08
lis
2024
Intervju

DESET GODINA DJELOVANJA

The Black Room: „Pjesme na novom albumu stvarali smo pitkije i brže"

The Black Room

The Black Room su promijenili pristup kreaciji albuma / Foto: Filip Kovačević

share

Nedavno je riječki bend The Black Room predstavio treći studijski album Future Memories. Promocija dugoočekivanog izdanja zakazana je za 18. listopada velikim samostalnim nastupom u riječkom Pogonu kulture

The Black Room

Razgovor u prostoriji za probe / Foto: Filip Kovačević

The Black Room jedan je od tih bendova na riječkoj sceni koje će se nerijetko prozivati „mladim bendom“ ili „svježom energijom“. Uz treći studijski album, koji dolazi nakon dva albuma i dva EP-a, moglo bi se reći da u ovoj godini bend obilježava deset godina svoga postojanja. Svakako je u tom smislu Future Memories došao kao simbolička prekretnica kojom TBR pokazuje da je i više nego vičan istraživati nove glazbene horizonte nakon dekade postojanja.

Čvrstoj trojci – koja ujedno čini stalnu jezgru od početaka benda – Jakovu Kataliniću, Ivanu Ritoši i Leu Ventinu, ovo je prvi album koji rade u takvom, tročlanom sastavu, dok produkciju albuma potpisuje Darko Terlević (THE SIIDS).

Prateći redoslijed albuma, možemo pratiti promjenu kreativnih faza i stanja kroz koje je rastao TBR; od mračne rock atmosfere inspirirane zvukom 80-ih koji oslikava debi album In This Town Lies a City, preko eksperimentiranja sa synth-pop i trip-hop elementima na albumu Motel Monaco, do pomicanja stvaralačkih granica na novom albumu Future Memories, koji je uspješno sjedinio elemente sintesajzera, krautrocka i new wavea.

Novi album sadrži devet kompozicija, a najavljen je trima singlovima, istoimenim “Future Memories“, “The Sun & The Moon“ i “Pleasureland“. “Future Memories“ na 45. Ri Rock festivalu osvojio je Nagradu Ivica Vrkić za singl godine.

Kao što ističu dečki, prošli album Motel Monaco imao je jasno određen narativ, slikajući priču o doživljajima fiktivnog protagonista – putnika, te njegovih doživljaja u jednoj noći u nepoznatom gradu.

„Imam feeling da je veliki bulk stvari s ovog albuma nastao dok smo mi live svirali Monaco. Nakon što smo ga snimili, tijekom tog perioda live svirki počele su nastajati nove stvari bez koncepta, kao na prošlom albumu, tako da su nam pjesme dolazile nekako pitkije i brže“, istaknuo je Ivan Ritoša.

„U principu, htjeli smo pojednostaviti sve: i strukture i količinu instrumenata jer smo odlučili live snimiti ovaj album, ne instrument po instrument nego svi zajedno, da dobijemo tu energiju, tako da je to isto bio jedan od bitnih faktora“, dodao je Leo.

The Black Room

Nakon Tvornice kulture, The Black Room nastupa u Pogonu kulture / Foto: Filip Kovačević

Kao što objašnjavaju iz benda, pokretačka snaga u kreiranju različitih glazbenih stanja i atmosfera jesu nostalgija i svojevrsni live in the moment koji svi na neki način ganjamo u životu. Samim tim, nametnulo se ime Future Memories, koje asocira na ambigvitet introspektivne retrospekcije i TBR-u specifičnog noir optimizma, prizivajući eskalaciju live energije, u trenutku povezujući slušatelje s energijom benda.

Kao što dodaju, Future Memories zadrži sve bitne odrednice onoga što glazbu The Black Rooma čini prepoznatljivom, ali s minimalnim no osjetnim otklonom u žanrovska istraživanja, koja dečki iz benda nazivaju „popom na njihov način“.

„’Future Memories’ napravili smo praktički u dvije probe. Uglavnom stvari mogu nastati od rifa, od vokala, nekada od cijele strukture u koju ja unesem neki beat. Uvijek smo nekako slično radili stvari, ali ovaj put, kako smo maknuli jedan instrument u prostoru (bas), ostala su tri instrumenta i automatski se nekako sve oslobodi i postaje strip down“, objasnio je Ritoša.

Samim time novi album realizirao se kao potencijalno najkompletnije izdanje TBR-a, koje je u ekspoziciju, pokraj njihovih prepoznatih narativnih i audiovizualnih kvaliteta, dovelo i element žive garažne energije. U toj recepturi svakako opstaje mješavina uhodanog post-punka i glama, a dotičući se spomenutih audiovizualnih kvaliteta u posljednjem periodu stvaranja, preciznije od Motela Monaco, jak je pečat u tom smislu ostavila prepoznata riječka redateljica Kristina Barišić.

Prvi videospot koji je Barišić realizirala za The Black Room jest singl “Motel Monaco“, koji je postavio temelje za plodonosnu suradnju. Velikim dijelom motivika albuma utkana je u elementima jugonostalgije, a redateljica i bend našli su se na pola puta sa svojim afinitetima prema urbanim noćnim atmosferama i neonskoj estetici.

The Black Room

Članovi benda u razgovoru s našom novinarkom / Foto: Filip Kovačević

Tako su postavljeni temelji za plodonosnu suradnju, koja se nastavlja s najavnim videospotovima za Future Memories: “Future Memories“, “The Sun&The Moon“ i “Pleasureland“.

„Uvijek kažemo da je Kristina kao četvrti član benda jer je ona s nama kompletno ušla u vizuale i cijelu tu priču. Uvodimo ju u sve što radimo, dolazi nam na probe, a na ovom albumu i Leo se dosta uključio u procese realizacije covera i cjelokupnog dizajna. Ali da: Kristina ima taj svoj potpis koji je dosta doprinio bendu otkako nam se pridružila na Monacu“, istaknuo je Jakov Katalinić.

Svemu tome pridružuje se mistična lirika kao jedan od jačih aduta The Black Rooma, čiji tekstovi predstavljaju refleksiju osobnih uzora, preko glazbenih do filmskih, književnih, mitoloških i mnogih drugih. Kao što objašnjavaju, privatni osjećaji i situacije filtriraju se u tekstove univerzalnog značaja, što možda i objašnjava zašto osjećaju da je nove pjesme publika dobro prihvatila.

U svakom slučaju, to svakako potvrđuju dosadašnji mnogobrojni nastupi diljem srednjoeuropskog područja, od kojih se posebno ističu festivalske svirke, od regionalnih kao što su INmusic i Indirekt, do nekih od najvećih europskih glazbeno-konferencijskih festivala poput Waves Vienna i Budapest (BUSH).

Koncertna otvaranja za svjetski prepoznate bendove poput Wovenhand 2018. godine te nedavno otvaranje za The Jesus and Mary Chain potvrđuju The Black Room u konstelaciji riječke, ali i recentne hrvatske alternativne i indie rock scene.

„Leo i ja doslovce od srednje škole slušamo The Jesus and Mary Chain. Neke od prvih pjesama koje smo počeli svirati bile su njihove. Sve skupa ovo što nam se događa nam je i malo uzbudljivo, album je vani i tu završavamo tu svoju misiju, zaokružujemo sve što smo radili u posljednje dvije godine“, istaknuo je Jakov.

Future Memories svakako je realiziran kao dosad najdirektniji i najiskreniji rad benda, a koncertna promocija u obliku dosad najvećeg samostalnog nastupa zakazana je za riječki Pogon kulture 18. listopada.

Moglo bi Vas zanimati