05
2023

NASTUPNI ALBUM ZVIJEZDE THE VOICEA

Mahkey: Osobni karton izbjeglice

Spoj balkanskog i stranog prizvuka - prvi album Mahira Kapetanovića

Mahkey se dokazuje kao kompetentan tekstopisac, glazbenik i pjevač na albumu prvijencu

Mahir Kapetanović mladi je glazbenik i kantautor kojeg pamtimo kao natjecatelja showa The Voice i sudionika u emisiji A strana. Iako nije rijetkost mišljenje kako su pjevači takvih emisija samo dobri izvođači izrazitih vokalnih mogućnosti, Mahkey – kako glasi umjetničko ime ovoga mladog glazbenika – itekako dokazuje da nije tako te parira na domaćoj glazbenoj sceni kao kompetentan tekstopisac, glazbenik i pjevač.

Osobni karton izbjeglice Mahkeyjev je prvi, debitantski album izašao u listopadu ove godine, u kojemu kantautor progovara o svojoj prošlosti te načinu prijašnjega života. Svaka je pjesma, naime, svojevrsna reminiscencija određenih njegovih aspekata, pa su tako teme kojima se Mahkey bavi autobiografske – život u izbjeglištvu, ljubavi, ovisnosti, sloboda, dom, životna previranja i slično. Autobiografski elementi istaknuti su kako u tekstovima pjesama, tako i u fuziji žanrova, koja obilježava čitavo djelo. Album je nastao u suradnji s producentom Rejhanom Okanovićem.

Ono čime Osobni karton izbjeglice nije samo jedan od strogo ukalupljenih albuma današnje glazbene scene jest specifični zvuk koji je rezultat fuzije glazbenih žanrova, pa tako uz grunge, kao žanrovsku bazu, Mahkey poseže i za elementima orijentalnog prizvuka – sevdaha, koji se možda previše potencira u dosadašnjim predstavljanjima albuma, jer je zapravo zastupljen najviše u prvoj pjesmi, ”Samo nek se sevdah vrati” te u kasnijim pjesmama (između redova u dionicama gudača ili melizmima u vokalnoj dionici). Također, prisutni su i elementi country bluesa (”Kada ljubav zavija”) te havey popa u kasnijim pjesmama na albumu, koji se najbolje očituje u samom načinu pjevanja (ne treba posebno isticati njegove izrazite vokalne mogućnosti i raspon glasa), koji na momente podsjeća na Dinu Jelusića i slične predstavnike toga žanra.

Zanimljivo je i kako Mahkey često koristi mediteranske elemente, kako u tekstovima, tako i u aranžmanima nekih pjesama – ”Povratak domu” (u kojemu surađuje i s Klapom Orebić) ”Tramontana” i ”Obala&nevera” i upravo te pjesme zbog svoje atmosferičnosti mogle bi poslužiti, primjerice, kao soundtrack neke domaće serije.

S obzirom na autentičnost zvuka koji nastoji postići ubacivanjem tih etno (sevdah, mediteran) elemenata, malo se previše zaigrao s različitim filterima glasa i autotuneom na nekim pjesmama jer se time ukalupljuje ili nastoji ukalupiti u današnji zvuk pop glazbe.

Kako se album bliži kraju, tako se Mahkey, i tekstovima i izvedbom pjesama, puno više i intimnije otvara slušateljima, do te mjere da u zadnju pjesmu ”Neka me Dunav nosi” ubacuje recitirani, glumljeni dio i zvuk zvonjave mobitela, čime je pomalo narušio cjelovitost i zaokruženost kojom je koncipiran čitav album.

Mahkeyjev debitantski album spoj je naizgled nespojive poetike „balkanskog“ i „stranog“ prizvuka, žestine u riffovimagitara i suptilne melankolije sevdaha, sveukupno prožetih jednostavnim, gotovo pop i radiofoničnim refrenima (kao u pjesmama ”Na slobodi” ili ”Da li znaš”) te na momente banalne, ali ipak uvjerljive poetike tekstova pjesama u kojima se osjeti autorov pečat.

Singlovi: ”Samo nek se sevdah vrati”, ”Kada ljubav zavija”, ”Na slobodi”, ”Nedodirljiva”, ”Povratak domu”

Format: CD, streaming

Izdavač: Croatia Records