08
ožu
Priče

Saša Jakelić pred sudom Toma Waitsa

Saša Jakelić

Saša Jakelić

share

Splitski glazbenik koji kombinira izričaje u pop, klapskoj i klasičnoj glazbi sa skladbom “Next Level” stigao je do polufinala velikoga međunarodnog natjecanja – International Songwriting Competition, s uglednim žirijem kojemu je predsjednik Tom Waits. Saša je autor glazbe, teksta i aranžmana za pjesmu, odsvirao je gitare i perkusije te otpjevao sve vokale

Splitski glazbenik Saša Jakelić prije nekoliko dana ostvario je veliki međunarodni uspjeh plasiravši se u polufinale jednoga od najpoznatijih svjetskih pjevačkih natjecanja – International Songwriting Competition. Na dvadesetu obljetnicu toga prestižnog natjecanja sa središtem u Nashvilleu, pjesma “Next Level” ostvarila je prolaz u polufinale u konkurenciji od preko 21 tisuću pristiglih pjesama iz cijelog svijeta.

O značaju tog natjecanja najbolje govori podatak da u žiriju sjede glazbeni velikani Tom Waits, Laura Pausini i članovi grupe Coldplay. Saša je autor glazbe, teksta i aranžmana za pjesmu, odsvirao je gitare i perkusije te otpjevao sve vokale.

„Na taj natječaj sam naišao sasvim slučajno, surfajući nekim glazbenim stranicama. To je bilo prošle godine negdje u ovo vrijeme; taman sam bio dovršio snimanje pjesme “Next Level”. Privuklo me to da je natjecanje najveće tog tipa na svijetu. Prijavio sam pjesmu onako usput, i evo ugodnog iznenađenja. Stvarno je velika čast upasti u polufinale, tim više što je pjesma prijavljena u kategoriji Performance (Izvedba). To znači da se vrednuje glazba, tekst, produkcija te sama izvedba. Veliki kantautor Tom Waits je predsjednik žirija, što me baš veseli“, objasnio je Saša i dodao kako je pjesma country ugođaja nastala doslovno u snu.

Saša Jakelić

Saša Jakelić

 

„Često sanjam nekakvu pjesmu koju prije nisam čuo, a baš mi bude dobra. Nažalost, ujutro se uglavnom jako malo ili ništa od njih ne mogu sjetiti. Ovaj put sam u nekakvom polusnu upalio snimanje na mobitelu i na brzinu jedva artikulirano odmrmljao i snimio kompletnu melodiju s tekstom i kratkim idejama za aranžman. Nakon nekoliko dana, preslušavajući snimke, naišao sam na nju i ugodno se iznenadio. Nakon toga je bilo dovoljno uzeti gitaru i napraviti demo snimku.

Na finalnoj snimci bas gitaru i Hammond orgulje je snimio Roko Čekalović, a miks je radio Dado Marušić. Utjecaj countryja je koincidencija. Kad se u ranoj životnoj dobi naslušaš očevih ploča raznih stilova kvalitetne glazbe, kasnije se sve to nekako glatko filtrira i definira, kako u autorskom potpisu, tako i u pjevačkom izričaju. Ovog mjeseca bi trebali biti poznati i rezultati prolaska u finale. Nikad se ne zna, a ja sam optimističan“, kazao je kantautor kojem ovo nije prvi međunarodni uspjeh. Prije pet godina bio je u finalu natjecanja američkog magazina Voice Council.

U finalu Voice Councila

„Tada sam prijavio uživo verziju pjesmu “Be My Love” koju je proslavio Mario Lanza. Nekako je bio baš sličan put kao i ovaj. Idem poslati, pa što bude. Na isti sam način primljen kao prvi pjevač iz Hrvatske koji je nastupio 2006. godine na Operaliji u Valenciji, na natjecanju mladih opernih pjevača pod patronatom Placida Dominga. U igri je bila arija E lucevan le stelle iz Tosce te sam ušao u u konkurenciju od četrdeset pjevača, i to među preko tisuću prijava“, rekao je Saša koji se u više od dva desetljeća pjevačke karijere bavi pop, opernom i klapskom glazbom.

Nastupao je i bio nagrađivan na mnogim festivalima zabavne glazbe (Melodije hrvatskog Jadrana, Splitski festival, Zagrebački festival, Opuzen, Festival dalmatinske šansone u Šibeniku). Snimio je jednu od glavnih uloga – biskupa Ivana – za nedovršeni mjuzikl Grgur pod paskom autora Zdenka Runjića. Ostvario je i brojne vokalne suradnje: s Meri Cetinić, Maxom Hozićem, Anom Opačak, a s Goranom Karanom čak dva dueta. Nedavno je objavio kantautorski album Da te glason pozdravin (Menart) koji je nastajao je deset godina, premda je polovica pjesama snimljena prošle godine.

Saša Jakelić

Saša Jakelić

„Album je svojevrsna kompilacija autorskog stvaralaštva iz prethodnog desetljeća, uz mnogo novih pjesama. Glazbu, većinu tekstova, aranžmane, sviranje i pjevanje sâm potpisujem uz pomoć Katarine Jakelić. Ona je autorica nekih tekstova, među ostalim i za možda moju najpoznatiju pjesmu, “Da se bar u kišu pretvorim”. Kompletni dizajn omota, kao i neke spotove radio je moj veliki prijatelj i pjevač Max Hozić za NEGOKAKO. On je ujedno i gost u duetu “Čuvaj je za sebe”.

Nezaobilazan je i utjecaj opere, ali i tradicionalne dalmatinske glazbe. Pjesme nastaju neplanirano i većina bude jako brzo zaokružena, ali je rad na njima dug i pedantan. Najveći pjevački utjecaji su mi odavno Elvis Presley, Roy Orbison, čijeg sam sina imao čast intervjuirati prošle godine u Splitu, Dean Martin i John Gary. Tu su i operni tenori Luciano Pavarotti, Franco Corelli, kao i ‘sunčani’ glasovi Al Bana i Claudia Ville. Ipak, najveći trag na mene ostavio je moj otac, amaterski pjevač koji je godinama pjevao u zboru Brodosplit i koji me zarazio glazbom. On posjeduje, po meni, najljepši tenor koji sam ikad čuo, s najvećom lakoćom pjevanja i nebeskim squillom. Skladateljski uzori sežu od velikih opernih skladatelja do Jima Steinmana, Johna Denvera i drugih“, veli Saša.

Saša Jakelić

Saša Jakelić

Za njegovo vokalno usavršavanje zaslužan je jedan najpoznatijih talijanskih tenora svih vremena, Carlo Bergonzi.

„Carla sam upoznao u Modeni, na natjecanju Luciano Pavarotti gdje je bio predsjednik žirija. U kratko vrijeme sam od njega pokupio izvorno talijansko fraziranje i disanje. Nema bolje nego kad tenor uči tenora i još mu sjedeći savršeno otpjeva sa svojih tada osamdeset i kusur godina. Slično iskustvo imao sam u Pesaru s Mariom Melanijem s kojim sam više od mjesec dana svaki dan upijao savjete i vježbao glas“, ističe Saša.

Kreativna pauza

U operi pjeva već dvadeset godina, a ostvario je uloge u operama najdražih mu kompozitora, od Verdija i Puccinija pa do Ive Tijardovića u omiljenoj mu ulozi Tonča u opereti Spli’ski akvarel. Pjevao je i ulogu Steuermanna u Wagnerovu Letećem Holandezu pod dirigentskom palicom Vjekoslava Šuteja. No, nikad se nije vidio isključivo kao operni pjevač nego ga je sve što je radio u životu u konačnici vodilo do realizacije kantautorskog rada.

Glazbom se bavi i njegov brat Siniša koji je s klapom Libar postigao brojne uspjehe. Saša kaže da među njima nema konkurencije, nego samo podrška.

„Već radim na idućem albumu, mada sam sad napravio pauzu. I pauze budu kreativne kad se rade u pravo vrijeme, tada se akumuliraju ideje i sama strast. U planu su koncerti s Maxom Hozićem i neki solo projekti, a želja mi je pojaviti se ljeti na Opuzenskom festivalu i Šibenskoj šansoni za koju imam, po mom mišljenju, jednu od boljih skladbi koje sam napisao“, zaključio je Saša.

Moglo bi Vas zanimati

Više od autora