13
pro
Izvještaj

Žen u nedjeljnom terminu u Tvornici kulture

Žen

Žen

share

Zagrebačka Tvornica kulture prošlog je mjeseca predstavila novi program imena „Ko nekad u osam“. Cilj je programa zagrebačkoj publici ponuditi još jedan kvalitetan koncertni dan u tjednu i razbuditi uspavane nedjelje u gradu. Tvornica kulture najavila je i kako će stoga do kraja ove godine svake nedjelje na svojoj pozornici okupljati razna imena s domaće glazbene scene.

Zbog trenutne pandemijske situacije, za ulaz na svaki od koncerata u sklopu programa „Ko nekad u osam“, osim ulaznice, potrebno je predočiti i EU digitalnu Covid potvrdu, dokaz o preboljenju koronavirusa ili negativan test ne stariji od 48 sati te osobnuu iskaznicu. Iako se oko ovakvog principa organiziranja i održavanja koncerata dosta dugo razgovaralo i polemiziralo, u zadnjih se nekoliko (zimskih) tjedana pokazalo kako ovakav princip prilično dobro funkcionira. Skeniranje Covid potvrde posjetiteljima oduzima možda nekoliko sekundi više, a ako se na koncert dolazi na vrijeme, pregledavanje potvrda ne stvara neuobičajenu gužvu na ulazu. Iako je razloga protiv ovakvog načina održavanja koncerata bilo (i bit će ih), svakako su potrebni ako se publika stvarno želi koliko toliko vratiti u staronormalne uvjete.

Na pozornici Malog pogona Tvornice kulture protekle je nedjelje zasvirala progresivna indie rock trojka ŽEN osnovana još 2009. godine. Bend koji se ne može staviti ni u jedan kalup, među alternativnom je publikom poznat po svom audiovizualnom izričaju koji svojim članovima otvara mnogo mogućnosti za kreativno izražavanje. ŽEN je do sad izdao tri studijska albuma, a aktualnim singlom “Uroni u san bend je najavio i svoj četvrti album koji bi trebao izaći uskoro.

Sam koncert je započeo oko 20:30, a prethodila mu je ugodna nedjeljna, gotovo obiteljska, atmosfera koju je stvorila do tad okupljena malobrojna publika. Atmosfera kao da se pretočila na ŽEN koji je koncert otvorio energičnim i taman glasnim instrumentalima i nešto nježnijim vokalima.

Spoj dužih instrumentala i rjeđih „ulijetanja“ vokala uživo definitivno uživo zvuči bolje nego studijski, vjerojatno upravo zbog opipljive energije koju bend prenosi publici, što se po reakcijama iste moglo i vidjeti – sve su odsvirane pjesme i dočekane i ispraćene pljeskom, a dobar dio publike većinu je vremena i plesao u ritmu glazbe. Vizuali koji se vrte u pozadini zasigurno pridonose izričaju benda i daju mu neku profinjeniju notu, istovremeno ne odvlačeći previše pažnje publike od samog benda i svirke koja se odvija na pozornici.

Kroz otprilike sat i pol svirke, ŽEN je napravio presjek svoje dosadašnje karijere, a trio je pokazao svoje sviračko iskustvo stečeno u proteklih 11 godina. Svirajući uživo,  prešli su tisuće kilometara od Baltika do Balkana te od Atlantika do Visle gdje ih je inozemna publika objeručke prihvatila, a iskustvo i naučeno kroz godine svakako se može vidjeti. Singl “Uroni u san, nastao za vrijeme prošlogodišnjeg lockdowna, i pjesma “Nije se desilo”, miljenik publike kojeg ŽEN rijetko svira uživo, na nedjeljnom se koncertu izdvajaju kao osobni favoriti. Bend je na samom kraju po prvi put uživo izveo “Krizantemu”, novu pjesmu koja izlazi krajem ovog mjeseca i ima popriličan potencijal.

ŽEN uživo ostavlja izrazito dobar dojam – bend je svirku odradio kao da svira u prepunom klubu pred nekoliko tisuća ljudi, a njihov je nedjeljni koncert u Malom pogonu Tvornce kulture dao nadu u skorašnji povratak „starog normalnog“. Iako uvijek ima prostora za napredak, trenutnom ŽEN-u ne može se puno toga zamjeriti – iz prihvaćanja publike i odličnih reakcija iste na svirku sve se može iščitati.

Moglo bi Vas zanimati