Lovro Peretić na Glazbenim večerima u sv. Donatu
Glazbeni rariteti u gitarskom ruhu
Nakon veličanstvenog i emocijama prožetog koncerta Zadarskoga komornog orkestra simfonijskih razmjera pod vodstvom maestra Ivana Repušića 25. srpnja, tradicionalno središnjeg događaja Glazbenih večeri u sv. Donatu, sljedeći dan festivala ponudio je svojevrsnu protutežu – smiraj u solističkom nastupu gitarista Lovre Peretića u crkvi sv. Donata.
Najviša razina obaju koncerata je neupitna, no bura oko izglasavanja gradskog proračuna – koja itekako utječe na djelovanje Zadarskog komornog orkestra, a koji je i ovim nastupom uz maestra Repušića pokazao da Zadar i njegovi glazbenici zaslužuju i moraju imati uvjete za realizaciju ovakvih koncerata tijekom cijele godine – naišla je na dobrodošao predah u savršenoj lakoći kojom mladi glazbenik vlada gitarom i intimnom ozračju njegova recitala.
Dobitnik nagrade Hrvatske glazbene mladeži Ivo Vuljević za 2023. godinu Lovro Peretić dokaz je da je gitaristička škola profesora Xhevdeta Sahatxhije odnosno Darka Petrinjaka itekako plodna i pouzdana u oblikovanju mladih talenata.
Bura oko uvjeta za realizaciju koncerata tijekom cijele godine naišla je na dobrodošao predah u savršenoj lakoći kojom mladi glazbenik vlada gitarom i intimnom ozračju njegova recitala
Nakon diplome na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji upravo u klasi prof. Petrinjaka, specijalizacije na Haute école de musique de Genève, niza nagrada na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima kao i brojnih nastupa, Lovro Peretić gradi besprijekornu karijeru klasičnog gitarista koja je pobjedom na prestižnom međunarodnom gitarističkom natjecanju Američke gitarske zaklade (GFA), International Concert Artists Competition, dobila golem zamah u svjetskim razmjerima.
Lovro Peretić dokaz je da je gitaristička škola profesora Xhevdeta Sahatxhije odnosno Darka Petrinjaka itekako plodna i pouzdana u oblikovanju mladih talenata
Na neki način podsjeća na profesionalni put Petrita Çekua (koji je s Hrvatskim gitarskim kvartetom nastupio na ovogodišnjim Glazbenim večerima u sv. Donatu 20. srpnja), te svjedoči o dugoj liniji vrsnosti hrvatske gitarističke zajednice.
Zahvaljujući pobjedi na spomenutom natjecanju, za izdavačku kuću Naxos snimio je svoj prvi album, a sezonu 2023./2024. obilježila mu je opsežna turneja po SAD-u s više od pedeset koncerata, uključujući i nastup u njujorškom Carnegie Hallu. Stoga je i na svoj recital u Zadru donio upravo dio programa (ali i ozračja) sa svojih svjetskih angažmana, te opuštenim komentarima uz svaku skladbu, posvjedočio o znatnom iskustvu na pozornici.
Bila je to dijelom i (neizrečena) promocija CD-a, većinom sa skladbama koje je izabrao za album prvijenac, a koje predstavljaju reprezentativan odabir klasičnoga gitarističkog repertoara koji spaja originalne skladbe za gitaru i obrade (većinom klavirskih skladbi) pri čemu je predstavio i vlastiti obrađivački rukopis. Tri sonate Domenica Scarlattija, Lipanj iz Godišnjih doba, op. 37a Petra Iljiča Čajkovskog, Mazurka appassionata, Oración por todos, Valse de la promavera Agustína Barriosa, Rondo op. 129 Maria Castelnuovo-Tedesca, Intermezzo op. 117, br. 1 Johannesa Brahmsa pokazale su Lovru Peretića na vrhuncu forme (sportskim rječnikom u duhu Olimpijskih igara), koji dakako nije niti trenutačan niti slučajan.
Na svoj recital u Zadru donio upravo dio programa sa svojih svjetskih angažmana, te opuštenim komentarima uz svaku skladbu, posvjedočio o znatnom iskustvu
Intimni prostor, iako katkada preječan, drevne zadarske rotonde sv. Donata, mladi glazbenik ispunio je tehničkom besprijekornošću i istančano pronicljivom ekspresijom, što je kulminiralo u virtuozno zanosnoj Introdukciji i varijacijama K. A. Craeyvangera na temu iz opere Strijelac vilenjak Carla Marie von Webera.
Intimni prostor, iako katkada preječan, drevne zadarske rotonde sv. Donata, mladi glazbenik ispunio je tehničkom besprijekornošću i istančano pronicljivom ekspresijom
Dodatak – Mazurka Claudea Debussyja – potvrdila je njegov afinitet za glazbene raritete koji u novom (gitarskom) ruhu dobivaju nov život, i za koje se nadamo da će upravo u transkripcijama Lovre Peretića zaživjeti u većem opsegu kao dio gitarističkog repertoara.