Everyone Else Is OK
Jonathan: Spektakularno koncertno iskustvo za rodnu Rijeku
Matičnu Rijeku Jonathan je počastio spektakularnim koncertnim iskustvom koje je zaokružilo drugi dio promocije novog studijskog albuma Everyone Else Is OK
Nekoliko dana nakon pohoda u zagrebačku Tvornicu, Jonathan je izazvao opću pomutnju u riječkom Pogonu kulture. Puna dvorana osvjedočenje je onoga već znanog; hype oko Jonathana i dalje je stvaran, unatoč tome što je u petak navečer Rijeka vrvjela koncertima na više frontova.
Riječki kozmopoliti koji su na vrhuncu svoje karijere održavali koncerte u Europi i SAD-u nakon gotovo šest godina studijske pauze vratili su se jači nego ikad, s novim albumom Everyone Else Is OK koji osim što je naišao na plodno tlo kada je u pitanju kritika, itekako je afirmiran od strane riječke publike.
Jonathan, ili Zoran Badurina, Branko Kovačić, Tomislav Radinović, Nikica Jurjević, Darko Petković i Hrvoje Šćulac, priredili su koncertni spektakl dostojan značaju Jonathana.
Uvertiru u koncertnu večer označila je skladba s novog albuma, “Mirror“, koja je u svakom slučaju unijela zanimljiv elektronički twist u dosadašnji opus Jonathana, dok je “Have It All“ masivnim zvučnim zidom označila trijumfalno upadanje Jonathana kakvog poznajemo na pozornicu; Jonathana koji je garažni, britak, pankerski i plesan. Zanimljivo je i da “Have It All“ počinje sa zgodnom referencom na “Waiting For The Sun“ The Doorsa, no pjesma se rasplamsava u tipičnoj jonathanovskoj maniri, koja se nastavila uz “Wake Up Call“, “Who Lies To Whom?“ i “Falling“.
Nevjerojatno je da se već nakon prvih nekoliko pjesama pokazalo da publika doista suvereno poznaje nove tekstove Jonathana. Kada je uslijedila “Monkeys“ s albuma To Hold, Badurina je pozvao publiku da se stiša i postanu jedno s bendom, stvarajući posebno intimnu atmosferu. Nešto je posebno katarzično u toj To Love/To Hold fazi Jonathanova stvaralaštva, a takvom se pokazala i prekrasna “Moments“.
U tim kontrastima i jest magija Jonathanova stvaralaštva; u pretapanjima spontanih energetskih fisija s momentima potpune ogoljenosti i ljudskosti.
Moglo bi se reći da stoga okosnicu albuma na svojevrstan način čini “Coming on Hard“, koja je označila i apsolutni vrhunac večeri. Pozornica uokvirena laticama i perjem upućivala je na samu estetiku videospota koji je upravo sniman u njihovoj prostoriji za probe.
Na neki način, pozornica je poligon za oslobađanje te silne i sublimne energije Jonathana koja se može skovati jedino u garažama, skrovištima nesputanih kreativnih strujanja, s tim da Jonathan ima prednost itekakve produkcijske potkovanosti koja ih svrstava u redove s najboljima.
U koncertnoj noći, bend je izveo respektabilan presjek dosadašnjeg opusa, a Badurina se ovom prilikom zahvalio riječkoj publici zbog desetogodišnje podrške, poručivši okupljenima da su njegovi prijatelji.
S čak tri bisa Jonathan je potvrdio svoju premoć u Rijeci. Posljednji bis, dakako, pripao je “Maggie“, s kojom je sve i počelo, dok je koncertni epilog označila “Be Right Here“.