09
stu
2024
Izvještaj

Sanja Drakulić u ciklusu Crveno

Glazba s izvora

Sanja Drakulić

Foto: AUKOS

share

Koncertni ciklus Crveno osječke Akademije za umjetnost i kulturu u predzadnjem je koncertu, održanom 6. studenoga, publici ponudio koncert autorskih skladbi međunarodno priznate skladateljice i pijanistice Sanje Drakulić, koja već godinama djeluje na toj ustanovi, prigodno naslovljen Glazba s izvora.

Program je ponudio presjek skladateljičina djelovanja, od Minijatura, koje je Drakulić praizvela na svojemu diplomskom koncertu iz klavira, do Sonate br. 3, koja je praizvedena prošle godine.

Koncert je otvorila izvedbom Adagia, intimne skladbe koja i polaganom tempu istražuje mogućnosti upotrebe gotovo isključivog dvoglasja. I ova, kompozicijski vrlo usko postavljena skladba, mogla je prenijeti skladateljičin karakteristični skladateljski stil, koji odlikuje pozitivan pristup melodiji, koju razvija netipičnim motivskim radom i povremeno presijeca ritamskim blokovima. Drakulić je koncert izvela u formi predavanja-recitala, pa je podijelila i anegdotu oko nastanka skladbe, spomenuvši da je njezina namjera bila Maksimu Mrvici, koji je praizveo ovu skladbu, ponuditi skladbu koja neće koristiti njegove virtuozne tehničke i velike dinamičke sposobnosti, već će ga ograničiti samo na dva glasa u polaganom tempu.

Sanja Drakulić

Foto: AUKOS

Slijedile su Minijature. Iako ih je prvi put izvela još 1986., žar izvedbe nije izostao, te je skladateljica pokazala kako još uvijek suvereno vlada klavirskom tehnikom, koju je u ovoj skladbi prvi put prezentirala na svom diplomskom koncertu klavira, koji je diplomirala na Muzičkoj akademiji u klasi „prve dame hrvatskog pijanizma“, profesorice Pavice Gvozdić.

Uz bok ovoj skladbi koja je nastala još u prošlom stoljeću, Sanja Drakulić izvela je kratku Sonatu br. 3, praizvedenu prošle godine. Iako nastale s velikim vremenskim razmakom, obje skladbe nesumnjivo odražavaju njezin skladateljski stil, iako je Sonata br. 3 osjetno zrelija, s manje potrebe za pokazivanjem tehničkih, i većim naglaskom na isticanje interpretativnih sposobnosti izvođača.

Sanja Drakulić

Foto: Ana Popović

Slijedila je Prospera, jedna od perjanica klavirskog opusa Sanje Drakulić, u kojoj skladateljica iz jednog motiva razvija repetitivnu plohu iz koje izranjaju fragmentirani „pokušaji“ melodije koja se stalno vraća izvornom motivu i koja završava dramatičnom kadencom u dubokom registru.

Sanja Drakulić

Foto: AUKOS

Koncert je završen skladbom Pet intermezza, s kojom je osvojila prvu nagradu na Sveruskom natjecanju mladih kompozitora u Moskvi (1993.) i koju je na nosač zvuka snimio Maksim Mrvica, bez koje presjek skladateljskog djelovanja ove vrlo plodne skladateljice ne bi bio potpun.

Posjećenost koncerta bila je vrlo dobra te je u publici bilo i mnogo studenata AUK-a, koji su prepoznali ovu jedinstvenu priliku da prisustvuju koncertu koji izvodi sama skladateljica, a Sanja Drakulić svojom je izvedbom svakako pokazala i pijanističko umijeće, ali i bogat te kvalitetan skladateljski opus.

Sanja Drakulić

Foto: Ana Popović

_______

Sufinancirano sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Moglo bi Vas zanimati