30
2024

ALBUM BEZ IZDAVAČA

Wilhelmina Agnes: The Children of King Ernest the Shameless

Wilhelmina Agnes

Drugi studijski i konceptualni album kantautorice i glazbenice Wilhelmine Agnes prati složenu obiteljsku sagu kroz devet glazbenih brojeva čiji antagonisti, nositelji obiteljskih trauma, predstavljaju dramaturške oslonce toga glazbenog teatra

Wilhelmina Agnes

Ines Turšić je realizirala zanimljiv konceptualni album / Foto: Hrvoje Baudoin

Kako ljubav prema teatru, filmu i filmskoj glazbi pretočiti u konceptualni album, to svakako pokazuje primjer albuma The Children of King Ernest the Shameless. Uzmemo li u obzir da je idejna začetnica, autorica albuma 17-godišnja Ines Turšić (alias Wilhelmina Agnes) impozantnost cjelokupnog koncepta poprima još šire razmjere. Držeći se linearne i strukturirane, ali složene fabule drugi studijski album mlade glazbenice prati obiteljsku sagu kanaliziranu u psihološkim stanjima djece kralja Ernesta Bestidnog koje u stopu prate problemi, traume i neriješeni poslovi iz prošlosti.

Da nije u pitanju još jedan klasičan konceptualni album pokazuje i njegova struktura koja se gradi unutar pjesama kao zasebnih poglavlja o osmero likova s iznimkom posljednjeg poglavlja, “Summe it All“, koje predstavlja zajednički epilog. Svaki glazbeni broj stoga je nazvan po jednom od djece Ernesta Bestidnog, dok redoslijed prvih slova u pjesmama otkriva akronim SHAMELESS, epitet koji autorica ujedno ističe i kao misao vodilju cijelog albuma.

The Children of King Ernest the Shameless prikaze mračne strane ljudske naravi – koje se dade svrstati na spektar psihopatologije (često se u psihologiji koristi i naziv tamna trijada), mentalnih bolesti, ali i običnog, nesvrstanog koša „neshvaćenosti“ – uklapa u zvučne kulise obilježene rustikalnim prizvukom raskošnih aranžmana koji aranžerski podsjeća na dragulje soft rocka, kojemu se pridružuje duboka i topla lirika. Glazbu i tekst svih pjesama na albumu potpisuje Wilhelmina Agnes koja je aranžmane radila u suradnji sa školskim kolegama i prijateljima, Grgom Nježićem i Leonardom Maslaćem, a koji su i svirali na albumu. Osim njih su na albumu svirali klarinetist Juraj Panić i bubnjar Kristian Orešić, dok je Wilhelmina svirala klavir (na pjesmi “Summe It All“), violinu i akustičnu gitaru.

Wilhelmina Agnes

Moćnu emocionalnu uvertiru označila je balada o najstarijoj sestri “Sussan“, očevoj mezimici koja zbog svog povlaštenog statusa snosi teret krivnje pred ostalim sestrama i braćom. Jedan je to od najjačih aduta albuma, u kojemu je snažan vokal – koji određenim finesama svojevrsno podsjeća i na pjevačku maniru rane Josipe Lisac – popraćen instrumentalnom pratnjom na dvanaestožičanoj gitari (koju je svirala sama Wilhelmina), a cjelokupnu priču zaokružuje imperativ organske evolucije, koja nosi jednako upečatljive glazbene i narativne kvalitete. Dakako, tu je i lijepa metaforika („krivnja oštrija od mača“) koja se posebice provlači kroz hrvatski dio repertoara.

Borba s vlastitim unutrašnjim demonima, kojekakvim deluzijama i porocima oslikana je u zvučnom karakteru koji ostavlja mnogo prostora za imaginaciju; na trenutke pastoralnom štihu pridružuje se bogata orkestracija koja kao da insinuira pozadinsku fabulu, dekadenciju obitelji plemenitog porijekla, koja se može tumačiti kao podsjetnik na to da su ljudske „slabosti“ predmet univerzalne patnje.

Omjer hrvatskih i engleskih tekstova je ekvivalentan, a nekako subjektivno gledano, taj hrvatski dio naracije djeluje na poseban način blisko i autentično, s emocionalnim, ali i jednako dovitljivim momentima. Jako je zanimljiva priča “Anne“, koja kroz svakodnevne crtice („Svom cvijeću u vrtu odsjekla, odsjekla sam glave“) donosi temu o protagonistici koja se suočava s PTSP-om i opsesivno-kompulzivnim poremećajem. Međuigra instrumenata u kojoj se ističu violine Wilhelmine Agnes, ali i piano pratnju na trenutke donose susrete s klasičnim ugođajem, a prethodno konstatiranom „rustikalnom“ karakteru skladbi ne treba oduzeti urbani karakter; jer u slučaju The Children of King Ernest The Shameless isprepliću se trenutci jazza, ali i rocka kojega posebice otkriva heavy bass uvod na “Evelyn“ (prvi bas odsvirala je Wilhelmina), prigodno donoseći priču o kraljevskoj buntovnici.

Progresijom albuma, tekstura zvuka zaokružuje se; već “Eugen“ pokazuje trenutke priklanjanja zvuku klasičnog rocka, a posljednja “Summe It All“ predstavlja hrabar istup u dvojezično poigravanje, ali i maniru pjevanja koja djeluje kao da se pretače iz jezika u jezika, iz teme u temu improvizacijskom lakoćom. Lirski “Summe It All“ može se tumačiti kao svojevrsni aftermath albuma dok se fade out s albuma ostvaruje uranjanjem u mističnu dionicu klarineta.

Singl: Summe It All

Format: online

Izdavač: samizdat