Cantus Ansambl i Darija Auguštan
Sjajan kraj prvog tjedna Osorskih glazbenih večeri
Prvi tjedan ovogodišnjih Osorskih glazbenih večeri zaključio je ansambl Cantus, od svojeg osnutka početkom novog tisućljeća, sinonim za modernu i suvremenu glazbu u Hrvatskoj.
Pod ravnanjem Berislava Šipuša izveli su monumentalnu Mahlerovu Četvrtu simfoniju, u obradi Klausa Simona za komorni ansambl. U posljednjem stavku, u kojem ljudski glas iznosi dirljivu viziju nebeskog života, pridružila im se vrlo mlada, no sve traženija sopranistica Darija Auguštan. Iako dočekana s poraznim kritikama prilikom praizvedbe 1901. godine, simfonija je tijekom vremena postala jedno od najizvođenijih Mahlerovih djela, a obrada iz 2007. godine, koja je zadržala i naglasila skladateljev nepogrješiv zvuk, omogućila je njezinu izvedbu i manjim ansamblima, do 16 izvođača, kako je to bio slučaj u nedjelju u Osoru.
Iako je gotovo jednosatna simfonija G. Mahlera bila središnja točka programa, publika je u prvom dijelu koncerta s velikom pozornošću slušala dvije pažnje vrijedne kompozicije. Koncert je otvoren djelom In-continuo Natka Devčića, za puhački kvintet. Kraću kompoziciju iz 1975. godine karakterizira linearna struktura i rast glazbene forme, s ponekim asimetričnim prekidima koji pak, zbog svoje učestalosti, također postaju dio „kontinuiteta“. Puni sastav iskoristio je mladi skladatelj Josip Prajz za kompoziciju Locus, koja je na koncertu izvedena prvi put. Skladba je inspirirana djelom Antona Brucknera: Prajz se koristio motivima Brucknerova moteta Locus iste, povezujući značenje teksta i trodjelni oblik moteta s prostorom osorske katedrale.
Prije koncerta, publika je uživala na osorskom trgu uz okrugli stol “Ususret 50 godina festivala”, na kojem su sudjelovali mo. Berislav Šipuš, dr.sc. Zdenka Weber i Marin Marušić koji su podijelili sjećanja i angdote iz vremena kad je festival nastao.
Festival se nastavlja u utorak, 23. srpnja, kada u 21 sat nastupaju tenor Krešimir Špicer i pijanist Lovre Marušić.
– Festival Osorske glazbene večeri