Josipa Lisac na Ljetnoj pozornici Tuškanac: „Ja sam jedna od tisuću“
Josipa Lisac postala je debitantica na Ljetnoj pozornici Tuškanac
Bez obzira jeste li obožavatelj ili ne, svi su svjesni njene magnetske osobnosti i prisutnosti na pozornici. Postalo je nepobitno da na sebi nosi pečat apsolutne autentičnosti. Cijenjena zbog svog pionirskog glazbenog utjecaja, njena grandiozna pojava dovela je do toga da iznova okuplja novu publiku koja je očarana raskoši njenog pjevačkog talenta.
Na još jednom rasprodanom koncertu, Josipa nas je svojim glasom podsjetila u kakvom svijetu živimo i koje emocije imamo. Volimo njenu energiju, duhovitu i provokativnu kritiku kojom zabavlja između pjesama, bilo da recitira poeziju Wisławe Szymborske ili Borisa Runjića koja je ostavila veliki dojam na nju, prepričava nezanimljiva i uvijek ista pitanja novinara do toga kako se, kako kaže, apdejtala kako bi u svoj svakodnevni rječnik ubacila riječi poput „vrh“, „zakon“, „mrak“ i „top“ i bila razumljivija svojoj okolini.
Sa svojim bendom u sastavu Borna Šercar na bubnjevima, Elvis Penava na elektirčnoj gitari, Toni Starešinić na klavijaturama i hammondu i Davor Črnigoj na bas gitari, nastupa već dugi niz godina.
Josipa kaže da joj se sviđa što glazba daje potpuno slobodu da se izrazi, a ona „pokušava shvatiti, razumjeti i prilagoditi se“. Možda je to tajna njenog uspjeha i dugovječnosti. Sad bi trebalo biti jasno, ako već nije postalo očito, da je Josipa Lisac glazbeni kameleon. Čak i u dobi od 72 godine, njena se glazbena ambicija čini izdržljivom kao i uvijek, što je dokaz nepokolebljive želje da nadiđe sve glazbene granice. Josipin bend dokaz je koliku razliku između svirača i umjetnika na pozornici. Svaki sa svojom posebnom kemijom i načinom na koji doživljavaju svoj instrument te atmosferu koju grade iz pjesme u pjesmu, umjetnost je za sebe.
Umjetnica je izrazila nezadovoljstvo pjesmama koje se puštaju na radio stanicama i kako tamo nema mjesta za novu i kvalitetnu glazbu. To se prije svega odnosilo na glazbu koju stvara Toni Starešinić u svojim autorskim bendovima, ali kasnije je spomenula i neke svoje novije pjesme, “Tebi putujem” i “Daleko”, koje su ostale zakinute za novu publiku i ostale relativno nepoznate. Intrigira ju stav da se mladi trebaju mučiti i postavlja retoričko pitanje je li to do našeg mentaliteta. Sva u socijalnim analizama, našalila se kako nema šanse da će napisati autobiografiju iako je mnogi nagovaraju, ali da bi možda bilo zanimljivo napisati knjigu o tome kako sama stoji sa strane i promatra svijet i dijeli svoja razmišljanja.
Iako se povremeno izgubila u tekstovima tijekom koncerta, s papirom u ruci i Bornom Šercarom neočekivano je i dojmljivo oživjela pomalo protestnu “Make up”. Pjesma koja je iznenađujuće eruptirala u plesno ludilo izazvala sjajnu reakciju kod publike. Nakon toliko koncerata, njen repertoar teško može zvučati novo. Ipak, s ovakvim intervencijama zasigurno plijeni posebnu pozornost. Jedna od takvih posebnih izvedbi bila je “Hir, hir, hir” s izvanrednim uvodom Tonija Starešinića koji je virtuozno gradio teksture i cijelu energiju pjesme. Uz sve najveće hitove iz svog repertoara, najsnažniji efekt očekivano je na kraju postigla “Magla”. Kako izrazito ne voli biseve, ostali su na pozornici i odsvirali još “Ležaj od suza” i “Ispočetka”.
Naposljetku, svaka pjesma na koncertu bila je cijela jedna riznica muzikalnosti, što je neosporna demonstracija umjetničkog umijeća Josipe i njenog benda. Možda je to razlog zašto je ostala tako omiljena svih ovih godina. Postoji tisuću razloga zbog kojih možete još jednom otići na koncert Josipe Lisac i iznova će vas osvojiti nečim novim, pa makar ovakvom samosvjesnom izjavom kojom je zaključila koncert na Ljetnoj pozornici Tuškanac: „U posljednje vrijeme posjetila sam i susjedne zemlje i ljude koje poznajem, ali isto tako i nove ljude, mlade ljude koje nisam vidjela, a koje sam isto tako trebala osvojiti, kako se to kaže. Ja sam privilegirana. Ja sam ta, jedna od 1000.“
Bilo je to tek prvo poluvrijeme. Drugi koncert, također rasprodan, najavljen je u nedjelju 5. lipnja.