PROMOCIJA DRUGOG ALBUMA
Balkan Zoo i Nina Ćorić u Kontesi: Spremni za svjetske pozornice
U Kontesi se u utorak, 12- studenog održala promocija drugoga albuma grupe Balkan Zoo i Nine Ćorić koju je obilježila vrhunska izvedba odličnog drugog albuma pred polupunim klubom
Stvaranje glazbe u Hrvatskoj izgleda kako je uvijek obilježeno preprekama i prokletstvima; znaju proći godine ulaganja truda, vremena i novaca, traženja adekvatne prostorije za probe iz koje te neće izbaciti nakon godine dana; pa vječiti juriš na nezainteresirane medije i airplay, rovovska bitka za svakog novog fana, a kada se konačno objavi album prvijenac, ostaju muke po kritikama i blisko prokletstvo drugog albuma. Tisuće problema koji su naizgled vječno prisutni i koje jedino mogu umanjiti pune dvorane i opća prepoznatljivost, što se, nažalost, nije dogodilo u Kontesi.
Jedan od dugovječnijih projekata kameleonskog basista Marija Rašića je i Balkan Zoo, koji je iz autorskih jazz skladbi balkanskih melosa dolaskom i suradnjom s Ninom Ćorić prerasta u punokrvni i atipični romski orkestar. Ako niste čuli Balkan Zoo, vjerojatno na spomen ciganskog orkestra imate raznorazne ideje i aluzije kako zvuči ovaj ansambl te ste ih, i prije slušanja, stavili u ladicu određenu za nešto poznato i simpatično, no nedovoljno zanimljivo za bolje upoznavanje s njima. I tako nastaje prva greška u koracima, jer ono što nude Rašić, Ćorić i ostatak Balkan Zoo bande treba doživjeti uživo.
Na tragu bogatog etno izričaja koji nudi balkansko podneblje, kojim su već uspješno koračali Afion, Kazan, Tamara Obrovac, Dunja Knebl, Balkalar i mnogi drugi, Balkan Zoo na svoja dva albuma ulazi u nišu tradicionalne romske glazbe. Izuzetno aranžirani romski standardi koje svira Balkan Zoo nisu tek kopije originalnih verzija ili zamorno prosviravanje kako bi se zadovoljila forma, već pitke jazz minijature koje daju novi život ciganskim standardima. Nominalno romske, skladbe u izvedbi Balkan Zoo ansambla zvuče osvježeno i pripremljeno za pohod na vrh svjetske world music scene. Moćan glas Nine Ćorić daje istinsku težinu i autohtonost svakoj pjesmi, dok prizvuci flamenco melosa dodatno pojačavaju boje u finalnoj glazbenoj slici.
Gitara Amira Karalića, truba Zvonimira Bajevića, klavir Viktora Lipića, klarinet Josipa Mimice, violina Marka Firsta i bubnjevi i udaraljke Daniela Kadijevića (odlična zamjena za Mirsada Dalipija), uz bas Marija Rašića i vokal Nine Ćorić, čine ovaj ansambl potpunim. Redom su svi vrsni glazbenici i autori koji su svoj zanat ispekli u nebrojenim bendovima i orkestrima i čija se izvrsnost pokazala u punom sjaju u Kontesi. Gošća Mara Bajević pridružila im se na pozornici na dvije pjesme i svojim dječjim glasom ih dodatno obogatila, dok se na drugoj polovici koncerta na dairama priključio i službeni bubnjar ansambla, Mirsad Dalipi, koji je bio spriječen te je za ovu promociju prepustio stolac Kadijeviću.
Prokletstvo drugog albuma uspješno je izbjegnuto, album Muzika za ples izvrsno se naslanja na prvijenac Recycle, a Balkan Zoo karavana u Kontesi je pokazala koliko su usvirani i željni prenositi romsko nasljeđe u njihovom tumačenju publici, koliko god malobrojna bila.
Nastupi odličnih glazbenika pred polupraznim dvoranama postaju već ružna činjenica kojoj se ne može doskočiti nekim rješenjem; preostaje samo nastaviti svirati i pokazivati što ima u ponudi. Balkan Zoo s Ninom Ćorić spreman je zakoračiti na svjetske pozornice i ostaviti blještav trag na World Music sceni, a možda će nakon toga pobuditi interes i kod domaće publike.