27
lip
Intervju

Shporky Pork: „Nije bitna ni lova ni odakle je, ako mi se sviđa što radi“

Sporky Pork

Sporky Pork

share

U kulinarstvu postoji zanimljiv izraz francuskog podrijetla koji se odnosi na pripremu kuhara za početak spremanja jela, što je nabavka i obrada namirnica, kao i priprema potrebnog posuđa. Kao i u svakoj drugoj oblasti, priprema je pola posla, a beat maker Shporky Pork dobrano se pripremao za izbacivanje svog prvog studijskog albuma, još otkad je izbacio prvi beat davne 2008. godine.

Projekt simbolično nazvan po francuskom izrazu – Mise En Place – kuha se već godinu i po’ dana i gotovo je spreman za objavu, na radost mnogih gladnih dobrog hip-hopa. Kako nas od albuma dijeli svega nekoliko dana, zasjeo sam s mladim producentom s Raba i porazgovarao na tu temu, kao i o njegovoj dosadašnjoj karijeri.

Do sada si odradio više EP-eva, singlova, jedan beat tape i jedan remix album te je sad konačno došlo vrijeme za službeno prvi studijski album nazvan Mise En Place. Možeš li nam reći nešto više o njemu?

Da, napokon sam se odvažio napraviti album i dogurat’ ga do kraja. Na albumu gostuju reperi iz cijele regije, uglavnom ljudi s kojima sam već ranije radio. Sound je neka kombinacija ovog novijeg griseldastog sounda, s par traka klasičnijeg sounda koji je moja ‘zona komfor’.

Koliko već radiš na albumu i zna li se točan datum objave?

Od same ideje pa do sad je prošlo godinu i pol. Album je trenutno na mixu i masteru kod Flowdeepa i čim bude gotov, bez puno najava, ide van.

Što se same postprodukcije tiče, ranije si surađivao s Tone Tuorom, no zbog stjecaja okolnosti, ovaj put palicu preuzima Flowdeep pa samim time album izlazi preko TDK Music etikete. Kakva su generalna očekivanja za finalni proizvod i, s obzirom na novu objavnu platformu, očekuješ li nešto drugačiji reach nego ranije?

Od početka je dogovor da ide preko TDK i zapravo je velika zasluga Tibora i Flowdeepa što je album zgotovljen. Reach će sigurno biti bolji nego da ga stavim na svoj kanal od 50 subscribera [smijeh], ali najbitnije od svega je da se zvukovno uklapa u TDK priču.

Dakle, inicijalni dogovor za izdanje preko TDK utjecao je na razvoj albuma u spomenutom Griselda stilu?

Nije. Jednostavno svi pratimo taj val repa pa automatski to nekako dođe samo od sebe. Meni je već duže vrijeme želja napraviti takav album. Treba uzeti u obzir da sam se morao prilagođavati gostima koje sam zvao na album.

TDKM

TDKM

To je upravo bilo moje sljedeće pitanje – kao i svaki album beat makera, izbor gostujućih repera na tvom albumu zbilja je šarolik, ali se nisi zadržao samo na domaćim imenima, već suradnje idu do Slovenije, Srbije i BiH. Dosta se imena razlikuju u stilovima pa kako je bilo raditi s njima i smisleno sve uskladiti da cijeli projekt teče željenim tokom?

U većini slučajeva odmah sam znao koji beat ide za koga i da bi svi pristali na sam odabir, tako da je zapravo išlo puno brže nego što sam mislio. Odmah sam imao sliku kako bi trebalo otprilike zvučati i uglavnom tako je ispalo. Jedino se nisu uspjele realizirati trake s GIR-om, Jantarom i Mučeničkom Grupom, ali kako mi je ovo zvučalo kao cijelina, nisam htio više ni čekati pa ću možda nakon ljeta izbaciti još neki EP s tim ljudima s kojima sad nisam uspio raditi.

Uzevši u obzir da živiš na otoku Rabu, pretpostavljam da ti to ponekad predstavlja problem u vidu stvaranja fizičke konekcije s kolegama ili je virtualni kontakt sasvim dovoljan za željeni rezultat?

Upravo tako, da, to je puno otežalo cijelu priču. Bilo bi sigurno lakše da barem s polovicom ovih ljudi možeš to odraditi na licu mjesta, uživo, tako da sam jako zadovoljan rezultatom, s obzirom na okolnosti. Konkretno, s Jantarom se nije uspjelo realizirati jer se nikako nismo mogli pogoditi da je i jednom i drugom slobodno vrijeme da se čujemo za detalje vezano za traku. Da sam, recimo, u ZG-u to bi se puno lakše riješilo. Nije isto poslati poruku “e kad ćeš snimit’ onaj vers” i ” mogao si doć’ do mene da snimimo onaj vers” (smijeh).

Razumljivo, pritom si oženjen čovjek, tako da uz bračne i poslovne obaveze naći vremena za kreativni dio života je, pretpostavljam, dodatno otežan.

Oženjen i otac dvoje mališana.
Je, teže je, zato je to i dalje hobi s kojim se može zaradit’ neki ‘džeparac’.

Čestitam. Shodno tome, hoćeš li naći vremena za kakve promo partije nakon objave albuma?

Jako teško. Možda ću eventualno nakon ljeta s ovim domaćim snagama s albuma nešto isfurati, ali nije mi to ni nužno.

Spomenuo si ranije da imaš potencijalno u planu uraditi EP nakon ljetne sezone. Možda je rano za pitati, ali pretpostavljam da imaš još mnogo toga na lageru – kakvi su planovi za daljnju budućnost?

Planovi za budućnost su izbaciti KAMPANARI album s Pećom iz Shelter Teama i album s Tiborom. Oba albuma su 95% gotova, ali se polako kuha projekt i s Burkyem.

Bome, ne gubiš vrijeme! Sve planirano zvuči iznimno zanimljivo.
Odakle generalno vučeš inspiraciju za beat making?

Od semplova? Pa, zadnjih par godina dosta slušam taj Griselda sound tako da od tamo čupam i inspiraciju. Nazvao bih to više ideja nego ispiracija. Uvijek to pokušam pretočiti u neki ‘svoj’ zvuk.

Zalaziš li i u druge glazbene vode što se tiče semplova, a ujedno i slušanja u slobodno vrijeme ili se držiš striktno hip-hopa?

Uh, da. Slušam stvarno svašta, ne ograničavam se. Najviše jazz van hip-hopa.

Dakle, u tom slučaju možemo očekivati finu lepezu semplova na albumu za dobru dinamiku, jer album ipak broji 16 pjesama, što nije malo. Sviđa mi se kako su se u zadnje vrijeme producenti stilski proširili, kreirajući nove dimenzije instrumentala. Po mom mišljenju, tu oko 2015. godine počeo se događati svojevrstan revival hrvatske hip-hop scene sa zbilja hvalevrijednim izdanjima poput, primjerice, Lajtmotiv grupe ONI, Geraltov album Rawno Iz Rivije, Žugijev 7 Grama, i na kraju krajeva, Tiborova Pacino franšiza. Kako ti gledaš na progres domaće scene te imaš li kakve favorite iz zadnjih nekoliko godina za izdvojiti, posebno onih s TDKM pečatom?

Da, u zadnjih desetak godina domaća scena je živnula i izašlo je dosta ozbiljnih projekata. Meni je sigurno na vrhu Lajtmotiv, Vuk od Magellana, a od Pacino serije najbolji su mi baš 5 i 6. Tu su, onda, Noti s Gan Barsima, Burkyev Cobra Vragec, GOAT od GIR-a koji je uz njegove vještine meni možda i među top 3 Flowdeep produciranih albuma. Mislim da domaća scena ide u dobrom smijeru. Puno ozbiljniji pristup nego prije desetak godina i puno se češće izbacuje, nema puno kalkulacija. To je rap – izbaci i doći će do onog do kog treba.
Jedino što bih više volio da se svi ugledaju na Jantara i počnu raditi fizička izdanja. [smijeh]

To bi za nas kolekcionare bilo fantastično, iako je najavljeno da će Gan Barsi u nekom momentu izaći na audio kaseti u limitiranom izdanju. Apeliramo na ubrzavanje procesa realizacije!
Hoće li onda i tvoj album izaći na nekom nosaču zvuka?

U planu mi je napraviti određeni broj CD-ova, ali sve ovisi o financijama.

Unaprijed najavljujem rezervaciju jedne kopije!
Također, nedavno si izbacio seriju Shporky Pork majica kao pomoć financiranju realizacije albuma. Kakav je bio odaziv?

Totalno neočekivano velik odaziv! Čak nisam imao dovoljno majica pa sam morao naručivati još. Hvala svima koji su kupili!

Imaš li afinitete za suradnju s izvođačima van balkanskih granica?

Radio sam već s jednom australskom grupom, No Intent. Kad se netko javi, a da mi se sviđa njegov rad,  vrlo rado. Uvijek je najbitnije da mi se sviđa nečiji rad prije svega. Nije bitna ni lova ni odakle je, ako mi se sviđa što radi.

Svakako, producent i reper se uvijek moraju poklopiti jer u protivnom nastaju mediokriteti ili pak niže od toga. Ovim pozivam sve zainteresirane da provjere rad Shporkyja i jave se za suradnju. Nećete požaliti. Kad smo već kod toga – odakle ideja za ime Shporky Pork?

Pa htio sam da bude nešto ‘autohtono’, a opet povezano s time što radim. Slučajno sam negdje vidio porky pork; već sam zaboravio o čemu se radi, ali od tuda sam uzeo ideju. Na početku je bilo Shporky Pork, a sad je samo Shporky jer beatovi su masni i prljavi (smijeh).

Šporko za nas s obale ima posebno značenje tako da kompletno razumijem.
Pa, zbilja smo odužili interview, no iako je mnogo informacija u rotaciji, ipak mislim da bismo ga mogli privesti kraju. Imaš li kakve zadnje riječi, želje, pozdrave i shout outove?

Pa, evo, nadam se da se slušamo i pratimo. Shout out cijeloj TDK Discord ekipi i tebi veliko hvala što si me pozvao na ovaj ugodan intervju!

Hvala tebi na vremenu, i veselim se konačnoj objavi albuma prvijenca. Big up!

Moglo bi Vas zanimati