Saša Jakelić pred sudom Toma Waitsa
![Saša Jakelić Saša Jakelić](https://glazba.hr/wp-content/uploads/2022/03/Sasa-1030x632.jpg)
Splitski glazbenik koji kombinira izričaje u pop, klapskoj i klasičnoj glazbi sa skladbom “Next Level” stigao je do polufinala velikoga međunarodnog natjecanja – International Songwriting Competition, s uglednim žirijem kojemu je predsjednik Tom Waits. Saša je autor glazbe, teksta i aranžmana za pjesmu, odsvirao je gitare i perkusije te otpjevao sve vokale
Splitski glazbenik Saša Jakelić prije nekoliko dana ostvario je veliki međunarodni uspjeh plasiravši se u polufinale jednoga od najpoznatijih svjetskih pjevačkih natjecanja – International Songwriting Competition. Na dvadesetu obljetnicu toga prestižnog natjecanja sa središtem u Nashvilleu, pjesma “Next Level” ostvarila je prolaz u polufinale u konkurenciji od preko 21 tisuću pristiglih pjesama iz cijelog svijeta.
O značaju tog natjecanja najbolje govori podatak da u žiriju sjede glazbeni velikani Tom Waits, Laura Pausini i članovi grupe Coldplay. Saša je autor glazbe, teksta i aranžmana za pjesmu, odsvirao je gitare i perkusije te otpjevao sve vokale.
„Na taj natječaj sam naišao sasvim slučajno, surfajući nekim glazbenim stranicama. To je bilo prošle godine negdje u ovo vrijeme; taman sam bio dovršio snimanje pjesme “Next Level”. Privuklo me to da je natjecanje najveće tog tipa na svijetu. Prijavio sam pjesmu onako usput, i evo ugodnog iznenađenja. Stvarno je velika čast upasti u polufinale, tim više što je pjesma prijavljena u kategoriji Performance (Izvedba). To znači da se vrednuje glazba, tekst, produkcija te sama izvedba. Veliki kantautor Tom Waits je predsjednik žirija, što me baš veseli“, objasnio je Saša i dodao kako je pjesma country ugođaja nastala doslovno u snu.
![Saša Jakelić](https://glazba.hr/wp-content/uploads/2022/03/Sasa-2-1024x576.jpg)
Saša Jakelić
„Često sanjam nekakvu pjesmu koju prije nisam čuo, a baš mi bude dobra. Nažalost, ujutro se uglavnom jako malo ili ništa od njih ne mogu sjetiti. Ovaj put sam u nekakvom polusnu upalio snimanje na mobitelu i na brzinu jedva artikulirano odmrmljao i snimio kompletnu melodiju s tekstom i kratkim idejama za aranžman. Nakon nekoliko dana, preslušavajući snimke, naišao sam na nju i ugodno se iznenadio. Nakon toga je bilo dovoljno uzeti gitaru i napraviti demo snimku.
Na finalnoj snimci bas gitaru i Hammond orgulje je snimio Roko Čekalović, a miks je radio Dado Marušić. Utjecaj countryja je koincidencija. Kad se u ranoj životnoj dobi naslušaš očevih ploča raznih stilova kvalitetne glazbe, kasnije se sve to nekako glatko filtrira i definira, kako u autorskom potpisu, tako i u pjevačkom izričaju. Ovog mjeseca bi trebali biti poznati i rezultati prolaska u finale. Nikad se ne zna, a ja sam optimističan“, kazao je kantautor kojem ovo nije prvi međunarodni uspjeh. Prije pet godina bio je u finalu natjecanja američkog magazina Voice Council.
U finalu Voice Councila
„Tada sam prijavio uživo verziju pjesmu “Be My Love” koju je proslavio Mario Lanza. Nekako je bio baš sličan put kao i ovaj. Idem poslati, pa što bude. Na isti sam način primljen kao prvi pjevač iz Hrvatske koji je nastupio 2006. godine na Operaliji u Valenciji, na natjecanju mladih opernih pjevača pod patronatom Placida Dominga. U igri je bila arija E lucevan le stelle iz Tosce te sam ušao u u konkurenciju od četrdeset pjevača, i to među preko tisuću prijava“, rekao je Saša koji se u više od dva desetljeća pjevačke karijere bavi pop, opernom i klapskom glazbom.
Nastupao je i bio nagrađivan na mnogim festivalima zabavne glazbe (Melodije hrvatskog Jadrana, Splitski festival, Zagrebački festival, Opuzen, Festival dalmatinske šansone u Šibeniku). Snimio je jednu od glavnih uloga – biskupa Ivana – za nedovršeni mjuzikl Grgur pod paskom autora Zdenka Runjića. Ostvario je i brojne vokalne suradnje: s Meri Cetinić, Maxom Hozićem, Anom Opačak, a s Goranom Karanom čak dva dueta. Nedavno je objavio kantautorski album Da te glason pozdravin (Menart) koji je nastajao je deset godina, premda je polovica pjesama snimljena prošle godine.
![Saša Jakelić](https://glazba.hr/wp-content/uploads/2022/03/Sasa-3-1024x576.jpg)
Saša Jakelić
„Album je svojevrsna kompilacija autorskog stvaralaštva iz prethodnog desetljeća, uz mnogo novih pjesama. Glazbu, većinu tekstova, aranžmane, sviranje i pjevanje sâm potpisujem uz pomoć Katarine Jakelić. Ona je autorica nekih tekstova, među ostalim i za možda moju najpoznatiju pjesmu, “Da se bar u kišu pretvorim”. Kompletni dizajn omota, kao i neke spotove radio je moj veliki prijatelj i pjevač Max Hozić za NEGOKAKO. On je ujedno i gost u duetu “Čuvaj je za sebe”.
Nezaobilazan je i utjecaj opere, ali i tradicionalne dalmatinske glazbe. Pjesme nastaju neplanirano i većina bude jako brzo zaokružena, ali je rad na njima dug i pedantan. Najveći pjevački utjecaji su mi odavno Elvis Presley, Roy Orbison, čijeg sam sina imao čast intervjuirati prošle godine u Splitu, Dean Martin i John Gary. Tu su i operni tenori Luciano Pavarotti, Franco Corelli, kao i ‘sunčani’ glasovi Al Bana i Claudia Ville. Ipak, najveći trag na mene ostavio je moj otac, amaterski pjevač koji je godinama pjevao u zboru Brodosplit i koji me zarazio glazbom. On posjeduje, po meni, najljepši tenor koji sam ikad čuo, s najvećom lakoćom pjevanja i nebeskim squillom. Skladateljski uzori sežu od velikih opernih skladatelja do Jima Steinmana, Johna Denvera i drugih“, veli Saša.
![Saša Jakelić](https://glazba.hr/wp-content/uploads/2022/03/Da-te-glason-pozdravin-2-1024x576.jpg)
Saša Jakelić
Za njegovo vokalno usavršavanje zaslužan je jedan najpoznatijih talijanskih tenora svih vremena, Carlo Bergonzi.
„Carla sam upoznao u Modeni, na natjecanju Luciano Pavarotti gdje je bio predsjednik žirija. U kratko vrijeme sam od njega pokupio izvorno talijansko fraziranje i disanje. Nema bolje nego kad tenor uči tenora i još mu sjedeći savršeno otpjeva sa svojih tada osamdeset i kusur godina. Slično iskustvo imao sam u Pesaru s Mariom Melanijem s kojim sam više od mjesec dana svaki dan upijao savjete i vježbao glas“, ističe Saša.
Kreativna pauza
U operi pjeva već dvadeset godina, a ostvario je uloge u operama najdražih mu kompozitora, od Verdija i Puccinija pa do Ive Tijardovića u omiljenoj mu ulozi Tonča u opereti Spli’ski akvarel. Pjevao je i ulogu Steuermanna u Wagnerovu Letećem Holandezu pod dirigentskom palicom Vjekoslava Šuteja. No, nikad se nije vidio isključivo kao operni pjevač nego ga je sve što je radio u životu u konačnici vodilo do realizacije kantautorskog rada.
Glazbom se bavi i njegov brat Siniša koji je s klapom Libar postigao brojne uspjehe. Saša kaže da među njima nema konkurencije, nego samo podrška.
„Već radim na idućem albumu, mada sam sad napravio pauzu. I pauze budu kreativne kad se rade u pravo vrijeme, tada se akumuliraju ideje i sama strast. U planu su koncerti s Maxom Hozićem i neki solo projekti, a želja mi je pojaviti se ljeti na Opuzenskom festivalu i Šibenskoj šansoni za koju imam, po mom mišljenju, jednu od boljih skladbi koje sam napisao“, zaključio je Saša.