Splitski virtuozi u INK - Gradskom kazalištu Pula
Sugestivna i svježa komunikacija splitskih glazbenika
Komorni orkestar Splitski virtuozi, pod vodstvom Wladimira Kossjanenka i uz solisticu, pijanisticu Vesnu Podrug, ovog su tjedna nastupili u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula. Pretposljednji je to koncert njihove jadranske turneje koja je započela 10. lipnja u Kneževom dvoru u Dubrovniku, a nastavila se u Kaštelima, Splitu, Zadru i Senju.
Splitski virtuozi
Splitski virtuozi mladi su ansambl osnovan 2012. godine na inicijativu Glazbeno- umjetničke udruge Artemis, Glazbene mladeži i Glazbenog odjela Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu, i od tad bilježe bogatu i zapaženu koncertnu djelatnost, kao i suradnju s preko stotinu renomiranih međunarodnih solista. Posebnu pažnju polažu odgoju mladih glazbenika kao profesori splitske akademije. Ansambl broji jedanaest članova, a njihovo je komorno muziciranje u pravilu bilo hvaljeno od strane glazbene kritike.
Za pulskog koncerta, doduše pred malim brojem posjetitelja kazališne dvorane Pietro Ciscutti, upozorili su na vrijednost svojeg djelovanja
I za ovoga pulskog koncerta, doduše pred malim brojem posjetitelja kazališne dvorane Pietro Ciscutti, upozorili su na vrijednost svojeg djelovanja, posebice u središnjem dijelu programa kad im se pridružila Vesna Podrug s Koncertom br. 2 za klavir i gudače (Predigra, Allegro con brio, Andante con moro i Allegretto vivace) Borisa Papandopula. Suverena u interpretaciji i lijepo usklađena u komunikaciji s ansamblom, Podrug je ovaj sjajan Papandopulov koncert izvela energično i sugestivno, uz delikatno naglašavanje karaktera kompozicije – od melankoličnih do dramatičnih atmosfera.
Vesna Podrug je Drugi Papandopulov koncert izvela energično i sugestivno, uz delikatno naglašavanje karaktera kompozicije
Papandopulo je Koncert br. 2 za klavir i gudače skladao 1947. godine i u trostavačnoj formi otkrio sve svoje stvaralačke afinitete onog vremena, svoju umjetničku osobnost koja prepoznatljivim rukopisom bezvremenski inspirira i oduševljava. Unatoč čestom odabiru pijanista, repertoar s ovom kompozicijom uvijek garantira posebno zahvalan ishod pa je i ovaj Splitskih virtuoza rezultirao takvim prijemom publike. Posebno tu valja izdvojiti interpretaciju drugog stavka, koji je djelovao svježe i vedro.
Program kao nadahnuće
Koncert su otvorili Suitom iz vremena Holdberga (Prelude, Sarabande, Gavotte, Air, Rigaudon) Edvarda Griega, prepoznatljivim plesnim ciklusom neoklasicizma koji je skladatelj prvobitno namijenio klaviru. I ta je kompozicija ukazala na njihovu namjeru kreiranja programa koji publika lako prihvaća i kojem se rado vraća.
Valja pritom dodati da je primjetna i njihova inspiracija djelima koja su izdvojili, a izuzev spomenutih slušali smo i Simple Symphony (Boisterous Bourree, Playful Pizzicato, Sentimental Sarabande, Frolicsome Finale) Benjamina Brittena te djelom bisa i drugi stavak (Andante) Drugoga klavirskog koncerta Dmitrija Šostakoviča. Brittenova krasna simfonija koju je ispisao kao dijete uvijek zrači jednakom snagom – od prvog stavka koji je skladao inspiriran klavirskom suitom i pjesmom Now the King is Home Again Alfreda Tennysona, preko zaigranog i interpretativno zahtjevnog pizzicato stavka na pjesmu Rudyarda Kiplinga, do divnih melodija Sarabande i finala.
Primjetna i njihova inspiracija djelima koja su izdvojili
Za Šostakoviča smo opet svjedočili spretnom i uvjerljivom muziciranju Vesne Podrug koja je andante Drugoga klavirskog koncerta izvela nadahnuto, stabilno, nepretenciozno i precizno, sjajnim nijansiranjem boja i strogog poštivanja svih karakteristika djela. Uz nju su u Puli svirali: Anton Kyrylov, Ana Labazan Brajša, Gustav Kujundžić, Alina Gubajdulina, Ema Ivković, Lukasz Szymanski, Stipe Marinić, Maria Bieleninik, Jasen Chelfi, Hillary Vaden Karuza i Piero Malkoč.
Iz njihove zapažene biografije izdvojimo podatak da su do sad održali preko pedeset koncerata diljem Hrvatske, no i važna inozemna koncertna gostovanja među kojima se izdvaja Međunarodni festival Celloherbst am Hellweg. Izuzev česte suradnje s Vesnom Podrug, valja izdvojiti i one s gitaristima Zoranom Dukićem i Edinom Karamazovim; pijanistima Lovrom Marušićem, Grigoryjem Gruzmanom, Alexanderom Vitlinom i Natašom Veljković; violinistima Mai Suzuki, Fritzom Gearhartom, Draganom Radosavljevićem i Armanom Mourzagalievom te violončelisticama Kim Cook, Felicitas i Pauline Stephan i Kajanom Pačko. Posebno navode i suradnju s njujorškim zborom West Village Choral.
Vjetar u leđa
Koncerti Splitskih virtuoza u Dubrovniku, Zadru, Puli i Senju održavaju se uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, koji od osnutka pruža ovom ansamblu redovnu podršku za rad, javno djelovanje kroz koncertne produkcije i usavršavanje svojih članova.
U Puli su ispraćeni srdačnim i dugim aplauzom te dvama pozivima na dodatke od kojih je jedan bio Bugler’s Holiday Leroyja Andersona. Ovim je koncertom okončan lipanjski kalendar kazališne sezone u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula. Predstoji do kraja mjeseca nekoliko predstavljanje polaznika Dramskog studija, gostovanje raznih plesnih studija i humanitarni koncert u izvedbi učenika pulske Glazbene škole Ivan Matetić Ronjgov.