12
tra
2022
Priče

Rijeka nije samo rock: Arsen Pavešić o kompilaciji 'Perspective - Electronic Music from Rijeka'

Perspective - Electronic Music from Rijeka / press

Perspective - Electronic Music from Rijeka / press

share

Ako Rijeku i dalje percipirate kao isključivo rokerski grad, nova kompilacija Perspective – Electronic Music From Rijeka ovdje je da vas razuvjeri.

Idejni začetnik i urednik izdanja je Arsen Pavešić, iskusni promotor, DJ, glazbeni urednik, voditelj HGU-ove DJ sekcije te, naravno, Riječanin.

Arsen Pavešić i Dražen Baljak na Electoru / Matej Grgić

Arsen Pavešić i Dražen Baljak na Electoru / Matej Grgić

Na kompilaciji je okupio deset imena, producenata koji su se predstavili svaki s jednom pjesmom. Ima tu elektronike raznih pravaca, od tech housea, preko numera u kojima glavnu ulogu igraju sintesajzeri, pa do pjesama koje imaju prilično žestoki broj BPM-a.

Ideja je nastala iz jednoga drugog projekta, odnosno, reizdanja kompilacije Antologija – Riječki Novi Val, prošle godine, a nakon jednog brainstorminga, pa do ideje da objavimo jednu aktualnu riječku kompilaciju, zajednički smo došli Goran Lisica Fox i moja malenkost, pogotovo zato što se novi val smatra vrlo reprezentativnim za tzv. riječki sound. No, u ovom slučaju otišli smo korak dalje pa, umjesto da radimo kompilaciju s bendovima koji su trenutno aktualni u Rijeci, odlučili smo predstaviti novu generaciju autora elektroničke glazbe s riječkog područja koji rijetko dobivaju priliku objaviti svoju glazbu kod domaćih izdavačkih kuća”, kaže nam Arsen.

Kompilaciju, koja se može slušati na svim streaming servisima, je naslovio Perspective iz vrlo očita razloga – smatra da je riječ o perspektivnim producentima – a da je izdanje pun pogodak potvrđuje i činjenica da se već razmišlja i o njegovu nastavku.

Cilj je bio predstaviti neki aktualni glazbeni presjek u domeni elektroničke glazbe, pa je zbog toga žanrovski šarolika. A inače, riječka glazbena scena je oduvijek bila kohezivna na specifičan način. Primjerice, u generaciji koja je nosila riječki novi val, bilo je nekih vrlo alternativnih bendova, a i nekih koje bismo mogli svrstati u pop, no međusobno su se svi podržavali i djelovali kao cjelina. Tako je funkcionirala i riječka elektronička scena u svojoj prvoj fazi, što znam iz osobnog iskustva kao njezin aktivni sudionik, prije petnaest-dvadeset godina, a stekao sam dojam da slična povezanost postoji i kod aktualne generacije”, priča nam Arsen.

Imena za koja ćete tek čuti

Velika većina imena čije su se pjesme našle na kompilaciji nepoznata je široj javnosti. Upravo je to bio i cilj. Okupiti one čije vrijeme tek dolazi, ukazati na njihov rad.

Trećina autora (Tias, Matt R, Phyter) predstavlja techno, što dovoljno govori o zastupljenosti tog žanra na riječkoj sceni, već dulji niz godina. Ovom trojcu možemo pridodati i Mystica, ujedno i najiskusnijeg producenta s kompilacije, iako je njegova stvar ”Apatheia” daleko od klasičnog techna. S druge strane, nešto što zvuči dijametralno suprotno od ovoga je sound tandema Blank Art – jedna ležerna kombinacija soulful i tech housea. Vrlo zanimljiv i izvan svih žanrovskih okvira je i Result čiji su alternativni pristup bass glazbi već primijetile i neke svjetske face”, spominje Arsen samo neke od glazbenih autora.

Dok se planira klupsko predstavljanje kompilacije, stigle su i reakcije na ‘sobna’ slušanja.

Reakcije su odlične i već pitaju za nastavak. Iz Rijeke se javljaju ljudi koji poznaju mene ili nekog od autora, a neki su i iznenađeni što je Dallas odlučio izbaciti ovakvo izdanje. Mene, pak, najviše vesele pozitivne reakcije ljudi koji nisu čuli za većinu autora”, govori Pavešić.

Grad koji teče kao oaza kreativnosti

Rijeka je na glasu kao rokerski grad. Ipak, čini se da je i elektronska scena tamo itekako živa?

Puno zanimljive glazbe dolazi iz Rijeke u posljednje vrijeme. Dallas Records, kao izvorno riječki label, ima poseban senzibilitet prema riječkim glazbenim projektima, neovisno je li riječ o nekom novom autoru ili nekom iskusnijem. A trenutno mi se čini da glazbena scena u Rijeci nije nikad bila raznovrsna nego što je to sad: od punka, indie rocka, garage rocka, art rocka, jazza, bluesa, hip hopa, trapa i raznih fuzija s elektroničkom glazbom, pa do stopostotne elektronike koju smo predstavili na kompilaciji”, priča Arsen.

Govorili o rocku, elektronici ili nekom drugom žanru, Rijeku većina ljudi percipira kao mjesto koje je uvijek poticalo umjetnike na neki pomak, novi kut gledanja…

Rekao bih da to ima puno veze s društveno-političko-kulturnim nasljeđem koje Rijeka nosi, i to već stotinjak godina, a tijekom kojih je bila dijelom osam država, a nekoliko godina egzistirala i kao samostalan grad-država. Takvom turbulentnom prošlošću rijetko koji grad se može pohvaliti, a ostavila je traga na brojne generacije Riječana. Bitan faktor je i gradski život u drugoj polovici dvadesetog stoljeća, odnosno, negdje od početka šezdesetih do kraja osamdesetih godina kad je Rijeka, kao najprometnija luka na Jadranu, bila puno otvorenija prema svijetu od ostatka bivše države. To je bitno ako govorimo, primjerice, o svjetskim trendovima u glazbi ili modi koji su prvo stizali u Rijeku i, u konačnici, formirali jedan gradski imidž po kojem je Rijeka i danas prepoznatljiva”, smatra Arsen.

Na kraju, pitamo ga i za osvrt na riječki clubbing.

Nakon gotovo dvije godine pandemije i krnjeg ili nikakvog clubbinga, teško je prognozirati kako će sve profunkcionirati. Doduše, ja već dvanaest godina živim u Zagrebu pa i nisam u potpunosti upoznat s aktualnostima na riječkoj klupskoj sceni, ali vjerujem da je situacija u mnogim gradovima slična. Sigurno da je dobar dio publike koji je ‘izdržao’ ovaj period željan zabave. S druge strane, neki su u protekle dvije godine sigurno i odustali od izlazaka. Još je veća enigma ona generacija koja je tek trebala otkriti clubbing, a umjesto toga dobila dvogodišnji block. Pred nama je svakako zanimljivo razdoblje koje će definirati novu klupsku scenu pa tako i mjesta na kojima će se svirati i plesati,” zaključuje.

Moglo bi Vas zanimati