27
tra
2024
Izvještaj

Everyone Else Is OK

Jonathan: Spektakularno koncertno iskustvo za rodnu Rijeku

Jonathan u Pogonu kulture (Rijeka)

Jonathan u Pogonu kulture (Rijeka) /Filip Kovačević

share

Matičnu Rijeku Jonathan je počastio spektakularnim koncertnim iskustvom koje je zaokružilo drugi dio promocije novog studijskog albuma Everyone Else Is OK

Jonathan u Pogonu kulture (Rijeka)

Jonathan u Pogonu kulture (Rijeka)/Filip Kovačević

Nekoliko dana nakon pohoda u zagrebačku Tvornicu, Jonathan je izazvao opću pomutnju u riječkom Pogonu kulture. Puna dvorana osvjedočenje je onoga već znanog; hype oko Jonathana i dalje je stvaran, unatoč tome što je u petak navečer Rijeka vrvjela koncertima na više frontova.

Riječki kozmopoliti koji su na vrhuncu svoje karijere održavali koncerte u Europi i SAD-u nakon gotovo šest godina studijske pauze vratili su se jači nego ikad, s novim albumom Everyone Else Is OK koji osim što je naišao na plodno tlo kada je u pitanju kritika, itekako je afirmiran od strane riječke publike.

Jonathan, ili Zoran Badurina, Branko Kovačić, Tomislav Radinović, Nikica Jurjević, Darko Petković i Hrvoje Šćulac, priredili su koncertni spektakl dostojan značaju Jonathana.

Jonathan u Pogonu kulture (Rijeka)

Jonathan u Pogonu kulture (Rijeka)/Filip Kovačević

Uvertiru u koncertnu večer označila je skladba s novog albuma, “Mirror“, koja je u svakom slučaju unijela zanimljiv elektronički twist u dosadašnji opus Jonathana, dok je “Have It All“ masivnim zvučnim zidom označila trijumfalno upadanje Jonathana kakvog poznajemo na pozornicu; Jonathana koji je garažni, britak, pankerski i plesan. Zanimljivo je i da “Have It All“ počinje sa zgodnom referencom na “Waiting For The Sun“ The Doorsa, no pjesma se rasplamsava u tipičnoj jonathanovskoj maniri, koja se nastavila uz “Wake Up Call“, “Who Lies To Whom?“ i “Falling“.

Nevjerojatno je da se već nakon prvih nekoliko pjesama pokazalo da publika doista suvereno poznaje nove tekstove Jonathana. Kada je uslijedila “Monkeys“ s albuma To Hold, Badurina je pozvao publiku da se stiša i postanu jedno s bendom, stvarajući posebno intimnu atmosferu. Nešto je posebno katarzično u toj To Love/To Hold fazi Jonathanova stvaralaštva, a takvom se pokazala i prekrasna “Moments“.

U tim kontrastima i jest magija Jonathanova stvaralaštva; u pretapanjima spontanih energetskih fisija s momentima potpune ogoljenosti i ljudskosti.

Jonathan u Pogonu kulture (Rijeka)

Jonathan u Pogonu kulture (Rijeka)

Moglo bi se reći da stoga okosnicu albuma na svojevrstan način čini “Coming on Hard“, koja je označila i apsolutni vrhunac večeri. Pozornica uokvirena laticama i perjem upućivala je na samu estetiku videospota koji je upravo sniman u njihovoj prostoriji za probe.

Na neki način, pozornica je poligon za oslobađanje te silne i sublimne energije Jonathana koja se može skovati jedino u garažama, skrovištima nesputanih kreativnih strujanja, s tim da Jonathan ima prednost itekakve produkcijske potkovanosti koja ih svrstava u redove s najboljima.

U koncertnoj noći, bend je izveo respektabilan presjek dosadašnjeg opusa, a Badurina se ovom prilikom zahvalio riječkoj publici zbog desetogodišnje podrške, poručivši okupljenima da su njegovi prijatelji.

S čak tri bisa Jonathan je potvrdio svoju premoć u Rijeci. Posljednji bis, dakako, pripao je “Maggie“, s kojom je sve i počelo, dok je koncertni epilog označila “Be Right Here“.

Moglo bi Vas zanimati