07
svi
2024
Intervju

novi projekt za učenje jazz improvizacije

Zvjezdan Ružić: "Nudim platformu za učenje jazz teorije i transformaciju svijesti"

Zvjezdan Ružić

share

Zvjezdan Ružić, pijanist, autor i producent, pokrenuo je Jazz O’ Clock Academy, platformu za učenje jazz improvizacije.

Nakon niza uspješnih projekata i Porina, Ružić je odlučio novo poglavlje svog glazbenog djelovanja nastaviti u – Londonu! Promjena ga je, između ostalog, inspirirala i za pokretanja nove online škole: “Doselio sam tu tražeći promjenu u sebi; nove vizije, izazove, razbuditi se, dobiti novu perspektivu. I mogu ti reći da se svakim danom iznutra nešto mijenja u meni, u smjeru koji mi se jako sviđa. Rađaju se nove ideje za glazbu, za život, toliko nove inspiracije, novih emocija, slika. Zasad je plan ovo ljeto provesti u Hrvatskoj gdje me čekaju koncerti. A onda planiram, naravno, ako sve bude okej, na jesen ponovno doći tu, nastaviti ovo putovanje, ovaj veliki reset u svakom pogledu mene – i kao osobe i kao glazbenika“,

Kako bi opisao Online Jazz O’ Clock Academy?

To je platforma za sve one koji nisu imali te sreće poput mene da odu studirati jazz glazbu u inozemstvo, kojima je život zapisao nešto drugačiju priču. Ali, to je platforma i za one koji se tek spremaju za studij jazz glazbe, kojima će ova znanja dati čvrste temelje za daljnje učenje o jazz glazbi i improvizaciji. 

Što je bio okidač za pokretanje projekta?

Sve je krenulo zapravo vrlo spontano. Prošle sam godine napravio svoj prvi Jazz O’ Clock Masterclass, koji se odvijao tijekom četiri subote, putem live Zoom meetinga. Prijavilo se čak 38 polaznika iz Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine! Nakon samo nekoliko tjedana, toliko nam se bilo teško pozdraviti i razići, iako je riječ o online programu – sve je energija. Tu se i rodila ideja za akademijom. Snimao sam svaki edukacijski video zamišljajući sve te polaznike kako gledaju i uče iz toga. Doista sam ih vizualizirao, dao u svaki video sebe čitavim bićem. Predivan osjećaj je to, dokaz kako je sve vibracija, frekvencija, kako tajni začin ljubavi probija sve umne zakone, pravila u ovom matrixu. Već smo imali prve Q&A sessione, a osjećaj je toliko lijep i ispunjavajući: vidjeti te ljude, svakoga u svome gradu, kako unutar svojih gustih rasporeda između poslova, gaža, familije i djece žude za znanjem, učenjem.. Toliko me dira i istovremeno inspirira da još zahvalnije živim svoj život, ovu priliku koju imam da budem od jutra do mraka pijanist, kompozitor, glazbenik. 

Kome je to zapravo namijenjeno, početnicima, entuzijastima, profesionalcima…?

Namijenjena je svima koji žele doživjeti neku promjenu u sebi. Svima koji su nekad, ili još uvijek, sanjali da se igraju sa svojim instrumentom, da stvaraju note koje će proizlaziti iz njihove duše. Dobrodošli su svi koji žele postati bolja verzija sebe, i kao čovjeka i kao glazbenika. Jer, glazba je preslika života. I da, ovo nije samo platforma za učenje teorije – ja nudim transformaciju svijesti. To je bio cilj. Note, harmonije, ljestvice, to svatko može savladati. No, dati ljubav u svaki taj ton, dozvoliti si da glazba dolazi iz dubine tvog bića, tvoje duše, to si dozvole samo rijetki. Glazba je puno jednostavnija od pustih pravila i teorija. 

Kako je osmišljen kurikulum, s čime će se sve polaznici susretati?

S programom tri virtualna razreda nastojao sam pokriti većinu teoretskih znanja koje sam savladao za vrijeme svog studija u Klagenfurtu, ali i na privatnim satovima i seminarima, učeći od vrsnih jazz pijanista. U svakom razredu polaznici imaju po šezdesetak videa, prosječnih trajanja 6-10 minuta, gdje detaljno objašnjavam svaku temu. Ova tri razreda imaju gotovo 24 sata edukacijskog materijala. Međutim, još važnije je što, uz teorijsku podlogu, polaznicima dajem svoju perspektivu pogleda na taj akord, ljestvicu, ritmičku figuru. To je ono što ih želim naučiti, osjećati glazbu na jednom dubljem nivou, doista je upoznati, igrati se s njom. Osim tih videa, jednom tjedno svaki razred ima sa mnom takozvani Q&A Session, gdje me polaznici mogu pitati sve što im nije jasno, podijeliti svoja promišljanja sa zajednicom itd. Jednom tjedno, svaki polaznik na mail dobiva dodatni zadatak/challenge, kojeg mora riješiti i uploadati na ‘padlet’, virtualnu ploču svakog razreda. Osim toga, polaznici dobivaju pristup Facebook grupi akademije, koju sam zamislio kao “hodnik akademije”. 

Zašto baš hodnik?

Sjećam se svojih dana studija. Na pauzama između predavanja, vrijeme bi provodili u hodniku, ispijajući kavu i slušajući glazbu, čitajući neke partiture. Tu bi zatražili savjete od starijih kolega, a ponekad i profesora, koji bi naišli na kavu. Zapravo, toliko toga sam naučio na tom hodniku! (smijeh) U toj Facebook grupi polaznici mogu objaviti videa svoje svirke, zatražiti mišljenje/savjet ostalih polaznika. Tu mogu objavljivati glazbu koju vole, povezivati se s istomišljenicima, stvarati nova prijateljstva.. Cilj je da zbroj svih tih iskustava, zadaća i saznanja u polaznicima stvori atmosferu iskonskog povezivanja s glazbom i pronalaska svog glasa, svoje interpretacije. Cilj je da dobiju podršku zajednice, koju možda nemaju tamo negdje daleko, usamljeni u svojoj sobi, u svom selu, gradiću.

Screenshot

Planiraš li možda i nekakvu offline ekstenziju akademije, mogućnost za zajedničko muziciranje i koncertiranje?

Naravno da postoji plan za radionice uživo, ali puštam da se ideja sama izrodi. Znam da će odgovor doći od onih čije mišljenje je najvažnije, zbog kojih sve ovo radim – mojih polaznika. I znam da ćemo kreacijom izroditi toliko sjajnih ideja i da je ovo samo početak jedne puno veće priče koja se upravo rađa. Jako sam uzbuđen zbog svega što dolazi jer toliko toga učim kroz ovaj projekt. Toliko energije se oslobađa kroz ovu akademiju. S toliko starih programa, strahova i uvjerenja sam se morao izboriti na ovom putu da bih mogao okrenuti novu stranicu. Vidjet ćemo što ćemo moji polaznici i ja na ovim novim stranicama upisati, nadam se puno lijepih životnih nota, uspomena.

Koji su izazovi „učenja” improvizacije, k tome još i jazz usmjerenja?

Najveći je izazov otpustiti kontrolu, perfekcionizam, pravila. Zatim maknuti fokus s teorije i dozvoliti si proživjeti note koje u tom trenutku stvaraš. Onda na red dolaze izazovi prihvaćanja sebe, vjerovanja u sebe, preuzimanja tog rizika stvaranja glazbe u trenutku, nošenja s kritikom struke, kolega itd. Borbe sa svim onim unutarnjim negativnim glasovima koji se javljaju prilikom svakog izlaska iz zone komfora. Mislim da imam podosta toga za reći i podijeliti sa svojim polaznicima po pitanju svega navedenog. Svima ću rado dati ruku, pogurati ih na ovom dijelu njihovog glazbenog putovanja kojeg su odlučili odraditi sa mnom. 

Koji su ti glazbena planovi i projekti osim Jazz O’Clock, na čemu trenutno radiš?

Uf, toliko slika imam u glavi, vizija. Budi se neki novi val inspiracije u meni, vizija novog albuma Pianotrona, novih boja, atmosfera. Nekad dobijem novu viziju dok šetam gradom, nekad dok se vozim biciklom po Hyde parku, nekad samo klikne neka slika dok se vozim u subwayu. Nema pravila. Ali slike, podražaji dolaze non stop. Otpušta se neka nova energija u mom biću i jedva čekam da sve te emocije pretvorim u note. Kada? To puštam inspiraciji da odluči. Ali dolazi, osjećam!

Jazz O’ Clock Academy posjetite na linku.

Moglo bi Vas zanimati