Neobičan koncept
Rock the Nation: putujući festival koji daje prostor autorskim bendovima

Marko Osmanović autor je zanimljivog glazbenog projekta kojeg provodi po različitim hrvatskim gradovima.
Kao frontmen benda Cota G4 i neumorni entuzijast, pokrenuo je festival Rock the Nation – platformu koja vraća fokus na ono što je najvažnije: originalne autorske bendove i njihov glas. U razgovoru s Markom, razotkrili smo korijene ove ideje, izazove koji prate organizaciju festivala te razmišljanja o današnjoj glazbenoj sceni.
Festival Rock the Nation nastao je iz strasti prema originalnoj glazbi i želje da se autorski bendovi ponovno stave u fokus, usprkos navali tribute bendova i okruženju često zahtjevnom za proboj novih, autorskih ideja. Sama ideja za osnivanjem festivala nastala je na tragu nekih festivala na kojima je Cota G4 svirao, no prvotna ideja bio je lokalni daruvarski blues-rock festival. Marko je o pokretanju takvog festivala razmišljao dulje vrijeme, a budući da zna dosta bendova koji sviraju autorsku rock glazbu, pogotovo daruvarskih, uvidio je ovdje priliku da doprinese i gradu i životu u Daruvaru. Ipak, ideja se ubrzo razvila u ozbiljnu platformu koja je 2024. i 2025. godine obuhvatila koncerte u Zagrebu, Splitu i Osijeku.
„Ovo je bila ideja da je to jedna platforma koja bi organizirala festivale, svirke, nebitno u kojem gradu, ali s iznimkom da nastupaju isključivo autorski bendovi. Mislim da je sada došlo vrijeme tribute bendova i u tom kontekstu autorski bendovi nemaju prilike svirati, osim ako se ne prilagode i sviraju covere“, kaže Marko.
Više bendova – veća snaga
Inspiraciju je crpio i iz prethodnih iskustava s festivalima poput nekadašnje Gitarijade, Rokaj Tour 2008. i Croatia Rocks 2014., gdje su bendovi svirali u više gradova. Rokaj Tour bio je koncipiran tako da u četiri grada stignu četiri benda, odnosno da u četiri grada budu četiri koncerta gdje je svaki bend svojevrstan domaćin. Sudeći prema iskustvima i posjećenosti, cjelokupan event prošao je vrlo dobro, s odličnom atmosferom, ukazujući na to da publika želi čuti i podržati tu scenu. Ipak, zvijezda vodilja za Rock the Nation bio je tadašnji Croatia Rocks, koncipiran na sličan način kao Rokaj Tour. Koncerti su održani u četiri grada, no bez određenih bendova, odnosno u svakom su gradu mogli biti drugi bendovi, a gradovi kao takvi nevezani uz bendove koji nastupaju.
No, Rock the Nation ide korak dalje: svaki grad ima drugačiji line-up, prilagođen lokalnoj sceni i publici. U Splitu su tako nastupili bendovi poput Ultimatuma, Dioniza i Kodena, dok su za Osijek odabrani Juraj Jurlina, Livio Berak Band i Cota G4. Kriterij je jasan: bend mora imati autorski repertoar, prisutnost na sceni, kvalitetu i sposobnost da donese energiju publici. Samim time, glavni cilj Rock the Nation bio je okupljanje autorskih bendova te okupljanje publike koju to zanima. Logika je jednostavna – više okupljenih bendova ima veću snagu nego samo jedan, što se pokazalo u Splitu, gdje je publika došla u velikom broju.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Organizacija festivala bila je daleko od jednostavne. Izazovi su ogromni, a cjelokupan posao zahtijeva puno razgovora, mailova, ali i rješavanja problema. O svemu treba unaprijed razmišljati, kada nešto iskrsne odmah se treba riješiti ili organizirati. Također, tu je briga o bendovima, kao i briga oko PR-a, a kako sve to činiti predstavlja pravo umijeće. Osmanović je uz sve svoje druge obveze paralelno organizirao tri koncerta u razmaku od samo nekoliko mjeseci. Susreo se s milijun prepreka, bilo je puno komunikacije između bendova, vlasnika prostora, prodavača karata…
„Radim više poslova, čekamo prinovu, a uz sve to morao sam koordinirati bendove, klubove, dozvole, pa čak i vatrogasce za koncert u Splitu!“ Smije se, ali priznaje da je posao ogroman i iscrpljujući, no naučio je puno o organizaciji i radu s ljudima.
Nikad ne reci nikad…
Reakcije publike bile su raznolike: Split je prošao iznad očekivanja, došlo je preko četiristo ljudi, a sama atmosfera bila je odlična. S druge strane, Zagreb je ostao ispod očekivanja. Iako su koncerti bili odlični, sâm festival posjetilo je malo ljudi. Što se tiče Osijeka, Marku je tu atmosfera bila najopuštenija, sve je prošlo dosta dobro, onako kako je i očekivao. Samim time, reakcije i dojmove aktivno prati te sakuplja kako bi iduća izdanja Rock the Nation bila što bolja.
Marko planira nastaviti s organizacijom Rock the Nation, a želja mu je napraviti koncert u Rijeci kako bi zaokružili četiri velika hrvatska grada. Sukladno tome, za Rijeku već ima neke ideje i izvođače, no nije nam htio ništa otkrivati jer nije još u potpunosti dogovoreno. Također, planirana je i Pula, možda čak i Zadar. Ipak, na pitanje o proširivanju Rock the Nation festivala na više dana i uključivanje međunarodnih izvođača odgovara da je to poprilično ambiciozan pothvat.
„Nije mi to bila namjera u glavi, ali nikad se ne zna. Meni to nije primarni posao, ja nisam menadžer i organizator, nego je sve nastalo potpuno slučajno. Nikad ne reci nikad, ali mislim da je to ogromna organizacija i to je nešto čemu se treba u potpunosti posvetiti. Idemo korak po korak, s prvom godinom sam zadovoljan pa za sljedeću idemo vidjeti da napravimo barem korak naprijed, ako ne i dva. Možda za deset godina, tko zna što će biti“, govori.

Marko Osmanović / press
Ako biste morali sažeti sve godine glazbenog rada Marka Osmanovića u jednu riječ, bila bi to – upornost. I to ona vrsta upornosti koja ne priznaje poraz, čak ni kad su uvjeti za opstanak autorskog rock benda u Hrvatskoj gotovo neprijateljski. Kad je bend Cota G4 započinjao karijeru krajem 90-ih, nije bilo društvenih mreža, YouTubea ni digitalne promocije. Sve se temeljilo na svirkama uživo i direktnom kontaktu s publikom. Danas je scena potpuno drugačija – globalna, digitalna i neusporedivo dostupnija. No upravo zato, kaže Osmanović, rock je dobio priliku ponovno disati, ako mu to sami glazbenici omoguće.
Svijet se, kako kaže, u dvadeset godina drastično promijenio.
„Kad smo mi počinjali, nije bilo ni Facebooka ni YouTubea, a kamoli Spotifya i globalne distribucije. Danas bend može imati publiku u bilo kojem dijelu svijeta, kada smo mi kretali 1998. to je bila znanstvena fantastika“, govori.
Kroz karijeru dugu više od dva desetljeća, Cota G4 prošla je brojne prekretnice: od prvih nastupa po daruvarskim podrumima, preko izlaska prvog albuma, do velikog povratka s trećim albumom snimljenim u dvorcu Daruvar. Prvi veliki korak bio je dolazak u Zagreb, gdje su se predstavili publici u klubovima, što je dovelo i do potpisivanja ugovora s Dallas Recordsom. Iako su, kako kaže, kretali kao običan lokalni bend, brzo su shvatili koliko ozbiljno žele raditi na vlastitoj glazbi. Jedna od prekretnica bila je i Markov angažman s Divljim jagodama, nakon čega je došlo novo poglavlje za Cotu G4. Treći album, snimljen 2017., u dvorcu u Daruvaru, svojevrsno je zatvorio taj krug, ali i pokazao se kao rezultat intenzivnog rada te fokusa na autentičnost.
20 godina od prvog singla
A odakle ime Cota G4? Tu je priča pomalo neobična. Inspiraciju su pronašli u tadašnjoj popularnoj Večernjoj školi, gdje se često spominjala fraza „nađimo se na Coti G4“. Fraza im je ostala simpatična, postala interna fora i na kraju ime benda koje traje više od 25 godina.
Nastupi su za Cotu G4 uvijek bili važan segment karijere. Marko najviše pamti koncerte u Splitu, Virovitici i rodnom Daruvaru, gdje je publika pokazala istinsku strast prema rock glazbi. Ipak, 2019. donosi posebnu vidljivost kroz nastup na Supertalentu, nakon čega su uslijedile brojne svirke i pozitivni komentari.
Nadalje, bend Cota G4 ove godine obilježava i dvadesetu obljetnicu od objave svog prvog singla “Putovanje vlakom”, pa je tako u planu Best of izdanje, koje bi trebalo izaći na jesen, dok su baš ovih dana predstavili singl ”Sanjari” na Splitskom festivalu. Među osobno najdražim pjesmama Marko izdvaja one koje nisu nužno postale hitovi, ali za njega nose posebnu emociju: “Sazdana od sjaja”, “Gdje je ona mala” te “U čemu je stvar”.
Za kraj, Osmanović šalje jasnu poruku mladim glazbenicima: „Nemojte se ograničavati na Hrvatsku. Radite pjesme na engleskom, ciljajte vanjsko tržište, iskoristite sve alate koje danas imate. Internet vam otvara vrata u svijet, budite pametni i vjerujte u ono što radite.“
U svijetu gdje je sve manje mjesta za originalnost, Rock the Nation pokazuje da se prostor može stvoriti – ako postoji volja, vjera i puno, puno ljubavi prema glazbi.