Mia Elezović u Osijeku
Svestranost i nesvakidašnje suradnje u Crvenom ciklusu
Pretposljednji koncert klavirskog ciklusa Crveno u organizaciji Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku prije ljetne stanke održan je u ponedjeljak, 10. lipnja. Na koncertima Crvenog predstavljaju se nastavnici Akademije, a ovaj je održala Mia Elezović.
Svestrana umjetnica, koja ima veliko izvođačko iskustvo na pozornicama diljem svijeta, svoj ‘termin’ nije organizirala kao solistički recital (za koji materijala zasigurno ima!), već je iskoristila priliku i predstavila se publici uglavnom u ulozi komornog glazbenika, izvodeći program koji ju najbolje opisuje kao nastavnika i umjetnika: suvremenu glazbu uz nestandardne izvođačke sastave.
Koncert je otvorila skladbom Neurosis za klavir solo Krešimira Seletkovića. Ovo djelo dio je njezinog uobičajenog repertoara, no izvedba nije djelovala rutinirano, već kao prilika da umjetnica još jednom istraži što sve nudi ova, u svijetu suvremene hrvatske pijanističke literature, razmjerno popularna partitura. Bez puno patetike i drame, već s iskrenim izvođačkim poletom i veseljem uronila je u nju, pažljivo dozirajući pauze za maksimalan dramaturški efekt.
U sličnom raspoloženju predstavila je i prvog gostujućeg umjetnika: s Krunoslavom Babićem na tubi, izvela je Adagio i Allegro op. 70 Roberta Schumanna. Ovaj iskorak iz dominantno suvremene literature dobro se uklopio u ukupni program. Iako je riječ o vrlo popularnom djelu, kojeg rado izvode kako hornisti, tako i tubisti, budući da u Osijeku (iako je i sam Krunoslav Babić rođeni Osječanin!) trenutačno ne djeluje nijedan tubist, ovo je zaista bila rijetka prilika za uživanje u njegovoj živoj izvedbi. Pri tome valja posebno istaknuti i da je izvedba bila besprijekorna, a oba su umjetnika vidno uživala u djelu i zajedničkom muziciranju.
Sljedeća točka koncerta bila je posvećena umjetničinom radu u Osijeku. U suradnji s Dominikom Miloševićem na bisernici, Martinom Marijanovićem na A-braču i Franom Pogrmilovićem na čelu, redom svojim bivšim studentima kolegija Komorna glazba koji predaje na osječkoj Akademiji, izvela je Klavirski kvartet u a-molu Gustava Mahlera u obradi Matka Brekala, nastavnika na istoj instituciji. Dobro balansirana obrada, koja je iskoristila izvođačke mogućnosti tambure u nefolklornom kontekstu uz vrlo solistički tretiran klavir, u ovoj se izvedbi pokazala u punom sjaju.
Babić i Elezović zaključili su koncert s 4 Escenas Latinas Enriquea Crespoa u očitoj namjeri da maksimalno iskoriste mogućnost prezentiranja literature za tubu. U maniri edukativnog koncerta, Krunoslav Babić je prije posljednje točke napravio kratak osvrt na cijeli program, istaknuvši slavonsku poveznicu u svakoj od točaka, te posebno opisao i najavio sva četiri stavka ovog djela, inspirirana različitim latinoameričkim kulturama.
No, ovo djelo daleko je od spleta latinoameričkih plesova i predstavlja intimno propitivanje vlastitog naslijeđa u kontekstu suvremene umjetničke glazbe. Iako popularno i kao djelo za trombon i klavir, u izvedbi tube zvuči potpuno drugačije i izvrsno prezentira izvođačke mogućnosti instrumenta.
Cijeli je koncert protekao u izrazito vedrom raspoloženju, a izvođači su na publiku prenijeli radost muziciranja, pokazavši koliko je komorno muziciranje vrijedan oblik umjetničkog izričaja. Mia Elezović je pak pokazala svoju svestranost, jer je, u jeku promocije svog novog nosača zvuka Susreti, organizirala i izvela potpuno drugi koncertni program, koji je koncipirala tako da prezentira kvalitetnu glazbu koja će biti korisno iskustvo studentima osječke akademije i široj osječkoj publici, a ne kao osobnu promociju.
_______
Sufinancirano sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.