Chwakka
Sassja: „Za sebe također mislim da sam čvaka i nosim to veselo i sretno!”
Sassja je otvorila novo poglavlje glazbene karijere i predstavila Chwakku, novi album na kojem je nastavila razvoj svojega umjetničkog pravca i jasnije definirala svoj autorski potpis, koji je sada puno širi od kombinacije hip hopa i reggaea na koji smo do sada od nje navikli
„Album se zove Chwakka zbog istoimene pjesme. Tu sam pjesmu napravila prije četiri, pet godina. Čvaka se u žargonu najčešće koristi za zreliju žensku osobu, makar bi se ovaj izraz mogao iskoristiti i za muškarca. Čvaka bi bila zrela ženska osoba koja svjesno radi stvari drugačije od onog što su standardne norme društva. Ona se oblači drugačije od uobičajenih zrelijih žena, nosi recimo crvene štikle ili plave, a ne obične smeđe i bež, ima možda čudnu frizuru…
Čvaka bi bila neka ženska osoba koja radi u uredu, korporativnom svijetu gdje se očekuje neki izgled, a ona dođe s ljubičastom kosom. Ona uvijek ima rješenje za sve, zna puno načina, zna puno ljudi, zato što je uvijek ljubazna s njima, razumije ih, ima visok nivo tolerancije. Voli ljude širokih shvaćanja jer je ona i sama takva osoba. Za sebe također mislim da sam čvaka i nosim to veselo i sretno!” smije se Sassja, koja je osim na samu glazbu izuzetno ponosna i na vizualni identitet albuma: „To je ilustracija Nataše Konjević, koju sam vidjela u vrijeme kada sam napravila tu pjesmu i rekla – e, ovo je baš čvaka! Tako je ona za album napravila moju verziju tog djela. To je party girl koja se ispartijala i ide natrag kući u bundi!”
Promjene na ovom albumu itekako su vidljive i pozitivne, a Sassja objašnjava da je to jednako spontano i ciljano: „Htjela sam promjenu. U posljednje dvije-tri godine, ja jesam promjena! Puno se toga promijenilo u tom razdoblju, u mom mindsetu, načinu razmišljanja… Ne mogu reći da sam potpuno druga osoba, ali sam ta osoba s nekom spiritualnom nadogradnjom. Ova narančasta kosa je samo bila kao okej, kad sam sve već to u glavi ja promijenila, hajde da promijenim i boju kose. Nije da se neću nekad možda vratiti u plavo. Nemam neke lude boje na glavi jer čisto ne osjećam da trebam, ali sigurno da jesam namjerno to napravila. Zato što je u tom periodu pauze bilo tako, isto sam bila plava, isto je sve bilo, pa sam rekla, okej, sad Sassja vrati se! I sad kad sam se vratila imam narančastu kosu.”
Ovaj put, govori, više je bila angažirana oko baš svakog dijela rada na albumu, pa je, osim stihova, na ovom albumu autorica i glazbe: „I na prethodnim albumima sam radila, ali sad sam se još više uključila u to sve. Evo, i za pjesmu “Chwakka” sam imala nekoliko verzija, ali nije to bilo to. Sve dok nisam sjela doma i napravila osnove glazbe. Ne želim se baviti produkcijom, ali sam napravila neki korijen pa sam otišla Kooleadeu, koji ima savršen sluh za ono što želim u pjesmi. Više sam uključena u svaki udarac na albumu, svaki ton, puno više nego prije. To mi je u jednom trenutku izazivalo frustracije jer nisam ni ja bila sigurna kako to potpuno čujem, zato mi je vjerojatno trebalo i toliko vremena da napravim album. Kada sam sama sebi dala deadline, kad sam sama sebe čula kako pjevam o tome kako odgađam stvari sama sebi, onda sam se potrudila da napravim sve kako treba biti i krenem s objavom pjesama.”
U pauzi koju je uzela nekoliko godina koje su sada iza nas, puno se toga promijenilo u regionalnoj glazbenoj industriji, između ostalog, doživjeli smo intenzivan rast i razvoj digitalnog tržišta: „To je za mene izazov – ne mislim u smislu da je teško nego mi je baš zanimljivo. Kada je Konstrakta pobijedila na Pjesmi za Euroviziju, bio mi je to pozitivni šok. Znam za njih odavno, ali što se upravo dogodilo?” smije se Sassja i dodaje: „Tada mi je glazbena industrija u regiji postala zanimljiva. U cijelosti, ne sada samo njihov žanr. Toliko se sve okrenulo naopako. Mislim da je sada najzanimljivije doba regionalne glazbe od vremena Jugoslavije i baš je uzbudljivo biti tu. Voljela bih da kritičari za petnaest godina prepoznaju taj trenutak Konstraktine pobjede u regionalnoj glazbi. Meni to je velika prekretnica na regionalnoj sceni. Prije se sve zahuktalo i ovo je kao neka trešnja na torti. Volim takve promjene, ništa loše ne vidim u njima i novom načinu rada, pokušavam naći svoje mjesto i svoj put u svemu tome. Mislim da sam ga našla, ali samo vrijeme će to pokazati.”
Suradnike na novom albumu birala je, govori, po osjećaju: „Recimo Deda iz Who See ima samostalni projekt Veranda Beats gdje radi reggae beatove. Poslao mi je dva-tri riddima i odmah mi je došao tekst. S Kantrijem radim oduvijek, mislim da je to već sada obiteljski, uvijek smo jedan uz drugog. On je moj sound guy, ima sve moje vokale, matrice bilo s kim da radim, ja čak ne znam gdje mi je sve to! Koolade i ja smo radili zajedno na albumu Taktički praktično i mi smo se od tada samo par puta čuli i vidjeli, ali nismo planirali raditi skupa. Baš kad sam napravila pjesmu “Kad kad”, zvala sam njega. On je vjerojatno najprofesionalniji lik kojeg znam, a da je pritom talentiran i razuman, cijeli paket. Nazvala sam ga, došla sam k njemu u studio, a nisam znala paralelno koliko se je on izgradio, što je u međuvremenu radio, koliko će biti otvoren za eventualno neke moje nove ideje, za nešto drugo. On je bio ta osoba koju sam tražila da čuje ono što mi je trebalo, a nisam znala to verbalizirati. Nije da nisam vjerovala, ali mi nismo radili deset godina, pa nisam znala gdje je on kreativno – a totalno smo na istoj kreativnoj razini! Tendo iz Novog Sada je radio glazbu za “Sad sad”. Soom T – presretna sam što imam pjesmu s njom. Na nekom je portalu objavljen članak da sam ja balkanska Soom T, a sad imam pjesmu s njom! Imam drugačiji zvuk za svoje sljedeće projekte, nije da se više bavim reggae glazbom, ali ne trebam raditi uvijek sve isto.”
Ono što je Sassju u proteklih nekoliko godina promijenilo, zasigurno je majčinstvo. Kako usklađuje privatan i poslovni život? „Izazovno je, naročito sa strane neke predrasude da ti kad rodiš dijete trebaš završiti to što radiš, čula sam i to. Glazba je posao kao i svaki drugi, i kao žena, ako si zaposlena bilo gdje ideš na posao – i to je to. Mislim da muškarci trebaju odjebati s tim stavom. Žene ako se žele baviti glazbom i umjetnošću trebaju isto odjebati taj stav, isto tako treba imati dovoljno hrabrosti za to. Ne mogu reći da je teško, ali sigurno bi bilo teško kada bih pokušavala hendlati između glazbe, day joba i majčinstva. Ja sam sad domaćica i glazbenica, i to je nešto što mogu stići fizički bez burnouta. Ali pokušati hendlati umjetnost bilo koje vrste i raditi neki day job i imati zdravu obitelj – mislim da za to jednostavno nema dovoljno sati u danu i odustala sam od pokušaja da budem sve. Ne želim biti sve, želim biti ja takva dovoljna sebi i svom djetetu i svojoj obitelji.”
Osim nove glazbe, Sassja je javnosti predstavila i svoju novu liniju prirodne kozmetike. Magistra farmacije po struci, govori, spojila je, nakon osobne transformacije, najbolje od oba svijeta: „U periodu pauze imala sam procese prolaska svog života, djetinjstva, što sam ja, koji je smisao života i tako dalje. Jedna stvar koju sam shvatila jest da ja pišem. To je jedan od razloga zašto mi žanrovi kao takvi nisu bili zanimljivi. Pišem, pa se to iskristaliziralo u neku pjesmu. Farmaciju sam završila igrom slučaja, ali u tom učenju, studiranju i kasnije rada u farmaciji zaljubila sam se u određeni dio te industrije. Prirodni segment kozmetike mi se jako sviđa, i slaže se s mojim duhovnim načinom razmišljanja. Želim da to lijepo iz farmacije uvrstim u taj Sassja krug. Idem polako i za sada sam vam spremila tri proizvoda za njegu suhe kože, dostupni za sada samo u BiH, a od početka sljedeće godine i u Hrvatskoj. Chwa souffléi za tijelo sadrže sve potpuno prirodne sastojke, bez konzervansa, i super su reakcije za sada. Od užitka i njege kože do rješavanja problema ekcema i dermatitisa. Preko ljeta sam se fokusirala na koncerte i snimanja, a kasnije ću raditi još na razvoju i distribuciji Chwa proizvoda.
Veselimo se – osim najavljene Chwa linije za njegu kože – i brojnim koncertima koje je Sassja već najavila diljem regije.