PROVOD USRED TJEDNA
Slick Stings i Melewai u Vintageu: Eksplozivna dinamika
Slick Stings i MeleWai priuštili su u Vintage Industrial Baru 22. siječnja zasljepljuhuće preciznu glazbu sa šarolikim utjecajima
Prošla godina bila je stvarno sjajna za supergrupu Slick Stings koju čine članovi Erotic Biljan and His Heretics, My Buddy Moose, The Strange i Shoot Me Wendy, a čini se da je još sjajnije započela 2025. Unatoč kašnjenju prema najavljenoj satnici, bend je usred tjedna ipak zadržao znatiželjnike i u nešto više od sat vremena prožimajuće svirke ugodno ispunio zagrebački Vintage Industrial Bar u srijedu, 22. siječnja.
S Tomislavom Žalcem u središtu, u nekim trenucima Slick Stings zvuče kao usko povezani bend, dok se u drugim trenucima cijela ideja o bendu rasprši poput nekog roja. Ima nešto privlačno u tom kaosu, sirovoj energiji koju odašilju dok god se nešto na pozornici događa, nešto što vas drži prikovanim dok iščekujete što će vas sljedeće osupnuti.
Album Loves & Curse otvara “The End of the World”, prava skladba i za koncertno izvođenje. Ovdje se sjajno uklopila i Zvonka Obajdin kao pojačanje na klavijaturama, a njena uživljenost posebno je dolazila do izražaja i kad je kao prateća pjevačica s Mislavom Kurspahićem na basu podebljavala Žalčev vokal. Ovako naglašeni vokali sudarali su se s gitarističkim riffovima Matka Botića dok ih Tomislav Peretić kao mašina usmjeravao bubnjevima. Bez pretjeranog predstavljanja i komuniciranja između pjesama, “One In a Million” pretočila se u “3000 Miles”. Bilo da slušate uvodni riff “Someday” ili početak refrena “Devil Is Picking Its Nose”, Slick Stingsi kodiraju pojmove metamorfoze, fluidnosti i distorzije i, iako se na kraju večeri činilo da su protutnjali setlistom, svaka je minuta bila ispunjena fluidnošću i eksplozivnom dinamikom.
Konačni rezultat, što nije bilo teško odmah zaključiti i iz samog albuma, zasljepljujuće je precizna glazba sinkopiranih instrumenata – svi naizgled dolaze iz različitih kutova, ali u konačnici djeluju zajedno kao kohezivna, ali snažno nadmoćna cjelina.
Ova glazba kao da ima neki intelektualni, tematski podtekst, skriven ispod fizičkog zvuka glazbe. Svi instrumentalisti su snažno pridonijeli i ovo je apsolutno grupni rad impresivnog i intenzivnog rocka. Uz garažni pedigre, pjesme Slick Stingsa imaju i izražen power pop senzibilitet, boja ih i americana atmosfera, dok psihodelični začini baš daju pravu dozu glazbene raznolikosti (“One In a Million”). Stingsi ne bježe ni od punk momenata (“Gone Steady”, “Chelsea Boots”), s druge strane, poput nekog svjetionika, aura gitare bacala je svjetlo na gipki puls pjesme “Control You”, laganija “Beautiful Chelsea Wrapper” poslužila je kao predah nakon furioznog početka i tako me cijelo vrijeme njihovog nastupa nije napuštao osjećaj da svakom sljedećom pjesmom vade iz džepa neku novu kartu. Predstavljajući album u medijima, za Loves & Curse rekli su da je više o ljubavima nego o prokletstvu. Uz mantrajuće stihove “And we never ever wanna go home” opjevali su Komižu u “Comisi” i gotovo sasjekli ovaj niz hladnih zimskih dana najavljujući južinu.
Ovo ljepše vrijeme kao da je najavila i predgrupa, iznenađujuće kvalitetan bend MeleWai koji se u pola sata svirke predstavio izuzetnom glazbom – u havajskim košuljama. Mele na havajskom znači pjesma, a wai voda. Prava je šteta što su za vrijeme njihovog nastupa ljudi tek pristizali, ali promatrajući njihovu uigranost, posebno ekspresivan i hrapavi vokal Martine Burulić dok tako ležerno svira bas gitaru fiksirana za taj mikrofon ispred sebe i Antonela Vukića kojeg na gitari u krugu djelovanja drži jedino kabel kojim je prikopčan na pojačalo, bila sam u nevjerici što ih negdje ranije nisam zapazila.
Ništa manje vrijedan u njihovom triju nije ni Roko Maštruko na bubnjevima, jer čak i u posljednjem redu primijetila sam kako energično svira. Prostrujale su mi glavom svakakve asocijacije dok sam ih pokušala smjestiti u neku ladicu, ali zbog toliko šarolikog utjecaja zaključila sam da mi možda najviše zvuče kao neki rani Beatlesi koji su se susreli s Beach Boysima, ali da ih zapravo predvodi Brittany Howard iz Alabama Shakesa; no ni takva usporedba nije sasvim točna. Uglavnom, postoje tek nešto više od godinu dana i nisu imali nešto previše nastupa, ali ovako otkačene doista se veselim čuti još koji put.