31
sij
2023
Priče

Vodeći u industriji

Upoznajte Anthill - hrvatske kraljeve akustike

Damjan Mravunac i Goran Egić, Anthill / Matej Grgić

Damjan Mravunac i Goran Egić, Anthill / Matej Grgić

share

Anthill Audio Factory je tvrtka iza koje stoje Damjan Mravunac i Goran Egić i to je prva hrvatska usko specijalizirana firma koja se bavi proizvodnjom i prodajom proizvoda za akustično tretiranje kućnih studija.

Svega par mjeseci na tržištu bilo im je dovoljno da postanu novo vodeće ime u studijskoj i kućnoj akustici, a sada se, samo dvije godine od osnutka, mogu pohvaliti time da konkurencije nemaju. Odnosno, kako su se sami izrazili: „Trenutno nema tvrtke u Hrvatskoj koja je ovako usko specijalizirana za ono što mi radimo.“

Damjanov i Goranov posao je proizvodnja akustičnih elemenata, kojima potom opremaju cijeli raspon prostora; od malih kućnih studija do učionica u školama za glazbenu produkciju.

Damjan Mravunac i Goran Egić, Anthill

Damjan Mravunac i Goran Egić, Anthill

Anthill Audio Factory službeno je startao u prosincu 2020., no iza vas je dugogodišnje bavljenje glazbom, uključujući iskustvo projektiranja akustičnih tretmana, ali i realizaciju istog u raznim studijima i prostorima. Što ste sve radili do trenutka u kojem pokrećete Anthill?

Anthill Audio Factory ideja je dvojice dugogodišnjih bliskih prijatelja koji dijele mnogo zajedničkih interesa, uključujući glazbu i sve vezano uz nju. Obojica se također oduvijek profesionalno bavimo glazbom na različite načine (rad u studijima, komponiranje glazbe, live nastupi…)

Anthill Audio Factory pokrenut je kao platforma preko koje ćemo moći raditi ono što volimo, samo iz drugog aspekta – pomagati drugim glazbenicima/producentima ili ljudima koji vole glazbu.

Akustični paneli, tj. akustično tretiranje prostora bio je samo prvi korak/ideja koju smo uspjeli realizirati i dovesti na zavidnu razinu u kratkom vremenu. Kreativa je pokretač svega, tako da se trudimo sve naše ideje pretočiti u posao te zato stalno izdajemo nove proizvode koji na različite načine upotpunjuju naš asortiman. S obzirom na to da smo i sami bili kupci sličnih proizvoda u prošlosti, ali i DIY fanatici akustike već neko vrijeme, naši proizvodi i usluge odraz su onoga što iskustveno znamo da treba svima u tom poslu, ali i informacija o tome kako napraviti proizvod koji funkcionira na najvišoj razini.

Samo ime branda zapravo je veoma jednostavna izvedenica naših imena/prezimena:

Damjan MRAVunac (ANT) I GORAn Egić (HILL) – ANTHILL.

Damjan Mravunac i Goran Egić, Anthill

Damjan Mravunac i Goran Egić, Anthill

S kakvim klijentima najčešće surađujete?

Vrsta i broj naših klijenata raste iz dana u dan, ali ako ćemo raditi presjek zadnje dvije godine – više od 70% klijenata su glazbenici i/ili producenti u potrazi za najboljim akustičnim rješenjima za svoje postojeće ili buduće glazbene studije, a ostatak zaljubljenici u Hi-Fi te razne institucije koje žele akustički tretirati svoje prostore/učionice/urede. Budući da djelujemo na prostoru cijele EU, većina kupaca nam je ipak iz inozemstva, dok je tek 20% iz Hrvatske.

U dosadašnjem radu najdraža vam je jedna od prvih suradnji i to s njemačkom grupacijom United Pop, koja posluje u većini zemalja EU. Vašim akustičnim proizvodima opremili ste im većinu učionica/poslovnih prostora u Hrvatskoj i Sloveniji te nekolicinu u ostalim zemljama. Kako je došlo do te suradnje i koliko vam znači rad s toliko jakim imenom?

United Pop nam je bio prva veća suradnja tog tipa, do koje smo došli preko našeg partnera/distributera Audio Pro. Svaka suradnja nam stvarno puno znači, ali ova nam je još uvijek posebna jer nam je otvorila vrata za druge slične suradnje diljem EU.

Na koje suradnje ste također ponosni?

Sklopili smo mnogo ugovora s različitim glazbenim školama i studijima unutar EU te naša mreža samo raste. Mislim da zapravo nema suradnje na koju nismo ponosni jer nam je svaki klijent bitan, a zadovoljstvo je u tom slučaju obostrano.

U Hrvatskoj – bez konkurencije

Što vas razlikuje od ostalih ovakvih tvrtki na hrvatskom tržištu?

Trenutno nema tvrtke u Hrvatskoj koja je ovako usko specijalizirano za ono što mi radimo. Naša se glavna konkurencija nalazi u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Portugalu i Poljskoj, tako da se unutar EU zapravo borimo za svoje mjesto među tvrtkama koje posluju bitno duže od nas. U Hrvatskoj ima tvrtki koje se bave izradom i prodajom proizvoda slične namjene (kao dio asortimana), ali ne na ovaj način, tj. koriste drugačije tehnike i izolacijske materijale.

Možete li nam reći nešto više o home and studio acoustics sceni kod nas? Možemo li uopće reći da takva scena postoji kod nas? I sami kažete da u Hrvatskoj nemate konkurencije, da ne postoji tvrtka koja se tako profesionalno bavi ovim poslom kao vi.

Home studio glazbenici/producenti postoje već jako dugo, ali je popularnost tog tipa uređenja kućnih prostora značajno porasla u zadnjih deset godina te je doslovno doživjela procvat za vrijeme korone i lockdowna (kako u svijetu, tako i kod nas u Hrvatskoj). Možemo reći da se od toga i stvorila prava scena home studija. To je značilo određeni odmak od uobičajene prakse gdje se na snimanje odlazilo u profesionalne studije te se posao miksanja i masteriranja prepuštao isključivo profesionalcima.

S vremenom su glazbenici/producenti počeli sami snimati dio toga u svojim sobama te sami miksati svoju glazbu. Sve se više procesa samog snimanja i miksanja glazbe počeli odvijati u sobama glazbenika/producenata te je i kvaliteta uradaka proizašlih iz home studija počela rasti. Danas možemo reći kako je značajno veći broj home studija za razliku od “profesionalnih studija” i kako su troškovi realiziranja takvog projekta puno manji, realniji za ostvariti i brzo se vrati uloženo kroz uspješne projekte.

U Hrvatskoj je home studio scena buknula nakon što su se povukla sredstva EU fondova i omogućilo se otvaranje obrta uz poticaje za samozapošljavanje. Veliki broj naših klijenata iz Hrvatske je upravo na taj način i počelo razmišljati kako pametno uložiti te poticaje te su uz tipično kupovanje zvučnika, zvučnih kartica, računala i sl. počeli ulagati i u samu akustiku svog vlastitog kućnog studija.

Damjan Mravunac i Goran Egić, Anthill

Damjan Mravunac i Goran Egić, Anthill

Kako se ljudi kod nas snalaze ako žele akustično tretirati prostor? Kako su se onda tek prije snalazili?

Tri su glavna načina kako se to danas radi: 1) profesionalno cjelovito rješenje, 2) kupnja gotovih proizvoda (custom ili standardnih) i 3) DIY.

Prvo je rješenje oduvijek postojalo i ono je najbolje, ali i najskuplje – zahtijeva akustičara, arhitekta, građevinske radove (i izvođače istih radova) i košta basnoslovne iznose.

Drugo rješenje je ono koje mi nudimo – akustični proizvodi koji se montiraju u već postojeće sobe/hale/studije, relativno je povoljno, ali modularno i funkcionalno.

Treće rješenje sličnije je drugom, samo što uspjeh ili neuspjeh ovisi o osobi koja se u to upušta. Zahtijeva vrijeme, proučavanje materije, određene vještine, alat te preciznost. Najpovoljnije je od svih rješenja, ako smatramo kako vrijeme nije novac.

‘Fuš’ postoji u svakoj djelatnosti, tako i u ovoj, mislim da je to više pitanje za neki drugi put/drugu temu.

Shvaćamo li mi kao tržište i narod važnost vašeg posla i zbog čega je važno da imamo tvrtke kao što je vaša?

Mislim da je bitnije naglasiti kako izbor/opcija postoji. Primijetili smo kako je našim kupcima iz Hrvatske i okolice draže poslovati s domaćom tvrtkom nego kupiti od stranaca, a pogotovo zato jer se onda i opseg usluga proširuje (izlazak na teren, mjerenje, potencijalna montaža, custom rješenja) koje ne mogu dobiti od tvrtki koje se nalaze u inozemstvu. S druge strane, imati konkurenciju uvijek je zdravo: kako za kupce, tako i za nas firme.

Na koje ste svoje akustične proizvode posebno ponosni i što ih čini najboljim izborom?

Naši su najprodavaniji proizvodi upravo oni najjednostavniji i najpristupačniji (SLIM i PRO paneli), ali smo osobno najzadovoljniji onim proizvodima koji su rijetkost na tržištu i gdje postoji mjesto za originalnost, to su naši CLOUD i GOBO paneli. Prvi su akustični paneli koji se vješaju na strop i imaju ugrađene LED svjetiljke, dok su drugi paneli koji služe za izolaciju zvuka u istoj prostoriji te se mogu modularno kombinirati u visinu ili širinu te međusobno spajati.

Kako tretirati kućni studio, a kako halu?

Od kojih se materijala izrađuju vaši proizvodi i zašto su baš ti materijali najbolji odabir?

Svi naši proizvodi koji spadaju pod akustične panele napravljeni su od ECOSE kamene vune, koja je do dan danas najefektivniji zvučni izolacijski materijal te pruža najbolja svojstva prilikom apsorpcije zvuka u bilo kojoj prostoriji. Alternativa je danas mnogo (spužva, PET, filc, poliester), ali nijedan od tih materijala nema ni približno tako dobra apsorpcijska svojstva kao kamena vuna, a mi za naše proizvode želimo osigurati prvenstveno maksimalnu funkcionalnost.

Koji su vaši proizvodi najbolji odabir za kućni studio, a koji za neki veći prostor, npr. sobu za sastanke ili profesionalni studio?

Najčešće razlikujemo tri vrste prostorija po namjeni, uz koje prilažem i najprodavanije proizvode unutar tih kategorija:

  • glazbeni studio (snimanje, produkcija, mix, master): PRO paneli, BASS Trapovi, CLOUD paneli, GOBO paneli;
  • Hi-Fi soba/slušaonica – FUSION SLIM paneli i TRIANGLE Trapovi;
  • bilo koja prostorija u kojoj je izražena jeka (učionica, ured, hala…) – SLIM paneli posvuda.

Nakon što klijent odabere proizvode, tu priča ne staje. Treba ih pravilno pozicionirati, ali treba na pravi način i dizajnirati sobu kako bi zvuk bio što kvalitetniji, koje savjete imate na ovu temu?

Obično priča počinje prije samog odabira/kupnje proizvoda. Često nas klijenti kontaktiraju s puno upita prije kupnje te proces uključuje i pronalazak najboljeg rješenja za svaki prostor, izradu 3D modela prostorije s našim proizvodima te dogovor oko detalja (način izvedbe i izbor kombinacija boja).

Budući da je situacija mnogo, teško je davati općenite savjete, oni se razlikuju od slučaja do slučaja i često budu uvjetovani i vanjskim faktorima: budžetom, željama klijenata te njihovim prioritetima (npr. estetika prije funkcionalnosti), rasporedom vrata i prozora u prostoriji itd. Taj dio svakako shvaćamo ozbiljno te svakom klijentu pružamo potpunu uslugu savjetovanja, ako je ona potrebna.

Imate li neke savjete za sve koji žele napraviti kućni studio?

Vrijeme je novac, a znanje je neprocjenjivo.

Tko ima puno vremena i znanja, neka se slobodno sam upusti u jedan veliki projekt. Za sve ostale, stojimo na raspolaganju pa makar i za savjet.

Što je to u glazbi da vas toliko inspirira u radu i životu općenito?

Svakoga u životu nešto pokreće, a nas pokreće glazba i milijun drugih detalja koji su potrebni kako bi do nje uopće došlo.

 

 

 

 

Moglo bi Vas zanimati