29
stu
2024
Digital & Biz

GLAZBENE APLIKACIJE

Shazam dosegnuo 100 milijardi prepoznatih pjesama

Shazam

Shazam je integriran u iOS

share

Shazam, popularna aplikacija za prepoznavanje glazbe, dosegla je brojku od 100 milijardi pjesama od svog pokretanja, što pokazuje koliko je aplikacija utjecajna u otkrivanju glazbe i koliko je široko prihvaćena među korisnicima diljem svijeta

SHazam

Aplikacija Shazam najrašireniji je alat za prepoznavanje glazbe

Povijest Shazama započela je 2002. godine kao SMS usluga u Ujedinjenom Kraljevstvu. U početku su korisnici birali broj 2580 kako bi identificirali pjesme, nakon čega bi primili podatke o pjesmi putem tekstualne poruke. Popularnost platforme naglo je porasla s pokretanjem iOS aplikacije u srpnju 2008. godine, istovremeno s početkom rada Apple App Storea.

Rast aplikacije bio je izniman. Do ljeta 2011. godine Shazam je već prepoznao više od milijardu pjesama. Tijekom godina ostvareni su brojni značajni rezultati. Pjesma “TiK ToK” koju izvodi Ke$ha postala je prva pjesma koja je dosegnula milijun Shazam prepoznavanja u veljači 2010. godine. “Somebody That I Used to Know” u izvođenju Gotyea i Kimbre dosegnula je deset milijuna prepoznavanja u prosincu 2012., dok je “Prayer In C”, hit Lilly Wood & The Pricka i Robina Schulza dosegnula 20 milijuna prepoznavanja u listopadu 2015. U lipnju 2021. je Shazam počeo ostvarivati milijardu prepoznavanja mjesečno, a do kolovoza 2022. premašio je 70 milijardi ukupnih prepoznavanja.

Apple je kupio Shazam u rujnu 2018. godine za 400 milijuna dolara, integrirajući ga u svoj ekosustav i uvodeći uslugu u novo doba inovacija. Nedavna poboljšanja uključuju prepoznavanje glazbe na iOS i macOS sustavima, Shazam widget na watchOS Smart Stack sustavu te integraciju s iPhone i Apple Watch Action tipkom.

Shazam je postao dio popularne kulture, a izraz „šazamiraj“ postao je uobičajen način izražavanja za identificiranje glazbe. Aplikacija ima više od 300 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika, što pokazuje njezinu široku primjenu i korisnost.

Tijekom Olimpijskih igara u Parizu, pjesma “Nightcall” Kavinskog postala je najprepoznavanija pjesma u jednoj minuti. Godine 2023., “Beautiful Things” Bensona Boonea postavila je novi rekord dosegnuvši 10 milijuna prepoznavanja u samo 178 dana.

Za bolju predodžbu o 100 milijardi prepoznavanja, taj broj odgovara prepoznavanju dvanaest pjesama po svakoj osobi na Zemlji. Pojedincu koji bi koristio Shazam svake sekunde trebalo bi 3.168 godina da dostigne ovaj broj. Ova brojka je više od 2.200 puta veća od broja prepoznavanja najpopularnije pjesme na Shazamu, “Dance Monkey”, koja ima više od 45 milijuna oznaka.

Shazam se nastavlja razvijati i integrirati s novim tehnologijama kao vodeći u otkrivanju glazbe, povezujući milijune korisnika s umjetnicima i pjesmama koje vole. Ovo postignuće ne odražava samo popularnost aplikacije, već i sve veću potrebu za novom glazbom u našem digitalnom dobu.

Moglo bi Vas zanimati