23
lis
2025
Intervju

S druge strane je oprosti

Nola: „Naš međusobni odnos je evoluirao pa tako i naše pjesme“

Nola / foto: Ira&John

Nola / foto: Ira&John

share

Povodom objave novog, povratničkog extended playa priveli smo najsamozatajniju i najpristojniju pop formaciju hrvatske pop scene, pulsku grupu Nola, točnije njihovog autora Marijana Jelenića koji je trbuhozborio i pjevačicu Gabi Galant Jelenić, da nam približe njihov prezent i promo planove uz izlazak šest lakih pop komada

Poglavlja u radu grupe Nola nužno razdvajamo na one prije “Dio tebe” i poslije “Iznad oblaka” te post korona zatišja. Format novog EP-a i šest relativno više neobjavljenih nego novih pjesama je zgodan povod za novo faziranje. Gdje su i što rade Gabi i Marijan posljednjih godina što se zvučno tiče Nole? 

MARIJAN: Dobro si postavio vremenski slijed. Dio tebe mladost ludost. Iznad oblaka su vrhunski glazbenici na snimanju i produkcija. I sad, zrelost i mudrost koja dolazi s godinama uz i dalje dječju želju za novim igračkama. Uložili smo sve što imamo u pjesme početkom 2020. i to sve je puf, odlepršalo. Smirili smo strasti i smanjili očekivanja. Prepustili se ritmu života. Što smo stariji godine brže prolaze. Osjetili smo da je vrijeme završiti započeti ciklus i nazvali Aquarius, pripremili sve što treba za izdanje i sad je došlo vrijeme da se to konačno pusti van. Napravili smo si singlicu s dvije nove pjesme “Na drugoj strani” i “Oprosti”. Zato se i EP zove “Na drugoj strani je Oprosti”. Mala igra riječi koja nosi i jaku poruku. Grafiku je osmislio i izradio Željko Zirdum, a autori fotografija su Ira i John. Sve pjesme osim “Lijepa si danas” je miksao i masterizirao Perica Šuran.

Molim te, predstavi nam i iz autorske perspektive novi EP, koliko je to drugačija zvučno Nola od one voljene i prisvojene kao kutijice s draguljima domaće pop scene? 

MARIJAN: Čekamo dan kad najbolje pristajemo uz odijelo vremena. Sve pjesme na albumu su nastale do 2020. Neke su i objavljene kao singlovi, a neke u skicama. Zasitio sam se tog usamljenog rada u studiju i okrenuo se suradnjama i nekim novim čitanjem mojih pjesama. Elvis Stanić je aranžirao i snimio pjesmu “Ne traži od mene”, a Zvjezdan Ružić je uz gudački kvartet Prelude aranžirao i snimio pjesmu “Oprosti”. Miron Hauser je posložio Cubismo i Jazz orkestar HRT-a u pjesmi “Lijepa si danas” gdje smo totalno izašli iz svoje kutije. “Imam tebe” počinje i koristi zvukovlje kojeg je osmislio Rinoma, a u pjesmi “Kišobran” sudjelovali su Carlos Fagin i Ivan Šugar. Svoje prste i note u pjesmi “Na drugoj strani” prosuli su Alen Bernobić i Ivan Arnold. Svaka pjesma ima svoju priču nastanka i stvaranja. Uvijek je pobijedio čovjek i njegov doprinos pjesmi.

Grupa Nola / foto: Ira&John

Marijan, ti si u Veji paralelno s Nolom ne pridruženi već punokrvni član. Iz kog je razloga svijet upoznatiji s Vejom nego RH i je li iz istih razloga Nola prepristojna za RH medije? O Vama se piše samo kad se trgnete tišini…

MARIJAN: Dobro si primijetio da je Nola prepristojna za medije, ne stvaramo polarizacuju, nema ekscesa. Naš najveći uspjeh su naša djeca, sinovi, koji kvalitetno plove svojim životima, a mi smo im svojim primjerom pokazali da se treba biti svoj. Veja je čudo iz Istre. Goran (pjevač i vođa Veje) živi istarsku glazbu, a kroz njega progovaraju stari kantaduri i sopci. Kod njega nema fejka i nije folklorno ograničen već se tradicija primjenjuje i dobiva ovovremensku težinu i snagu. To vani dopire do publike lakše jer nisu lokalpatriotski nastrojeni već su otvoreni za novo i drukčije, u Hrvatskoj svaki kraj ima svoje miljenike i teže se prihvaća nešto iz drugog sela. Međutim, i to se ozbiljno mijenja, etno je sve više in, mladima se to sviđa i prihvaćaju tu zemaljsku glazbu. Počašćen sam što me ekipa u Veji “trpi” i ponekad posluša.

Jesu li pristojnost i samozatajnost, nenametljivost, sve što su ljudski karakterne vrline, u svijetu pop industrijskih inverzija zapravo mane? 

MARIJAN: Jesu, pogotovo danas kad moraš biti agresivan, naporan, ako ne ti onda tvoj PR odjel. Zato se uvijek trudimo stvoriti još bolju pjesmu da ona nađe put do duša koje žele primiti našu riječ i osjetiti melodiju koju nosimo.

Gdje je Nola danas na domaćoj pop sceni i zadovoljavaju li Vas ta stihijska pojavljivanja?

MARIJAN: Nola je danas zrelija i sjedija. Naš međusobni odnos je evoluirao pa tako i naše pjesme. Ne pjevamo više o zaljubljivanju nego o našim i tuđim svakodnevnim borbama u eri zadovoljnog potrošača.

Korona period unatrag par godina Vam je pojeo neke prelijepe stvari i video spotove koje Vam gotovo redovno potpisuju tandem Ira & John. Ono s ljestvama je valjalo biti Vašim “stairwayem to heaven”. Držite li to prolivenim mlijekom ili je imalo svrhu?

MARIJAN: Ne plačemo za prolivenim mlijekom. Uživali smo u stvaranju, a onda je sve dobilo novi smjer. Ima tu još jedna pjesma “Lijepa si danas” koju je lockdown totalno zasjenio. Nama su očekivanja bila velika jer nam je suradnja s Cubismom i Jazz orkestrom HRT-a bila velika, a očekivanje je majka zajeba. Tu godinu smo radno nazvali “Godina suradnji”, ispala je “Godina naprasitog zaustavljanja”. Ira i John postali su naš novi Mauro Ferlin koji je uvijek uspješno od pjesme stvarao živu sliku . Njih dvoje razumiju naš odnos, i svaki put zarone duboko tražeći pravu atmosferu za naše note i stihove te svojim viđenjem dižu pjesmu na novi level. Moram se pohvaliti i uspješnom suradnjom s prijateljima iz Medvid produkcije s kojima smo snimili spotove za pjesme “Imam tebe” i “Kišobran” u režiji Katarine Radetić. Hvala svemiru što postoje.

Nola u regiji. Reci, molim te, jeste li ikad dobili feedback zemalja bivše Juge o potrebi imanja Nole u njihovim krajevima. I mainstream radio stanicama i drugim medijima? I ako niste ima li forze za taj dvokorak…

MARIJAN: Imamo informacije da se pjesme zavrte tu i tamo u Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, nešto manje u Sloveniji i Srbiji. Svirali smo u Mostaru i Čitluku, ali dalje i više od toga nismo još uspjeli prebaciti. Nada postoji da ćemo zasvirati i u ostatku regije.

Pula – Zagreb – Pula. Na putu je Rijeka, a u blizini ostatak Hrvatske. Koje je projekcija i osluškivanje scene onoga što se dešava kod kolega Vam mimo Nole? Marijan kao producent mora biti up 2 date s trendovima pretpostavljam. Pa od Eurosong i Dora prebildavanja do launcha prvo Leta 3 pa Baby Lasagne svijetu, hnca hnca Colonia Grše hitova, smrti Dedićevih i posthipodromske Hrvatske – kakvom vidiš domaću glazbenu scenu trenutno? 

MARIJAN: Stariji nažalost polako odlaze i ostaju slabo popunjena mjesta za vječnost. Imam dojam da se trenutno traže trendovski hiper hitovi koji koriste trenutni viralni hype. Važnije je tko izvodi nego što. Glazbenici se guraju u viralna kuhanja i vrtlarenja, … i sve je to gledanije od pjesme zbog koje sve to rade. Publika zbog hypa dolazi na koncerte i onda tamo žamore čekajući onu jednu pjesmu koju znaju. Rad i upornost se slabije probija. Viralno i share je in. Nema više glazbenih emisija na nacionalnim televizijama, ali ima interneta. Sadržaj se gura i besplatan je, udaljen jedan klik. Nikome se ne da istraživati. Paralelno ima ogroman broj mladih glazbenika koji napreduju brzo i kvalitetno. Najčešće pjevaju na engleskom jer znaju da u HR nemaju šta tražiti s kvalitetnom glazbom. Neki odlaze, a neki uspijevaju putem interneta zainteresirati publiku u cijelom svijetu. Želim svima sreću u realizaciji njihovih ideja. Dora je naš jako gledani “talent show” koji ima moć doprijeti do puno ljudi brzo. Baby i LET3 su imali uvjerljivu priču postojanja i time se istaknuli za razliku od većine kupljenih i generičkih pjesama i likova.

Ne smijemo zaobići galopiranje AI u glazbi, što prema Udio i Sunu, prompt šprancama glazbe, Velvet Sundownu i inim refleksijama jer ti kao producent iz doba analogija, a opet sklon elektronici vjerojatno imaš stajalište prema bujanju neljudskih faktora?

MARIJAN: Razvoj treba prihvatiti. AI je alat. Ne želim vjerovati da postoji globalni plan. Radio sam puno glazbe po narudžbi za svakojake projekte. Već neko vrijeme klijentima prvo preporučujem da si potraže nešto jeftino s interneta. Kad i ako shvate da im treba čovjek, a ne stroj onda imamo vrhunsku suradnju i stvaramo zajedno u kreativnom ping pongu. Trenutno je AI hit jer stvara polarizaciju, a ona je važna zbog viralnosti. Uvijek će umjetnik pronaći način kako iskoristiti novi alat, a taj dostupni alat je danas i AI.

Kad smo kod elektronike što ćemo s onim tvojim sjajnim elektronskim album analogijama i neobjavljenim stvarima? Nemoj ih bunkerirati molim te… 

MARIJAN: 2000. sam napravio u podrumu kućni studio. Provodio sam noći istražujući mogućnosti kompjuterske obrade zvuka i stvaranje uz taj alat. Napravio sam brdo “pjesama” čije sam dijelove često prilagođavao naručenim glazbama. Iz znatiželje sam većinu poslužio u forme i imam nekoliko albuma instrumentalnih pjesama. Siguran sam da će doći trenutak kad će to sve skupa imati smisla objaviti. Trenutno je to moje skriveno blago koje čeka biti otkriveno.

I pri kraju, projekcija Noline petoljetke. Kamo ćemo Vas tražiti do 2030.? Sceni, da ne budem prepatetičan pa kažem svijetu, silno treba još Noline nježnosti i tog pogleda na svijet i život udvoje…

MARIJAN: Neka nas zdravlje poprati, a za sve ostalo kud koji mili moji. Svirat ćemo gdje nas pozovu. Željeli bi snimiti atmosferično minimalistički album, onako samo za sebe, kao možda novi početak ili kao pozdrav.

Moglo bi Vas zanimati