Novo izdanje
The Songwriters Week: pet dana, osam pjesama i vaš prvi korak

U hodnicima United Academyja odzvanjaju gitare, beatovi, vokali i smijeh. Pet dana. Osam novih imena. Deseci stihova, koji su još jučer bili bilješke u mobitelu, a danas su pjesme spremne za svijet s potpisom Dallas Recordsa.
Završio je još jedan The Songwriters Week, projekt koji svake godine okuplja mlade kantautore, producente i glazbenike, pretvarajući ih u zajednicu koja zajedno piše, svira i raste. Iza cijelog koncepta stoji Marin Gospić, poznatiji kao Beni Ducent, ravnatelj United Academyja i neumorni zagovaratelj ideje da talent ne smije ostati skriven. The Songwriters Week nije natjecanje, nego odskočna daska i tjedan u kojem polaznici prolaze kroz sve faze stvaranja pjesme: od pisanja i produkcije, do snimanja, marketinga i brendiranja. Bez plaćanja, bez filtera – samo čista želja da svaka dobra pjesma dobije priliku.
Projekt organiziraju United Academy i CRE.MA, uz podršku HDS ZAMP-a i izdavačku kuću Dallas Records. Sudionici koji se prijave i budu izabrani za sudjelovanje u tih nekoliko dana prolaze kroz cijeli put stvaranja: od pisanja vlastitih pjesama, snimanja i produkcije, do suradnji na tuđim idejama koje se pretvaraju u zajedničke pjesme. Uče, treniraju glas, prolaze radionice i predavanja, a istovremeno ih okružuje tim glazbenika, producenata i mentora koji ih vode kroz proces. Tu su i profesionalne fotografije, medijsko predstavljanje, večernja druženja, baš sve ono što čini glazbeni svijet stvarnim i živim.

The Songwriting Week 2025
Mentori koji i sami prolaze proces kreiranja i učenja
Ono što The Songwriters Week čini posebnim nisu samo radionice, nego ljudi. Ove godine mentori su bili Hrvoje Marjanović Sett, Nikola Batelić, Jere Šešelja i Beni Ducent, a radionice pisanja tekstova vodila je Mirela Priselac Remi. U savjetovanju im se pridružio i Matija Cvek kao gost. Cvek je polaznicima dao ono što u industriji često nedostaje – iskrenost. Njegov razgovor s mladim autorima nije bio predavanje, nego više kao terapija kroz iskreni razgovor za sve koji su ikad pomislili da nisu dovoljno dobri da pokažu što nose u sebi: „Svima koji se nisu još ohrabrili prijaviti apsolutno želim poručiti da se trebaju usuditi bilo što žele u životu. A što se tiče pisanja i kreiranja glazbe, moj stav je da je taj put odabrao tebe i nećeš od toga nikad moći pobjeći, pa zašto ne krenuti već sad.”
Nikola Batelić prokomentirao je da zna točno kako je to jer je nekad i sâm sjedio u istim klupama. Danas je slavni producent i mentor, ali iz njega i dalje izbija onaj studentski žar koji je krenuo u EMI učilištu (danas United Academy). Nakon godina rada u industriji, vratio se kao netko tko želi drugima dati ono što je i sam dobio – priliku da stvaraju bez ograničenja.
Njegov fokus nije na finalu, nego na procesu. Polaznicima je pokazivao kako otpustiti kontrolu i prepustiti se pjesmi. Kaže da mu je najdraži trenutak bio kad su zadnjeg dana zajedno preslušavali sve što su napravili, kako su od sirovih demo snimki stigli do gotovih pjesama. „Najbolji osjećaj je čuti koliko se sve promijenilo u samo par dana zahvaljujući zajedničkom trudu i radu, neke od pjesama snimljene su prvi put mobitelom, a danas su prava djela”, naglasio je.

The Songwriting Week 2025
Hrvoje Marjanović Sett pak donosi siroviji pogled na stvaranje. Njegova filozofija je jednostavna: pet dana, dvije pjesme, bez filozofiranja. „Na TSW imamo samo pet dana za napraviti po dvije pjesme, što je nezamisliv rok. Kao Krankšvesteri u pet dana nismo završili pjesmu u ovih petnaest godina koliko postojimo. Ali to je super fora, jer u tom kratkom periodu najbrže ćeš izbaciti sve nebitno i fokusirati se na najbolje.” Ove godine Sett je radio s dvoje autora, a izašao je i van svojih okvira radeći pjesme koje spadaju pod dance, stari soul, R&B i jazz. „Volim kad se sudare generacije i žanrovi”, kaže, „tu se dogodi nešto stvarno.” Za njega kao mentora The Songwriters Week je podsjetnik da u glazbi uvijek treba rasti, pa preporučuje glazbenicima da mentoriraju na ovakvom tipu projekta iz više razloga:
„Ako se zatvorimo u svoje načine rada, prestajemo se razvijati. Mladi izvođači te uvijek podsjete da moraš ostati otvoren – i kao čovjek, i kao glazbenik. Imaš klince od šesnaest godina koji te mogu naučiti miksati bolje od tebe jer nemaju granice, stalno istražuju i eksperimentiraju. To je ono najvažnije – glazba te stalno podsjeća na to da nikad nisi gotov, da uvijek možeš učiti. To je izazov na svim razinama, radiš s nekim tko možda nema gotove pjesme, ali zajedno gradite nešto iz nule. I to je ono što vraća osjećaj zašto smo uopće počeli raditi glazbu.“
Jere Šešelja je, kao i Nikola Batelić, veteran ovog projekta iz ere EMI učilišta. Sudjeluje od druge godine i svjedoči kako se The Songwriters Week iz godine u godinu širi, kako organizacijski, tako i po stilu. Ove godine prevladavali su moderni žanrovi: pop, trap, house, hip hop i dance, ali uvijek se provuče i neka klasična balada, alt-pop ili akustična pjesma. Jere preferira rad s onima koji tek ulaze u svijet glazbe te naglašava da najiskrenije ideje dolaze od ljudi koji još nisu naučili sva pravila: „Oni ne znaju što se ‘smije’, pa naprave nešto što te izbaci iz šablone.”
Njegov je studio pun instrumenata, bubnjeva, gitara, starih klavijatura, jer vjeruje u živu svirku i osjećaj trenutka. „Uvijek za mentorstvo volim odabrati pjesme koje bi jednako dobro zvučale i prije pedeset godina i za pedeset godina, one koje žive vječno.” Komentira i kako se atmosfera tijekom tjedna mijenja iz dana u dan. Ponedjeljak je lagan, ljudi su još nervozni, utorak već gori od ideja, srijeda je kaos i snimanje od jutra do navečer, a do petka nestane svaka barijera. „Svi rade, posuđuju mikrofone, smiju se, nitko više ne zna čija je koja gitara. To je poanta”, naglašava Jure.

The Songwriting Week 2025
Osam imena koja tek počinju pričati svoju priču
Ove je godine kroz The Songwriters Week raslo osam mladih autora. Ljudi koji su odlučili izaći iz svoja četiri zida, iz notesa na mobitelu ili bilježnice u stvarnost, na ovom četvrtom izdanju su Paula Kostelac (Pauli), Katica Zokić, Nikolina Brala (Nics), Luka Jovica (Omnius), Tomislav Smolčić (Tomi S Lav), Mihaela Pavković (Ptica Ela), Karlo Medvarić (Medok) i Karlo Balarežina Popović (Popke).
Dolaze iz raznih dijelova Hrvatske, neki su doputovali iz drugih gradova, neki uzeli slobodno s posla samo da bi napokon proveli pet dana u prostoru gdje se stvara, uči i dijeli glazba. Netko piše trap, netko soul, netko pop punk ili EDM. Netko je došao s gotovim pjesmama, netko samo s pola refrena, ali svi su došli s istim ciljem: napraviti prvi korak.
Za neke je ovo bio povratak u svijet glazbe, za druge izlazak iz zone komfora. Karlo Balarežina Popović iz Pule priznaje da je prije četiri mjeseca gotovo odustao od stvaranja: „Prijatelj me je prijavio, nisam ni znao što me čeka. A ispalo je da je ovo bila prekretnica i znak da nema odustajanja.“

The Songwriting Week 2025
S druge strane, Nikolina Brala, članica zadarskog Aka Crescenda, prvi je put zakoračila u svijet instrumentalne glazbe: „Rad s Remi bio je početak i nešto kao radionica u hodu, stalno smo si upadali s idejama, dovršavali misli jedni drugima. To mi je najljepši dio ovog procesa.“
Neki, poput Luke Jovice, u glazbi su odmalena. Ovaj pijanist i glazbeni teoretičar koji danas radi na Radiju Enter, kaže da je The Songwriters Week podsjetnik na to koliko je stvaranje užitak kad se dijeli. Dok je Tomislav Smolčić već imao iskustvo s objavama svojih EDM pjesama, završivši i na albumu Mache Ravel, no ovaj put dobio je priliku istražiti nešto novo: „Moj mentor je bio Sett i nije me ograničavao, nego je pustio da projekt raste svojim tempom.“
Za Katicu Zokić ovo je bilo jedinstveno i predivno iskustvo: „Ekipa mora probati. Upoznat će divne ljude, predavanja su super, atmosfera ugodna, baš sve funkcionira.“ A i Karlo Medvarić dodaje kako je posebno vrijedno to što se može učiti izravno od ljudi iz industrije: „Ovdje možeš pitati ono što inače ne možeš pronaći ni u knjigama ni online. To su konkretne, žive informacije direktno iz industrije.“
Za Mihaelu Pavković stvaranje glazbe znači dijeliti emociju: „Kad pišem, obraćam se sebi, ali kroz to želim dotaknuti i druge. To je ono što me pokreće.“ A najmlađa među njima, Paula Kostelac, naučila je da pjesma nikad ne ispadne onako kako si je prvotno zamislila i da je to u redu. „Shvatila sam da se trebam prepustiti procesu, ne suditi na prvu i biti otvorena za ideje drugih jer će tako i pjesma rasti. Upoznala sam ljude s kojima bih voljela surađivati i prijatelje koje ću pamtiti.”
Tijekom pet dana, osam različitih svjetova spojilo se u jedno iskustvo. Kroz razgovore većina sudionika naglasila je da su u tom tjednu naučili više nego u godinama samostalnog rada. I svi su otišli s istim osjećajem: da su napokon bili na pravom mjestu.

The Songwriting Week 2025
Što kad glazba prestane biti samo planirani projekt?
Ovaj tjedan pun novih iskustava i ove godine završava zajedničkim preslušavanjem i masteriranjem pjesama. Nakon toga slijedi objava kompilacije, koju potpisuje Dallas Records, i promocija krajem studenog. Ali nitko to ne doživljava kao kraj, više kao to be continued. Sudionici ostaju u kontaktu, nastavljaju raditi zajedno, neki već planiraju nove singlove, neki kolaboracije s mentorima.
„Zapravo su svih njih osmero pobjednici,” zaključuje Marin Gospić. „Jer ono što su naučili u ovih pet dana, ne možeš platiti.”
The Songwriters Week nije TV show, nije natjecanje, niti talent search. To je pet dana stvarnog rada, stvarnih ljudi i stvarne glazbe. U svijetu gdje pjesme često nastaju u inboxu i završavaju u zaboravu, ovaj projekt vraća proces u žive ruke, u prostor, u emociju, u suradnju. Pet dana. Osam pjesama. Dovoljno je snimiti vokal i gitaru mobitelom. Bitno je da se čuje emocija. Ovo nije natjecanje za najglasniji miks. Ovo je tjedan kantautora. I onaj trenutak kad shvatiš da se tvoja ideja pretvorila u zvuk.
Ako negdje čeka tvoj tekst, tvoj refren, tvoj beat, The Songwriters Week čeka tebe. Izvuci tekst iz ladice i prijavi se. Sve ostalo će se dogoditi tamo!