ZABORAVLJENI ALBUM
Damir Poša & Vedran Božić - Na početku

Neafirmirani korčulanski autor Damir Poša sredinom osamdesetih snimio je album s renomiranim gitaristom Vedranom Božićem, a rezultat je posve slučajno objavljen tek četrdeset godina kasnije

Vedran Božić i Damir Poša
Damir Poša, osebujni kantautor i šansonijer, neimar koji je svojim radom zaorao duboku diskografsku brazdu na domaćoj glazbenoj sceni, nedavno je proslavio značajnu obljetnicu – 35 godina samostalne kantautorske karijere i 45 godina aktivnoga glazbenog djelovanja. Novim singlom “Dolazim u veliki grad” predstavio je svoj 24.(!) studijski album Na početku.
Na neki način to je zapravo njegov prvi snimljeni album koji je posve slučajno ugledao svjetlo dana i tamu studija. Naime, Damir Poša se nakon razornoga zagrebačkog potresa morao preseliti u privremenu smještajnu jedinicu, a među stvarima koje je selio pronašao je kutiju s magnetofonskom vrpcom. Nije znao što je snimljeno na njoj, a kad ju je preslušao, ugodno se iznenadio: na njoj je bilo osam pjesama snimljenih davnih 1984. i 1985. godine pod producentskom palicom Vedrana Božića, koji se i izvođački pridružio tada mladome i neiskusnom Poši.
Jedan od najboljih gitarista našeg podneblja dao je autentičan doprinos ovom albumu odsviravši sve instrumente, a povremeno je uporabio i vokal. Štoviše, nakon četrdesetak godina, Vedran Božić osvježio je snimke te ih remasterirao tako da zadrže patinu vremena u kojemu su nastajale, ali i da ih prilagodi današnjem trenutku. Produkcija je tipična za osamdesete, nastojalo se prostorno dobiti čim više, ali tehnologija je imala svoja ograničenja.
U tom smislu, ovaj album uistinu djeluje kao dokument produkcije sredine osamdesetih. Poša se nije tada ukrcao na vlak onda dominantnoga novog vala, nego je više želio funkcionirati poput nekoga šansonijerskog podmlatka koji će se nadovezati na sound pripadajućih večeri Zagrebačkog festivala. U tom trenutku anakroni pristup (koji su, na primjer, napustili Vesna Vrandečić i Robert Funčić te s ritam-sekcijom oformili novovalni bend Xenia) očito nije prošao kod diskografskih urednika koji su u tom trenutku komercijalnu računicu tražili putem neke drukčije glazbe. Tako je album Na početku i ostao na početku, zametnut u nekoj kutiji, čekajući neko drugo doba da bude objavljen.
Na njemu možemo čuti sve karakteristike Pošina autorskog rukopisa, akustični stilski izričaj te prepoznatljiv vokal, no s Božićevom instrumentalnom nadgradnjom što ipak rezultira drukčijim albumom od njegovih kasnijih radova. Premda ćemo na njemu djelomično osjetiti početničku nesigurnost s jedne strane, Božićev instrumentalni i produkcijski touch ipak pridonosi dokumentarističkoj vrijednosti albuma. U tom smislu, ovaj album jednostavno vapi za svojom vinilnom inačicom koja bi zaokružila njegovu retro priču.
Premda je skladba “Dolazim u veliki grad” svojevrsni Pošin životni manifest, koji govori o njegovu preseljenju s Korčule u Zagreb, pa u tom smislu ima i emotivniji naboj, skladbe “Ti sve znaš” i “Što da radim sad” jednostavno se probijaju kroz vremenski vakuum i danas bi mogle naći redovito mjesto u programu radijskih postaja. Na početku je svojevrsni off-album Damira Poše, no neke od pjesama lako mogu naći stalno mjesto u njegovu koncertnom repertoaru.