči i kao kiosk i kao grad – jedan zvučni potpis koji nosi energiju konferencije i samog Zagreba.” U jednoj rečenici sažeto je sve ono što sonic branding treba biti: istovremeno funkcionalan, emotivan i prostorno-specifičan.
KIOSK nije stao samo na zvučnom potpisu. SZCH je iz istog jutarnjeg trenutka razvio i dužu, gotovo četverominutnu temu, svojevrsnu glazbenu interpretaciju zore. „Duža KIOSK tema zapravo je isti taj ranojutarnji trenutak rastegnut na gotovo četiri minute“, objašnjava. Izgrađena na jednostavnom 4/4 ritmu, tišem, ali neizbježnom pulsu, skladba polako vodi prema plesnom podiju, ali tempom koji dopušta razmišljanje. Niske frekvencije, mekani i lagano zamućeni padovi te cvrkuti ptica snimljeni u jednom pokušaju ostaju konstanta, pozadinski šum grada koji diše.
Gudačka melodija iz zvučnog loga ovdje dobiva glavnu ulogu, polako vuče stvar naprijed i razvija se zajedno s padovima. „Za mene je ta skladba međustanje između noći i dana, trenutak kad se grad tek počinje buditi.” Upravo u tom trenutku preklapanja između tame i svitanja, između statike i ritma, između tišine i prvog tramvaja, nastaje emocionalna rezonanca koja čini sonic branding učinkovitim.

Za KIOSK Branding Conference, ovaj zvuk predstavlja više od glazbene kulise. On je produžetak njihovog identiteta, odnosno manifestacija ideje da brendovi prestaju govoriti tek kada počnu stvarati kulturu. A kultura, ponekad, počinje jednim zvukom: onim koji se dogodi u 4 ujutro, dok grad još spava, ali se polako budi.
KIOSK je time postao jedan od rijetkih regionalnih projekata koji zvuku pristupa kao strateškom alatu, a ne ukrasu. U godini u kojoj se sve više priča o pažnji kao najvrjednijoj valuti, zvučni potpis producenta i DJ-a SZCH pokazuje kako se pozornost može osvojiti tiho, autentično i precizno.
Službeni KIOSK zvuk i tema dostupni su na Spotifyju, a publika će ih prvi put uživo u potpunosti doživjeti na KIOSK Branding Conference u zagrebačkoj Laubi 6. veljače 2026. Ulaznice za konferenciju dostupne su na web stranici kioskconference.com, a do 5. prosinca aktivan je Black Friday popust uz kod 20KIOSK. Požurite po svoju, konferencija je ograničena na svega 500 sjedećih mjesta.