Producentica predstavila novi album
Insolate: „Bolje stvaram kad sam sretna”

Dvadeset sedam krugova oko Sunca broji karijera jedne od najvećih pokretačkih sila hrvatske elektroničke scene, Insolate.
O njezinoj prisutnosti na sceni možemo govoriti kao o matrijarhatu, a sunčana simbolika toliko je izravna i sveprisutna oko nje da ću ju samo podcrtati – u njezinoj blizini dobre i velike stvari rastu. Kao ambasadorica Osijeka i Hrvatske na elektroničkoj, ali i općenito glazbenoj sceni, povela je o njima vijest i svijest na put oko svijeta koji je prevalila u svojoj bogatoj karijeri. Radi se o osobi koja sve one prazne izlike s brzog biranja o nemogućnosti postizanja nečeg velikog iz manje sredine tjera s obzora svojim primjerom. Njih niže jedan za drugim, a posljednji posebnog sjaja album je Full Disclosure koji je premijerno izdan 7. ožujka. Prigoda za slavlje u vikendu iza nas nije nedostajalo, a dvije nam je osigurala sama Sunčica s Hangout & Stream konceptom u petak i Hush! partyjem u subotu. Promociju albuma Full Disclosure primjereno je ugostila Vinyl Mania, jedini osječki record store u punom smislu tih riječi. Druženje povodom premijere započelo je u tonu sa zajedničkim nazivnikom svečanog i opuštenog domjenka na kojemu su orbitirali svi važni akteri Sunčicinog sustava, a osim njezinih najbližih, događaj su prepoznali i posjetili predstavnici medija.

Promocija albuma ‘Full Disclosure’ u Osijeku / Marko Tuđan
Sunčicu sam na neko vrijeme ukrala, u njezinom društvu uživala i doznala pokoju informaciju o pozadini albuma, ali i trenutnog životnog poglavlja u kojemu se nalazi. Toplina, veselje i zadovoljstvo doslovce isijavaju iz nje i osvjetljuju uvod u razgovor.
„Danas se vozim u autu i na radiju čujem najavu za ovu promociju i to u rubrici kulture. Znači, top! Volim obilježiti album kad ga izdam jer se tako nešto ne događa toliko često. Volim u Hrvatskoj okupiti ljude tim povodom, to mi je uvijek cilj. Jako mi je drago što sam uspjela povezati i Zagreb s promocijom albuma 28. ožujka i s popratnim eventom 29.“, kaže Insolate.
Ujutro – šarafanje
Za svakog je umjetnika stvaranje izdavanje većeg koncepta srž i najveća manifestacija kreativnog procesa. Riječ proces podrazumijeva trajanje, a Sunčica nam je dala uvid u to kako je on u ovom slučaju izgledao.
„Prvo sam krenula razmišljati – OK, vrijeme je za novi album. Napravila sam jedno četrdeset traka, a za album odabrala devet. Htjela sam da album odražava ono što trenutno osjećam: tu su neki bengeri koje često puštam, čak i neke funkcionalne trake, a ima i melodioznih stvari gdje sam se prvi put okušala oko nekih cordova, melodijica i slično. Ali konačna selekcija traka bila je prema osjećaju. Neke su prvo ušle pa onda ispale i sama selekcija bila je značajan dio procesa. On je ukupno trajao godinu i pol, ali na kraju sam prezadovoljna svakom trakom. Zadnju traku za album The proof napravila sam sa svojim dečkom Svenom i time smo zaključali album. On inače svira gitaru, no za ovu se stvar uhvatio klavijature i složio melodiju. Onda sam ju ja još zamastila i napravila cijeli ritam. Ta stvar mi je bila šlag na kraju“, rekla nam je DJ-ica i producentica.

Insolate i Karla Močković na promociji albuma ‘Full Disclosure’ u Osijeku / Marko Tuđan
Uvijek me zanima čuti kako izgleda „smjena“ u radnom danu netipičnog zanimanja poput ovoga. Lajtmotiv svega sunčanog i u ovom aspektu odgovarajući je navikama i rutinama koje Sunčica gaji.
„Moj proces je možda malo i čudan. Znam da puno producenata navečer stvara i noćne su ptice. Ja sam jutarnja ptica, budim se nekad i oko 6, 7, što je dosta neobično s obzirom na to da vikendom radim, a ponedjeljak mi je nedjelja. U utorak ujutro onda započinjem radni tjedan, prvo i obvezno s doručkom pa kavom. Onda odlazim u studio (koji mi je u stanu), počinjem lagano šarafati, slušati i preslušavati glazbu za inspiraciju, a onda započinjem s radom na svojim trakama. Inspiraciju uvijek tražim u onome što sam vidjela i čula, no najviše u onome što osjećam u danom trenutku. Područje moje inspiracije je zbilja širok spektar. No ono što je zanimljivo jest to da, za razliku od većine umjetnika, ja bolje stvaram kad sam sretna“, priča.
Ovu je prigodu kao hommage njezinom djelovanju upotpunila izložba koja kroz fotografije, flyere, naslovnice i slične sentimente dokumentira njezinu opsežnu karijeru.
„Kada sam radila tu izložbu za 27 godina karijere, morala sam proći kroz svih 27 godina fotografija i članaka. Prvo me je uhvatila mala panika jer moram to sve proći i pripremiti u stisci s vremenom. No onda sam si rekla: ‘Udahni, kreni i uživaj kroz taj trip down the memory lane.’ Na kraju sam kroz cijeli proces plakala, pa se smijala, puno sam emocija proživjela. Svašta sam prošla i svugdje sam bila, a gdje god da sam bila, nisu čuli samo za mene, nego i za Osijek. Uvijek sam se prezentirala specifično i točno kao iz Osijeka“, govori.

Promocija albuma ‘Full Disclosure’ u Osijeku / Marko Tuđan
Dvije godine osječke pauze
Ljubav između Sunčice i Osijeka sudbinska je, a takve – kao što znamo – nisu nužno uvijek bajkovite. Ponekad je za dugovječnost potrebno i distanciranje, a u Osijeku je Sunčicina odsutnost bila itekako osjetna.
„Skoro dvije godine nisam bila aktivna u Osijeku, sve do ovog Badnjaka. Pauza se dogodila prirodno zbog situacije koja vlada u Osijeku; zbog klubova i svega toga, organizacija bilo čega postala je jako skup sport i mislim da ljudi i dalje nisu svjesni koliko mi svojih novaca stavljamo u to sve. Nije postojao klub s infrastrukturom u koji možeš doći, već moraš iznajmiti cijeli venue i sam organizirati sound, light i sve ostalo. Oxygene tada još nije bio aktualan. I dalje živim u Osijeku, no rezidenciju imam u Petom kupeu u Zagrebu. Tamo sam dobila sve što sam ikad htjela od kluba. Super su profesionalni, ali i super opušteni, najbolje je opremljen klub u Hrvatskoj, ono – crna kocka, radi s njom što hoćeš“, kaže Sunčica.

Promocija albuma ‘Full Disclosure’ u Osijeku / Marko Tuđan
Cijeli je vikend bio u ♀ znaku i energiji, a i bez osmomartovske prigode dotakle bismo se njezinih iskustava kao žene u industriji, koja je u njoj prisutna još od onda kada su stvari bile znatno drugačije i ružnije.
„Što se tiče žena u elektronici, situacija nikada nije bila bolja nego danas. Ljudi ne shvaćaju s čime sam se ja borila prije 27 godina kada sam počela raditi, kako su me ljudi gledali, kako su se muškarci u industriji ponašali prema meni; nije bilo ni osnovne kulture. Neki vlasnik kluba misli da nisi došla tu svirati. Stvarno sam svašta doživjela i užasno me to živciralo, vjerojatno sam zato i dobila neki gard pa je nekad drskost bila prirodna reakcija. Sada je situacija divna po tom pitanju – ako imaš što ponuditi i kvalitetan si, nema nečeg muškog što te u tome može zaustaviti. Svim curama poručila bih da samo krenu, da rade. A što se dugovječnosti tiče, tajna je da to što radiš voliš, potpuno: i u dobru i u zlu“, govori.
Masterclass elektronike
Za kraj najavljuje predstojeće događaje kojima se najviše veseli, a oni uključuju mjesta na kojima (nekim čudom!) još nije nastupala, poput Luxembourga i Genoe, poznate streamove Lone i kultni Hor, a svratit će i na dobro poznata mjesta poput Tresora i Terminal festivala. Mene pak najviše veseli čuti da u Osijeku do kraja godine planira još dva eventa.
Raspoloženje svečano-opuštenog domjenka prekinuto je kada je netko od prisutnih ugasio velika svjetla, a Sunčica stala za pult i dala sažetak albuma te ga prikazala u praksi. Žurka se, hvala bogu, kod nas barem uvijek brzo zakuha i za nju nam ne treba puno sastojaka. Ono što je trebala biti odjavna špica bilo je nekoliko Sunčicinih omiljenih stvari od Sade koje su sjele kao kec na desetku. Tu bi vjerojatno večer bila privedena kraju, no zaigrali smo se svi kolektivno, a aktivnost je bila sljedeća – pregledavaj stvari po shopu i tko nađe neku zanimljivu ploču, pušta ju. Neke su se ploče tako i kupile, a počast odala zlatnoj eri stare škole elektronike.

Promocija albuma ‘Full Disclosure’ u Osijeku / Marko Tuđan
Druženje u petak bilo je zagrijavanje po mjeri za Hush dan kasnije. Fronta u Oxygenu bila je predvođena ženama ratnicama – svojim su nas dolaskom obogatile divne Miinnaa iz Ankare te Miriam Mondshein iz Berlina. Kroz cijelu se subotnju večer nazirao full circle moment: u klubu u kojemu je svoj put započela, u praksi onoga što razvija već gotovo tri desetljeća, okupljajući nekolicinu stranih posjetitelja, ostavljajući lokalnu publiku nezakinutom za iskustvo svjetskog standarda i umjesto seta odrađujući ništa manje nego masterclass elektronike. U ovaj nas je počasni krug povela zajedno sa sobom i podsjetila da, dok je nje, Osijek može biti grad izlazećeg Sunca.