druga scena kazališta komedija
Klub Komedija - otvorena priča za kvalitetne glazbenike

Klub Komedija otvara prostor za autorsku glazbu u strogom centru Zagreba
Intimnim klupskim prostorom i atraktivnim koncertnim programom koji je pogotovo živnuo tijekom posljednjih mjeseci, Klub kazališta Komedija istaknuo je svoju kandidaturu za jedno od vodećih glazbenih mjesta u strogom centru Zagreba. Smješten “na uglu” glavnog gradskog trga, spuštajući se stepenicama ulazite u prostor kojim dominira mala, ali sasvim udobna pozornica, dugi šank te niz stolova i separea. Riječ je o klubu koji je donedavno bio poznat i kao “Kontesa”, a sada mu je službeni naziv Klub kazališta Komedija (skraćeno u Klub Komedija).
Nakon koncerta Detoura koji je otvorio jesensku sezonu, uslijedio je ekskluzivan nastup Gibonnija, rasprodan u samo nekoliko minuta, a slijede nastupi Igora Geržine, Vatre u akustičnom izdanju, Peso Neto, Balkan Zoo & Nina Ćorić… No, otkud klub koji je već godinama tu odjednom na važnoj koncertnoj karti Zagreba?
“Nakon niza okolnosti kojima je, između ostalih, kumovala i korona i pandemijska situacija, Grad zapravo nije znao što bi s tim prostorom, pa ga je prepustio Kazalištu Komedija. To je bila jedna nezahvalna situacija koju je, srećom, uspio raspetljati sadašnji ravnatelj Komedije, Miljenko Puljić”, opisuje producent Nikola Mihaljević, naglašavajući kako je službeni status kluba, zapravo, druga scena Kazališta Komedija, otvorena za manje predstave, cabaret programe i slično.
“U centru Zagreba bilo je nekoliko točaka urbane kulture, od BP kluba preko Lapa do Kulušića, to su bila mjesta s pričom. Klub Komedija ne može, naravno, biti BP jer ne postoji karizma Boška Petrovića, ali smatrao sam i dalje smatram da je potrebno otvoriti prostor ljudima, pogotovo mladim glazbenicima koji imaju što za pokazati! U klubu su postojali uvjeti i, u dogovoru s čelnim ljudima iz Komedije, stavljen je akcent na organizacijski i promocijski dio”, objašnjava Mihaljević dodajući kako su klub, između ostalih, prepoznali i predstavnici Žarišta, novog programa suvremene autorske glazbe.
Nakon desetak popunjenih jazz koncerata održanih tijekom posljednjih godinu dana, zahvaljujući konstruktivnoj komunikaciji s predstavnicima Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatske glazbene mladeži, unazad mjesec-dva dana krenulo se u organizaciju koncerata bendova iz pop i mainstream žanra: “To su izvođači koji su u mogućnosti napuniti i veće prostore, ali u Klubu Komedija imaju priliku malo izaći iz okvira, uz neposredniji i intimniji kontakt s publikom. To, dakle, nisu komercijalna događanja, već, usudio bih se reći, edukativni koncerti na kojima se razvija publika i njihove navike”, ističe Mihaljević.
Nedavni Gibonnijev nastup imao je sve odlike takvog pravog intimnog klupskog koncerta, po uzoru na najveće zvijezde današnjice – zamislite svog omiljenog glazbenika ili bend koji se, umjesto u velikim dvoranama i arenama, nađe na nekoliko metara udaljenosti, a zatim vas počaste nestandardnim repertoarom, uz niz rariteta i tzv. “b-strana” te posebnim, najčešće potpuno ogoljenim aranžmanima. U Gibonnijevom slučaju, publika Kluba Komedija dobila je i iznimno nadahnute najave pjesama koje su graničile sa stand-upom te anegdote, od Gibinih nadimaka iz djetinjstva do estetskih navika na javnim bazenima osamdesetih godina.
“Krenuli smo s jazzom koji je, iz organizacijske perspektive, najsloženiji jer je malo publike koja je spremna platiti ulaznicu. Nema sponzora ili drugog načina kako platiti sve troškove. Mladi jazzeri dobili su priliku odsvirati koncerte, pred punim klubom. Kontinuitet koncerata donio je i određenu razinu interesa, kako publike, tako i medija”, jasan je Mihaljević: “Ideja je povremeno raditi ovakve veće koncerte s jačim imenima, ali naglašavam da je ovdje riječ o specifičnim, klupskim nastupima s ipak nešto prilagođenim programom kojeg takvi izvođači ne izvode po pozornicama većih klubova, dvorana i arena. Gibonnijev koncert rasprodan je u tri minute i on je, objektivno, svojim nastupom učinio uslugu klubu. Međutim, na taj način dižemo priču i otvaramo se prema publici koja još nije u potpunosti prepoznala da postoji takav klub u centru grada”.
Mihaljević je posebno ponosan i na online produžetak kluba: službeni YouTube kanal na kojem se mogu naći snimke održanih koncerata u profesionalnoj kvaliteti. Riječ je o vrijednoj arhivi kojom, ističe, sami umjetnici mogu slobodno raspolagati.
Službeni kapacitet kluba je 150 sjedećih mjesta, dok je u varijanti visokih stolova i stajanja moguće primiti oko 250 ljudi: “Programski je nekoliko smjerova: cabaret Mira Ungara ima svoj kontinuitet i taj program zaslužuje svoje mjesto u zagrebačkoj ponudi. Imamo i autorske koncerte hrvatskih glazbenika i autora, a treći smjer su jazz koncerti, pogotovo onih mlađe generacije te razna gostovanja blues, rock i tribute izvođača. Zajednički nazivnik im je kvalitetna glazba!”.
Kvalitetna suradnja s Turističkom zajednicom Grada Zagreba te učinkovito Google oglašavanje rezultirali su i sve većim brojem inozemnih turista među koncertnom publikom kluba. Partnerstvo s HDS-om na projektu JazzHR festivala još uvijek je na neformalnoj razini, ali Mihaljević svakako ističe želju za formalizacijom tog partnerstva, između Komedije kao nositelja i Hrvatskog društva skladatelja s druge strane: “Tu pritom ne mislim samo na pop i jazz, već i klasičnu glazbu, kao i na ostale termine u danu, prikladne recimo za razne radionice i predavanja. Vidim to kao vrstu društvene odgovornosti koja je povezana i sa razvojem publike i s promocijom kvalitetnog glazbenog stvaralaštva hrvatskih autora”.

Foto: Filip Bušić/Glazba.hr
Planova za budućnost ne nedostaje: “U novoj godini ćemo svakako pojačati jazz sadržaj, nastaviti s manjim koncertima većih imena, ali i pokušati dovesti neke inozemne izvođače. Još ne bih izlazio s konkretnim imenima i datumima, ali riječ je o kvalitetnim glazbenicima primjerice iz Poljske, Francuske i Makedonije”.
A što je, na kraju, s domaćim glazbenicima, od jazza preko pop rock usmjerenja pa sve do alternative i sličnih rukavaca? Kako se oni mogu predstaviti na pozornici Kluba kazališta Komedija?
“Vrlo je jednostavno, ovom prilikom pozivam sve zainteresirane da mailom ili putem društvenih mreža iskažu svoj interes. Mi smo otvorena priča za kvalitetne glazbenike koji imaju što za pokazati”, zaključuje Mihaljević.