Leon Brenko Quartet u INK Gradskom kazalištu Pula
Brenkov „From now on“ premijerno u Puli
Nakon što ga je pulska publika godinama poznavala kao agilnog i muzikalnog glazbenika koji pridonosi zvuku različitih formacija jazz i pop sastava pa i nekih od izdanja koja su i upravo zbog njegovog doprinosa bivala prepoznata i od kritike i od struke, Leon Brenko prošlog je ljeta objavio svoj prvi samostalni album naslovljen From now on u izdanju Menarta. Na koncertu koji je održao u ponedjeljak pred prepunim gledalištem Male scene Istarskog narodnog kazališta Gradskog kazališta Pula premijerno je predstavio upravo naslove s tog izdanja, uz podršku gitarista Alena Spade, kontrabasista i basista Bojana Skočilića i udaraljkaša Marka Matoševića. Gost na pjesmi „The Doctor“ bio je gitarist Boro Lukić kojem je ona i posvećena i koju je i snimio za From now on.
Brenkove suradnje s kojima je i uz koje je stasao kao instrumentalist snažno su utjecale i na njegov autorski izraz, to se kroz ovaj album sad jasno otkriva i to ponajviše kroz strukturu kompozicija, formate koji nepretenciozno (pod)nose pitke motive i teme, onakve u kakvima se i s kakvima se mogu kretati oni skloni jednostavnijim konstrukcijama, tradicionalnim, mainstream jazz pravcima pa i koketiranju s drugim žanrovima bliskim popu, bluesu i dr.
Brenkove suradnje s kojima je i uz koje je stasao kao instrumentalist snažno su utjecale i na njegov autorski izraz, to se kroz ovaj album sad jasno otkriva
A takav pristup pa i Brenkovi osobni afiniteti omogućuju i lakši put do publike. Očito lako komunicira i s iskusnim i s manje iskusnim slušateljima, no, isto tako, onima zahtjevnijima, željnima novih izazova može pružati nedovoljno iznenađenja i poticaja. Treba, međutim, naglasiti kako je izuzev samih ideja iza kojih primarno stoji kao autor, tu i činjenica da zrelo, postojano pa i kreativno usmjerava svaki od naslova u izvedbi kao izvođač. On je spretan i inteligentan svirač koji zna prenijeti željenu atmosferu svake od svojih kompozicija. A te su atmosfere različite, kao i snalaženje ostatka benda u njihovu stvaranju.
Koncert su otvorili s „From now on“, možda i najupečatljivijom na albumu jer na neki način sažima Brenkov autorski karakter i sve spomenute temeljne smjernice u radu, a nastavili sa: „Say it again“, „Joy“ i „Childhood memories“ s istog albuma. Izuzev spomenutih odlučio se i za pjesmu „Heita“ koju je posvetio sjećanju na bend u kojem je i sam, uz gitarista Alena Spadu, basista i kontrabasista Borisa Boškovića i udaraljkaša Dušana Kranjca, djelovao – Shugo’s Foosy, a koju je izveo u duu sa Skočilićem.
I svaka je od sveukupno devet izvođenih pjesama s kojima se predstavio dobro primljena kod publike. I zaslužen je bio i taj prijem i poziv na nastup Leon Brenko Quarteta na pozornici Istarskog narodnog kazališta Gradskog kazališta Pula. Prilika pritom da se izvede i jedan novi naslov („Nova“) kojim je najavio stvaranje i snimanje novog autorskog albuma koji će biti objavljen iduće godine.
Brenko je diplomirani muzikolog koji posljednjih dvadeset godina djeluje kao studijski glazbenik i aranžer, a s kolegama redovito nastupa i u Hrvatskoj i izvan nje u te na jazz produkcijama, ciklusima, festivalima. Dobitnik je strukovne nagrade Status u kategoriji najboljeg pop klavijaturista 2013. godine, kao i Porina za pjesmu „Iznad oblaka“ pulske grupe Nola za koju potpisuje aranžman i koju je i izvodio. Upravo ga kroz taj rad s Nolom Puljani najjasnije pamte, posebice kroz akustične formacije i album Nola Piano i duete s Gabrijelom Jelenić.
Od međunarodnih suradnji sam posebno izdvaja one s američkim jazz trubačem Eddiejem Hendersonom, vokalisticom Sharon Clark i finskim saksofonistom Timom Lassyjem. U travnju ove godine, a uz podršku udruge JazzIstra i pulskog Circola Zajednice Talijana, pokrenuo je ciklus koncerata Circolo Jazz Premium, koji se održavao kroz proljetne i ljetne mjesece. Izvjesno je da se ciklus ponovi i dogodine te nastavi stvarati novu i dodatnu vrijednost sve življim i češćim okupljanjima jazz glazbenika u Puli.