Zvukovni dijalozi s nastupima Lori Freedman, Vesne Pisarović, Luke Čapete i Pavla Jovanovića
Otvaranje koncertne sezone u KONTEJNER-u
Koncertna sezona u izložbeno-izvedbenom prostoru KONTEJNER u Odranskoj 1/1 u Zagrebu otvara se u četvrtak, 3. listopada u 20 sati sa Zvukovnim dijalozima, koncertnom večeri posvećenoj muzičkoj konverzaciji odnosno zvukovnim i zvučnim dijalozima dvoje dueta.
Nastupit će klarinetistica Lori Freedman i vokalistica Vesna Pisarović te gitaristi Luka Čapeta i Pavle Jovanović. Ulaznice po cijeni od 4 EUR mogu se kupiti u pretprodaji putem Entrio.hr ili na dan koncerta na ulazu u KONTEJNER.
Gitaristi Luka Čapeta i Pavle Jovanović intenzivno surađuju već 5 godina, tijekom kojih su svirali u nizu kombinacija – bendova, ansambala, orkestara. U međusobnoj interakciji i muzičkom razgovoru, unutar manjih ili većih grupa, Čapeta i Jovanović su kroz godine stvorili poseban način komunikacije i vlastiti zajednički muzički vokabular. Utemeljen u improvizacijskim praksama, njihov je glazbeni jezik nerijetko iznimno glasan. On je intenzivan i kompleksan, kao i njihov odnos, ali je prije svega umjetnički iskren i pun međusobnog muzičkog razumijevanja. Njihova komunikacijska sredstva na Zvukovnim dijalozima bit će električne gitare, pedale, kompjuteri i DIY instrumenti.
Muzička komunikacija između dvoje/dvije u fokusu je i drugog dueta večeri kojeg čine klarinetistica Lori Freedman i vokalistica Vesna Pisarović. Za razliku od Čapete i Jovanovića koji su svoj vokabular razvijali tijekom 5 godina, Freedman i Pisarović na raspolaganju imaju svega 5 dana. Glazbeni jezik Pisarović uključuje jazz vokabular i proširene vokalističke tehnike izvođenja, dok je glazba Freedman pod utjecajem muzičkih idioma glazbe 20. stoljeća uz vlastite specifične tehnike izvođenja na bas klarinetu. Tijekom jednotjedne umjetničke rezidencije u KONTEJNER-u koja prethodi koncertu, glazbenice će kroz međusobno muzičko upoznavanje nastojati pronaći zajednički glazbeni vokabular novostvorenog dueta. Polazeći od zajedničke izvedbe, slušanja, razgovora, izvedbe, snimanja, slušanja, izvedbe, razgovora, slušanja, analize, kroz novi vokabular dua razvijat će i razumijevanje onoga što nastoje komunicirati zvukom u jednakoj mjeri jedna drugoj i svojim slušateljima.
Večer zvukovnih dijaloga započinje improvizacijskom setom Break Out Lori Freedman na klarinetu i bas klarinetu. Iako je riječ o solo nastupu, i ovdje je naglasak na komunikaciji zvukom – odnosu između glazbenice i publike. Kao što sama Freedman ističe, publika i ona zajedno proživljavaju real-time stvaranje i izvedbu – zvukom definirajući vremenski period koji otvara mogućnost za spontani sklad disparatnih elemenata te za susrete različitosti i istosti koji teku kroz prostor i vrijeme.
O glazbenicima/cama
Lori Freedman (CA) je klarinetistica 21. stoljeća. Puno je na turnejama, često svirajući 3 ili 4 instrumenta, uključujući kontrabas, bas, B- i E-klarinete. Nastavljajući crpiti iz jedinstvenog i impresivnog niza djela iz suvremenog repertoara, Freedman je jednako doma izvodeći vlastite improvizacije i skladbe kao i glazbu koju su napisali drugi skladatelji i glazbenici, često posebno za nju. I na pozornici i u studiju, Freedman isporučuje zadivljujuću poeziju pisanoj i improviziranoj glazbi u raznovrsnim ulogama kao acapella solistica, istaknuta solistica s ansamblom te kao članica ansambla. Njezin vlastiti katalog djela napisanih za razne instrumentalne kombinacije neprestano raste i, uz ovaj već puni raspored, Freedman također podučava suvremenu i improviziranu glazbu svim instrumentalistima i vokalistima.
Vesna Pisarović (HR) bila je gotovo cijelo desetljeće priznata pjevačica zabavne glazbe u Hrvatskoj i inozemstvu. Od dramatičnog zaokreta u svojoj profesionalnoj karijeri te otvaranja prema jazzu i improviziranim glazbenim izričajima, surađivala je s mnogim glazbenicima, uključujući Grega Cohena, Tonyja Bucka, Chrisa Abrahamsa, Noela Akchotéa, Joea Fondu, Johna Betscha, Axela Dörnera, Zlatka Kaučiča , Gerharda Gschlößla, Zena de Rossija, Dieb 13, Gebharda Ullmanna, Tristana Honsingera, Tobiasa Deliusa, Francesca Bigonija, Giorgia Pacoriga, Martina Sassea, Wolfganga Schmidtkea, Fredericka Köstera, Claytona Thomasa, Steva Heathera, Jana Rodera i mnoge druge.
Otkako je počeo svirati gitaru kao svoj glavni instrument, Luka Čapeta (HR) istražuje različite aktivnosti unutar medija glazbe, uključujući kompoziciju, produkciju, izvedbu i edukaciju. Još od studija na Bečkom muzičkom institutu, producirao je i skladao glazbu za suvremeni ples, kazalište i film, dok je istovremeno svirao u brojnim različitim bendovima i projektima u Zagrebu i okolici. Ukorijenjen u elektroničkoj, ambijentalnoj, jazz i klasičnoj glazbi, Luka neprestano razvija svoj jezik eksperimentirajući s različitom tradicijskom i etno glazbom, noiseom i avangardnom estetikom kako bi stvorio jedinstven pristup izvedbi i zvuku.
Pavle Jovanović (HR) je diplomirao jazz gitaru na konzervatoriju u Klagenfurtu, u klasi profesora Agostina Di Giorgia. Nakon studija vraća se u Zagreb, gdje surađuje s raznim sastavima i muzičarima poput Big Banda HRT-a, Cantus ansambla, HNK Zagreb. Istovremeno osniva vlastite projekte Cromatik 5 i PEEK 3 u kojima istražuje jazz kompoziciju i improvizaciju. Sa Zoranom Šćekićem 2016. osniva sastav Abstract Construction Collective, čiji se izričaj temelji na slobodnoj improvizaciji i grafičkim kompozicijama, s kojim nastupa na Muzičkom Biennalu Zagreb 2017. uz Chrisa Jaretta. U ljeto 2020. završava magistarski studij jazz gitare u Beču u klasi profesora Martina Kollera. Radi kao pedagog u poljima klasične, jazz i eksperimentalne muzike.
Program je dio projekta Performansi u Kontejneru, sufinancirang sredstvima Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija, a rezidencija Lori Freedman i Vesne Pisarović dio je projekta New Perspectives for Action, u okviru Re-Imagine Europe koji sufinancira Europska unija. Europsku turneju Lori Freedman sufinancira Conseil des arts et des lettres du Quebec.