13
pro
2023
Intervju

megadance autori

Davor Devčić: "Za dobru plesnu pjesmu trebate pravilan rad motora!"

Davor Devčić

share

Megadance Party naziv je glazbenog spektakla koji će 9. veljače 2024. u zagrebačkoj Areni prizvati duh hrvatskih devedesetih i na jednom mjestu okupiti izvođače brojnih hitova koji su obilježili razdoblje domaćeg dancea. Stručna služba ZAMP Hrvatskog društva skladatelja partner je ovog festivala, a kroz serijal intervjua “Megadance autori” predstavit će se autori koji stoje iza hitova koji će te večeri odjekivati Arenom. Neki od njih i dalje su glazbeno aktivni, neki su danas daleko od cijele industrije, no zajedničko im je da su zaslužni za soundtrack koji nam danas, unatoč svemu, izmami osmijeh na lice i zove na plesni podij.

Davor Devčić svestrani je autor i producent niza hitova iz devedesetih, a u intervjuu otkriva što pjesmama treba da uspješno žive i danas…

Koji je bio vaš prvi doticaj s danceom, kako ste se upoznali s tim žanrom muzike?

Došao sam iz druge glazbe, koja je funky disco kraja sedamdesetih i početka osamdesetih. Nakon upoznavanja sa Ivanom Banfić i njezinim tadašnjim partnerom, kasnije suprugom, i menadžerom Robertom Magićem i domoljubne pjesme “Ja gradim tvoj dom” na kojem je pjevala Ivana, dogovorili smo se da počnemo raditi tada najsuvremeniju dance glazbu – eurodance. Taj pravac je dolazio uglavnom iz Njemačke i Italije, a predstavljali su ga 2Unlimited, Capella, Usura, Culture Beat… Tada sam nabavio nove CD-e i preslušavao danima da proniknem u “kod” te ritmike, melodije i instrumenata. Kako, srećom, imam “analitički” sluh i mogu “skinuti” većinu žanrova, za dva, tri mjeseca smo već imali njezin prvi dance hit “Ti si bolji”.

Koja se priča krije iza nastanka hita „Šumica“ koja je jako streamana na Spotifyju? Postoji li neka zanimljiva anegdota sa snimanja pjesme?

Šumica je, recimo, “popuna” na albumu, zadnja pjesma koja je snimljena za “Istinite priče vol. 1”. Cijeli album je zapravo u drugom stilu, spomenutom eurodanceu, imamo dvije balade, a „Šumica“ je nastala iz zanimanja za tribal, ono što je kasnije bio tribal house, s dosta etničkih elemenata. Može se primijetiti da ima puno udaraljki. Pjesma je, kao i svi hitovi, nastala bez ikakva očekivanja i kalkulacije. Borivoj Vincetić je pogodio sa tekstom i uspjeh nije izostao. Ima još jedna zanimljivost: spot je snimljen na Zrću, puno prije nego je to postalo „Zrće“.

Što je (bilo) najbitnije za dobru dance pjesmu?

Sebi sam nekako izmislio pojam “motor”. Motor je odnos osnovnih instrumenata koji čine ritmičnu bazu. Odnos je to ravnih i sinkopiranih elemenata u bubnju, udaraljkama, basu, sintesajzerima, ali i vokalu. Da bi napravili dobru plesnu pjesmu u bilo kojem žanru, osim melodije i teksta, morate omogućiti pravilan rad motora. Sjećamo se da su se oko 1995. dance euforiji pridružili i producenti koji sa tim žanrom nisu bili na “ti”, pa su rezultati bili prilično manjkavi. Stoga bih preporučio svakome tko kreće u stvaranje glazbe – slušati, analizirati, slušati. Svaki dan.

Kako danas gledate na razdoblje devedesetih u domaćoj glazbenoj sceni, što je primjerice bilo bolje u odnosu na danas?

Pitajte isto pitanje bilo koga od nas autora koji je tada radio dance – Boytronica, D’Knocka, Miru Buljana, Denisa Curmana ili mene, ali i tadašnje izvođače – odgovor će biti isti: puno više se pratilo i slijedilo ono što je tada bilo suvremeno u Europi i svijetu nego danas. S druge strane, danas ima izvrsnih mladih producenata i autora, ali kao da se ne uspijevaju probiti u mainstream. Je li to do medija ili prevelike zatvorenosti u žanr, na to pitanje nemam odgovor.

Davor Devčić devedesetih

Zbog čega su neke od pjesama iz tog razdoblja preživjele do danas i još uvijek su na repertoaru diskoklubova i tuluma?

Moje mi kćeri svako malo jave s nekog tuluma da se „vrtila Šumica“. Preživjele su kao i stotine drugih hitova u povijesti popularne glazbe. Jednostavno: melodija i ritam “nose”. Dobre su melodije, tekstovi i ritam. Pa čak i taj sound devedesetih se danas vraća na glavne dance top liste i playliste, pa je to mladima novo. Ili ih jednostavno nije briga jer tehnološki, u osnovi, od 2000. nije se mnogo promijenilo.

Kakvu glazbu radite danas? Postoje li neki planovi i/ili neostvarene želje na glazbenom polju?

Već 15 mjeseci postoji projekt Groovetastic kojeg smo kao autori osnovali Anđelko Preradović i ja, a pridružila nam se pjevačica Sabina Špoljar. Pripadamo “gornjem domu” najizvođenijih unutar naše diskografske kuće. Uz to, radim puno glazbe za strana tržišta bez obzira je li to glazba za film, TV ili strane izdavače. U međuvremenu, otkako imam vlastiti studio, napravio sam glazbu za TV seriju “Počivali u miru”, film “Djeca Jeseni” i na desetke reklamnih songova za naše poznate brandove.
Plan je vratiti se u hrvatsku produkciju i autorstvo u punom smislu i ponuditi hrvatskoj sceni malo drukčiji pristup i zvuk. Mislim da su sada uvjeti za to slični kao početkom devedesetih. Ljudi su željni drukčijeg zvuka nego što je to u standardnom eteru.

Više o Megadance Partyju i informacije o ulaznicama saznajte na linku.

Moglo bi Vas zanimati