Treća generacija
Novo izdanje The Songwriting Weeka: Šaroliko i alternativno
Prvo samo kao ideja, a sada već projekt koji mladim glazbenicima mijenja život
Treći zaredom The Songwriting Week okupio je novu ekipu kreativaca i pružio im uvid u cijeli proces stvaranja pjesama.
Godina „nečeg novog“
„Ove godine je izbor bio malo drugačiji nego prethodnih, dobili smo sada zapravo malo šarolikiju ekipu u smislu stilova koje rade i koje pišu, prošlih godina je to bilo malo više usmjereno varijacijama rapa, trapa i popa“, kazao je producent Marin Gospić, jedan od organizatora cijelog projekta, osnivač United POP akademije i direktor partnera, CRE.MA Recordsa. Jedan od ciljeva The Songwriting Weeka je pružiti mladim glazbenicima priliku da se okušaju u različitim žanrovima i da kroz rad s mentorima iz industrije otkriju nove načine izražavanja. Nije bitno samo napisati pjesmu, već i razumjeti cijeli proces.
Od ideje do finalne produkcije
Osam mladih glazbenika i kreativaca, redom: Stjepan Vučemilo (Vae Jones), Matej Petran (Ma.Tekk), Saša Vidović, Ana Klasnić (Ramona Morrison), Denis Kelher, Fran Weisser (Franishka) i Ivana Bačić (Laurel Poet) izabrani su kao ovogodišnji sudionici. Pod vodstvom iskusnih mentora, mladi su autori radili u timovima, međusobno surađujući i razmjenjujući ideje, a rezultat toga su jedinstvene glazbene kreacije.
„Ovih pet dana bilo je fantastično, a isti dojam su podijelili i moji kolege. Svi smo se jako povezali, dijelimo istu strast prema glazbi i imamo puno kreativnih ideja“, istaknula je Ana Klasnić (Ramona Morrison), članica tima Pete Spruce, te je dodala da je upravo ta razmjena ideja unijela svježinu u njihov rad. Svi su redom naglasili kako im je predivno čuti razliku demo snimke koju su slali i konačnog proizvoda na kojem su radili pet dana s producentima.
Tim Pete Spruce
DJ i producent Pete Spruce, novi ovogodišnji mentor, u svoj je tim izabrao dovesti Anu Klasnić (Ramonu Morrison), alternativnog, rock stila i Denisa Kelhera, koji se bavi pop glazbom, s funk i disco elementima. Kako kažu, u timu im je bilo super, a Kelher ističe: „Ovo mi je bilo fantastično iskustvo jer mi je ovo bio i prvijenac u radu i ne znam koji superlativ bi iskoristio zapravo za ovo zato što sam stekao brdo novog znanja“. Uspjeli su u pet dana izbaciti dvije sjajne pjesme, a čak su i jedno drugom snimali back vokale. Ramona je izašla s mističnom, alternativnom pjesmom “Glass”, a Kelher nam je donio Bruno Marsovsku funky “Posljednju stanicu“.
Tim Jere Šešelja
Jere Šešelja, uspješni glazbenik i glazbeni producent, ujedno i bivši polaznik United POP akademije, u svoj je tim izabrao Frana Weissera (Franishka) i Ivanu Bačić (Laurel Poet), koji su ponovno, dva svijeta različita, a opet su se, kažu, sjajno slagali. Oboje dosad nisu radili s profesionalnim producentima, pa im je ovo također bio ulazak u novi svijet, a Weisser naglašava: „Jere se prilagodio mojoj viziji, onoliko koliko je mogao, moju viziju je uspio prilagoditi nečemu što bi se njemu svidjelo, nečemu što bi se moglo svidjeti i drugim ljudima, većoj masi.“ Izašli su s dvije različite pjesme, koje su već gotovi proizvodi – Laurel Poet sa svojom “Mornings Still Do Come“, koja je idealna za jutarnju kavu na balkonu, a Franishka je s druge strane donio melankoliju i pomalo Rundekovu vibru s pjesmom „Gorimo“.
Tim Marin Gospić, Beni Ducent
„U ekipi je bilo dosta šaroliko, radio sam s dvojicom, Stjepanom Vučemilom (Vae Jonesom) i Ma.Tekkom, koji su u potpunosti drugačiji, Stjepan je s jedne strane izvrstan vokal, koji, usudio bih se reći, ne griješi, a Ma.Tekk je s druge strane u rap vodama, pa mi je to bio jedan izazov“. Vučemilo i Ma.Tekk imaju već iskustva u radu s glazbom, ali kako kažu, svakako ne na ovoj razini. Vučemilo se prije ovoga bavio manjim nastupima za manje školske evente, a Ma.Tekk je izbacio par pjesama u suradnji s prijateljem vokalom, Scubyjem, koji mu je pomogao i na ovom projektu u pjesmi “Tequilla i sol“. Vučemilo je donio eurovizijsku vibru sa svojom “Rock and Roll Bitch“.
Tim z ++
Zvonimir Husnjak, svima poznatiji kao Z++, trenutno jedno od najperspektivnijih imena hrvatske glazbene scene, za svoj tim izabrao je Sašu Vidović i Mateja Petrana, a tijekom selekcije je, kaže, tražio ljude koji nisu gotov proizvod i u kojima postoji prostor za nadogradnju, ljude koji imaju dobre temelje. „Jako smo se dobro slagali, pomagali smo si međusobno, svatko je imao nekakav prijedlog i uvažavali smo tuđa mišljenja i na kraju je to ispala ogromna pjesma“, kazao je Petran. Oboje su izašli iz svoj zone komfora i uspjeli izbaciti najbolje iz sebe, a kruna svega su bile i dvije pjesme, Sašina “Ritam tvoga koraka“ i Petranova „Novi plijen“, kojima su, najbitnije je, i oni sami zadovoljni.
„Ovaj projekt je korak dalje“
„Za mene ovakav projekt znači prilika, kao prvo da objavim svoju pjesmu, da se upustim u nešto što dosad još nisam iskusila, a to je baš ono, profesionalna produkcija moje muzike“ kaže Saša Vidović, ali slažu se s njom i njeni kolege, koji redom hvale organizaciju, producente i suradnike.
Marin Gospić naglasio je kako je cilj projekta pomaknuti granice kreativnosti i povezati mlade talente s iskusnim mentorima i producentima iz glazbene industrije. „Ovo nije samo projekt, ovo je mjesto gdje nastaju dugotrajne suradnje i prijateljstva.“
Osim što je ovo fantastična prilika za upoznavanje i uvid u cijeli proces rada i stvaranja glazbe, ovo je kako kažu i sudionici, dobra prilika za ljude koji jednostavno nisu u financijskoj mogućnosti ostvariti svoje ideje. Pruža im se mogućnost raditi s profesionalcima i na dobroj opremi, a ako je talent prisutan, a ove godine je definitivno bio, to je recept za jednu dobru priču.
Cijela priča ne bi bila moguća bez organizatora i partnera: United POP akademija, CRE.MA Records, HDS ZAMP, Dallas Records i glazba.hr, koji su pružili ključnu podršku i resurse za realizaciju projekta. Ako i dalje imate pjesme koje vam skupljaju prašinu u ormaru – ne propustite priliku i prijavite se dogodine!