megadance autori
Boris Đurđević: "Ne mogu pobjeći od ritma u sebi"
Megadance Party naziv je glazbenog spektakla koji će 9. veljače 2024. u zagrebačkoj Areni prizvati duh hrvatskih devedesetih i na jednom mjestu okupiti izvođače brojnih hitova koji su obilježili razdoblje domaćeg dancea. Stručna služba ZAMP Hrvatskog društva skladatelja partner je ovog festivala, a kroz serijal intervjua “Megadance autori” predstavit će se autori koji stoje iza hitova koji će te večeri odjekivati Arenom. Neki od njih i dalje su glazbeno aktivni, neki su danas daleko od cijele industrije, no zajedničko im je da su zaslužni za soundtrack koji nam danas, unatoč svemu, izmami osmijeh na lice i zove na plesni podij.
Boris Đurđević autor je nezaboravnih hitova Colonije, talentirani aranžer i producent kojem je ritam još uvijek pokretačka snaga i inspiracija…
Koji je bio vaš prvi doticaj s danceom, kako ste se upoznali s tim žanrom muzike?
Uvijek sam bio ljubitelj elektronske plesne glazbe, još od početka 80-ih godina. Kraftwerk, Depeche mode, Yazoo, Erasure i Jean Michel Jarre su bili prvi bendovi koje sam počeo slušati, a kasnije i cijeli disco pokret koji je postao abnormalno popularan. Krajem 80-ih sam počeo skladati i programirati prve pjesme kada sam shvatio da je to moj put, moja ljubav i moj životni poziv. U isto vrijeme počela je i moja karijera DJ-a po lokalnim slavonskim klubovima, a 1993. sam počeo raditi kao producent i voditelj na vinkovačkom radiju VFM te sam, slušajući i konzumirajući plesnu glazbu, naučio puno toga.
Koja se priča krije iza nastanka hita „Za tvoje snene oči“?
Htio sam da produkcijski zvuči kao zadnji krik sa svjetskih plesnih top lista. Hrvatski tekst je nastao bukvalno za dvadesetak minuta, smislio sam ga na putu od kuće do studija. Kada je Indira otpjevala pjesmu, poslao sam ju Nenadu Ćirjaku da se malo nešto “prodere” na talijanskom jeziku, činilo mi se fora jer smo to čuli na proputovanju talijanskim klubovima. Dobio sam od njega nekoliko tejkova pa sam ih narezivao, slagao. Njihovi DJ-i su bili i animatori koji su se non-stop nešto derali i animirali ljude na ples. Htio sam to ubaciti u pjesmu kao štos. I eto, od jednostavne ideje nastao je hit!
Što je (bilo) najbitnije za dobru dance pjesmu?
Ja sam uvijek vodio računa o produkciji. Radio sam to studiozno jer sam želio da mi pjesme zvuče “svjetski“. Iz svega što sam naučio slušajući plesnu glazbu i radeći kao DJ, koristio sam elemente, šablone, znao sam da melodija mora biti zarazna, ne prekomplicirana, ali ne i banalna. Mora biti catchy te skupa s tekstom činiti cjelinu koja će ljude tjerati da pjevaju i plešu. Tekstovi koje sam pisao bili su odraz mog tadašnjeg života, mojih prijatelja ili priče koje sam čuo od nekoga. U svakom tekstu ima neke istine. Prije svega, trudio sam se biti originalan.
Kako danas gledate na razdoblje devedesetih u domaćoj glazbenoj sceni, što je primjerice bilo bolje u odnosu na danas?
Tehnološki smo bili ograničeni. Imali smo malo i od toga smo znali napraviti puno! Bili smo kreativniji jer su alati bili primitivni, za razliku od danas. Danas je hiperprodukcija i hiperproizvodnja svega, teško je biti originalan. Devedesetih smo se željeli zabaviti, pjevati i plesati jer nas je rat osakatio na sve moguće načine, a danas je zabava postala luksuz zbog brzine tehnologije, života i takvog načina razmišljanja. Sve leti, a ne leti nikamo zato smo nostalgični. Tih godina smo voljeli hrvatsku glazbu, danas je više ne volimo, jer danas postoji glazba iz regije koja je obuzela sve.
Zbog čega su neke od pjesama iz tog razdoblja preživjele do danas i još uvijek su na repertoaru diskoklubova i tuluma?
Zbog kvalitete i nostalgije. Te pjesme su dotakle ljude svojim ritmom i melodijama onda, pa tako i danas. Umjetnost je imati publiku jer publika te čini nezaboravnim. Sve što su ljudi voljeli nekad, voljet će uvijek, a do kad će te pjesme ostati, odlučit će samo vrijeme.
Kakvu glazbu radite danas? Postoje li neki planovi ili neostvarene želje na glazbenom polju?
Dan danas radim plesnu i pop glazbu, okušao sam se u mnogim stilovima, ali ne mogu pobjeći od ritma koji svira u meni. Kroz glazbu sam ostvario mnogo toga, tako da se veselim daljnjim nepredviđenim situacijama!
Više o Megadance Partyju i informacije o ulaznicama saznajte na linku.