26
2024

EXTENDED PLAY

John Morrow & The Electric Odyssey - Stranded

John Morrow

Nastupno izdanje perspektivnih Varaždinaca

Sudeći prema releasovima u prvom kvartalu godine, hrvatska alternativna scena u 2024. itekako obećava. John Morrow & The Electric Odyssey debitantskim EP-jem Stranded svakako ulazi u izbor izdanja koje vrijedi obratiti pažnju

John Morrow

Mnogočlani bend potencira rock operu

Nakon osnivanja u 2022. godini te predstavljanja prvih singlova “The Dawning“ i “Someday“, John Morrow & The Electric Odyssey prvi dio svoje priče zaokružili su nedavno objavljenim EP-jem Stranded. Projekt iza kojeg idejno stoji varaždinski kantautor Benjamin Novosel odnosno John Morrow, uz pratnju benda Electric Odyssey koji u punom sastavu čine Patrik Lovrek, Goran Parabić, Denis Hižman, Lana Bubaš, Lucija Povijač, Ivan Valjak i Borna Barić, hrvatskoj rock sceni predstavlja se debitantskim EP-jem koji najavljuje fuziju orkestralnih elemenata i punokrvnog hard rock zvuka. Miks i master albuma potpisuje Robert Mandić iz Sound House Studija.

Okupljajući pet skladbi, Stranded se u nekim najširim okvirima daje okarakterizirati kao svojevrsni rock opera projekt, što svakako potvrđuju aranžmani prošarani orkestralnim temama, pričama koje pobuđuju itekako živopisne prizore. Ali puno je tu više nijansi koje grade „dramatiku“ albuma Stranded, uzevši u obzir i sami naslov albuma (op. a. stranded = nasukan) koji, gledajući cjelinu, daje naslutiti štošta o položaju lirskog subjekta ili lirskih subjekata koji progovaraju kroz tekstove pjesama.

Uvertiru u album čini instrumentalni track “Lonely Like the Wind“, koja iz šumnog uvoda prelazi u akustičnu naraciju koja gradira intenzitetom uz gudačku pratnju, najavljujući “The Dawning“.  Stoga bi se u nekim segmentima Stranded lako moglo analizirati u gabaritima dostojnima filmske glazbe, jer upravo album ima te neke momente koji gradiranjem tema i intenziteta donose atmosfere koje grade fabule. U tom kontekstu, najefektnije filmske momente pobuđuju “Lonely Like the Wind“ i crtica “Gone“ koja dolazi u kasnijem dijelu albuma.

Osvrćući se na klasični rock zvuk, mnogo toga oko EP-ja Stranded upućuje na poznavanje glazbene lektire, tako da se već “The Dawning“ razrađuje u okvirima blues rock solaža koje neodoljivo reminisciraju poznate elemente rock zvuka iz njegovih „zlatnih vremena“. Moglo bi se reći da je takav purizam doista rijetkost u dobu žanrovske hibridnosti, time ne implicirajući priklanjanje nekakvoj „sigurnoj formuli“, već naprotiv – proširenju tih granica prema cjelini koja se može čitati na razini pomno umreženih detalja, koji pričaju jednu cjelovitu priču.

John Morrow

Veoma uvjerljiv moment na albumu predstavlja treći track po redu, “I Almost Loved You“, potentan primjerak koji se može naći i na kakvom proširenijem izdanju. Na svojevrstan način “I Almost Loved You“, koja albumu daje edge, prozor je u potencijalno neotkrivene adute Johna Morrowa & The Electric Odyssey, koji vjerojatno čekaju neku novu glazbenu epizodu.

Iako je pjesništvo u klasičnom smislu smatrano umirućim umijećem, Stranded stvarno ima sjajnih liričkih momenata koji se mogu čitati lakoćom poezije, a glazba im samo daje neku novu, gotovo transcendentalnu dimenziju. Jako je zanimljiva jedna crtica s albuma, “Gone“, koja dolazi između već spomenute “I Almost Loved You“ i odjavne “Someday“, a čiji senzibilitet na momente podsjeća na liriku dua Simon and Garfunkel.

Stranded doista dolazi s nizom lijepih melodija, koje se u slučaju spomenute “Gone“ priklanjaju i folk momentima nošenima delikatnošću i jednostavnošću akustične gitare, uz korske dionice, koje u cjelini stvaraju sjajan poetički dojam, realizirajući se poput kakve pjesničke ode.

Album zatvara spomenuta “Someday“, a ono što se kristalizira pri kraju albuma Stranded svakako jest važnost njegove narativne povezanosti. Stranded nije onaj tip albuma koji se može doživjeti u punini ako ga ne slušate cijeloga, s razumijevanjem. Upravo se tu negdje skriva i ta njegova pjesnička ljepota, koja slušatelja odvodi u neke posebne svjetove i interpretacije, promišljajući tekstove i zvučne kulise kroz njihovu povezanost s naslovom albuma. Moglo bi se reći da Stranded istovremeno prenosi osjećaj usamljenosti i potrage, koja gaji tu pjesničku tajnovitost, no ipak sve ostaje na osobnoj interpretaciji. U svakom slučaju, u pitanju je početak jedne već sada upečatljive priče.

Singlovi: —

Format: online

Izdavač: samizdat