Meštrović & Expresto uživo u Splitu - stari klasici za novi naraštaj
Pijanisti Matej Meštrović i Kristina Bjelopavlović Cesar, uz Bornu Šercara na udaraljkama, bili su vrlo entuzijastični, jer im je zbog prorjeđenih koncertnih aktivnosti taj nastup, prema Meštrovićevim riječima, bio poput Nove godine!
Glazbeni tjedan ususret Sudamji obogatio je splitsku koncertnu dvoranu raznovrsnim koncertnim događanjima, a pozornost publike naročito je privukao Old Classics For New Generation, za koji su ulaznice planule danima unaprijed. MEŠTROVIĆ & EXPRESTO, koji čine pijanisti Matej Meštrović i Kristina Bjelopavlović Cesar, uz Bornu Šercara na udaraljkama, bili su jednako entuzijastični, jer im je zbog prorjeđenih koncertnih aktivnosti taj nastup, prema Meštrovićevim riječima, bio poput Nove godine!
Pitko i prijemljivo
Njihova zarazna energija prenijela se publikom koja je pljeskala kao na novogodišnjem koncertu, prateći tempo Straussova Radetzskog marša. Uslijedila je jednako atraktivna i živahna Mozartova Alla Turca u solističkoj Meštrovićevoj izvedbi, koji je zaslužan za novo ruho poznatih klasika, ali i autorske skladbe s programa. Poigravanje postojećom glazbenom materijom u eklektičnom, ali prepoznatljivo efektnom i energičnom stilu, uz odmjerenu dozu spektakla, očito je recept za uspjeh. Iako je Meštrovićevu glazbu teško svrstati u stilsko-žanrovske okvire, intenzivni ritmovi uz pregršt staccata, motoričnih tempa, repeticija i mjestimičnih predaha u eteričnim i lirskim melodijama, unatoč smjeru u kojem glazbeni razvoj krene, čine prepoznatljivo glazbeno ruho pamtljivo svakom uhu.
Iznimna virtuoznost
U uvodnom dijelu The Walls of Jericho Meštrović solistički donosi intimu atmosferu, koja se u središnjici zakuhava uz bubnjeve i još jedan par pijanističkih ruku te postaje podij glasne virtuoznosti za najspretnije plesače. A uz Brahmsov Mađarski ples pijanistički duo doslovno je i zaplesao uz klavir! Zaraznu energiju transmitirala je još jedna Meštrovićeva skladba Cobra Dance, dok je s programa najviše odudarao Childs Play, koju je svestrani glazbenik skladao još kao devetnaestogodišnjak. Unatoč naslovu, ugođaj je na početku tmuran, donosi duga eha, a zaigranost se očituje u eksperimentiranju izvedbenim mogućnostima klavira. Skladba ipak završava u veselom i motoričnom ozračju koje evocira makedonsku tradicijsku glazbu. Povremena skretanja gotovo uvijek se vraćaju živahnom blještavilu zvukova, prepunom uzbuđenja i iznenađenja, kao u cirkusu. Takva atmosfera pratila je i Labuđe jezero P. I. Čajkovskog, koje se kompaktno ujedinilo u novu skladbu uz Šostakovičev Drugi valcer, ali i najpoznatije ulomke iz Bizetove Carmen koji su dominirali bocama na kojima je Bruno Šercar ponovno pokazao iznimnu virtuoznost. Splićane su posebno obradovale madley Can Can Fantasie, jer je u brzi ples ‘uletio’ ulomak Završnog kola opere Ero s onoga svijeta i Dva Bracanina, te Vivaldijeva Četiri godišnja doba, u koja je ‘zalutala’ pjesma Galeb i ja. Iako Meštrović u svojoj glazbi nije progresivan ni originalan, uspješno manipulira srcima slušatelja. Njegovi glazbeni spektakli su kao bomboni. Znate da nisu zdravi, ali su ukusni!
Prati na:
https://www.facebook.com/MatejMestrovicPiano
https://www.instagram.com/matej_mestrovic/
https://www.youtube.com/user/matejmestrovic
Izvor: Cantus 228
Autorica fotografije: Maja Prgomet