2024

Raznoliki, vješti i naslušani

beverly brooks - albumex

beverly brooks - albumex

beverly brooks - albumex

Varaždinski bend na momente zvuči kao da je netko pomiješao Oliviju Vedder s Dunjom Ercegović

beverly brooks (da, malo početno slovo) relativno je mladi bend iz Varaždina u kojem sviraju ipak nešto iskusniji glazbenici – pokazalo se to i na njihovome drugom studijskom izdanju pod nazivom albumex (da, malo početno slovo) objavljenom u ožujku ove godine. Kao bend debitirali su na sceni prije, sada se već čini dugih pet godina albumom morning (nadamo se da je do sada utvrđeno). I već je prvi album disao snagom mješavine žanrova, jednostavno ne dopuštajući da ih se smjesti u kalup.

Drugo izdanje je još jednom beverly brooks u već sada svojemu prepoznatljivom dreamy stilu, s naglašenom gitarom Jure Gecija i vokalom Žarke Krpan, ujedno i osnivačâ benda, koji su ime osmislili spajanjem naziva dvaju varaždinskih kvartova. Naravno, kvartovi su to naziva žargonskog tipa, obliveni kolokvijalizmima specifičnima za gradove, da sada ne odemo previše u semantiku i tražimo dublja značenja što iza čega predstavlja. Ono što je sigurno da beverly brooks mogu zvučati i zvuče na jednoj razini koja se veže uz zapadne glazbene tendencije kraja sedamdesetih i devedesetih, s natruhama americane, alt-rocka i popa.

A post shared by beverly brooks (@beverlybrooksmusic)

Ima tu malih potpisa i igara koji djeluju u domeni bluesa i indieja s početkom tisućljeća, a na kraju sve završi kao aranžman koji protočno traje od početka do kraja, bez imalo zastajkivanja, traženja smjera i nekih prevelikih odmaka od utjecaja koji su vidljivi, čujni, ali i precizno okrznuti kako ne bi poremetili intimu tekstova koji su na kraju odraz stanja koje se osjeća i mjesta u kojem se živi.

Proboj na hrvatskom

Bendu su na drugom albumu priključena neka nova imena, a uz spomenute osnivače Krpan i Gecija, tu su basist Vjekoslav Geček i bubnjar Emir Čovran, s tim da je potonjeg početkom godine zamijenio Nikola Mikulić, koji će ubuduće obavljati tu ulogu na koncertima. Na albumexu su, za razliku od prvog izdanja, priključili brojne glazbenike koji su oplemenili njihov zvuk, bilo da je riječ o klaviru, violončelu ili brass sekciji. Pjesmom ”Drama” otvaraju album, dok Krpan moli da „ne bude drame“, odmah dolazimo do već spominjanih dodanih instrumenata ispred standardne postave s četvero u bendu, dok prema kraju pjesma odlazi u psihodelične vode.

Proboj s tekstovima na hrvatskom jeziku beverly brooks čine drugom pjesmom ”5 minuta”, ustvari i vrlo zavodljivim refrenom pa nema razloga da se i ubuduće ne upuštaju u vode u kojima će pjevati na materinskom jeziku. Nije to jedina pjesma na hrvatskom na albumu. ”Kreni” se pojavljuje na sredini te je atmosferom drugačija od ”5 minuta”, nije ovisna o pamtljivom refrenu, dok je tema nešto „teža“.

Osobno, možda je problem taj što ”Kreni” ne sjeda toliko kao ”5 minuta” zato što odmah nakon nje dolazi privlačno snovita ”Marshall”. Kako su i sami naglasili, fiktivna kreatura Marshall postala je dio njihova zvuka, a u sve upada dopadljiv riff i završni gitarski solo na kojem počiva cijeli komad. Vjerojatno se možda i najbolje uklapa te zvukom opisuje naslovnicu albuma.

Opuštajuće i nenametljivo

Prvi singl s albuma, objavljen sa spotom još prošle godine, bio je ”Island” – posveta otocima, onim pravim i onim izmaštanim. Osjećaj je melankoličan, lagan, prolazi klizeći kroz borove sve do plaže i noćima pod mjesecom koji obasjava sve što vidi pred sobom. ”Smalltown Ghost” gradi drugačiji ambijent i u tom kratkom razdoblju vidi se raznolikost, naslušanost, ali i vještina beverly brooksa. Nije im problem prelaziti s pjesme na pjesmu u sasvim drugačijem ritmu, čineći da pokušate u detaljima spoznati male zvučne genijalnosti – kao što je u razigranoj ”Wolf” to dionica na  basu i akustična gitara, koja dolazi odmah nakon.

Kao da Olivia Vedder pomiješana s Dunjom Ercegović iz njezine Lovely Quinces faze progovara iz Krpan na ”Stories”, dok americana poslastica čeka na predzadnjoj, ”Last Day”. Kraj je rezerviran za najdužu (i najsporiju) pjesmu albumexa – ”Teleport”. Osim što je naslov vrlo indikativan, ne treba puno da se teleportirate u neke veselije sfere te zavolite glazbenu raznovrsnost koju beverly brooks pruža u svojemu opuštajućem i nenametljivom obliku.

Singlovi: Drama, 5 Minuta, Island, Smalltown Ghost, Wolf, Kreni, Marshall, Stories, Last Day, Teleport

Izdavač: Dancing Bear