Trokut - mladi jazzeri bez žanrovskih granica
Trokut je prvijencem Shapeless osvojio i publiku i kritiku, što potvrđuju i nominacije za nagrade Rock&Off i Porin.
Electronic jazz band Trokut je albumom prvijencem Shapeless (Rika Muzika) osvojio i publiku i kritiku, što potvrđuju i nominacije za nagrade Rock&Off i Porin. Stilski se smjestio na granici suvremenog jazza, eksperimentalne ambient i glitch elektronike te alternativnog rocka. Idejni začetnik benda i bubnjar Jerko Jurin pojašnjava kako oni jesu jazz glazbenici, ali nemaju tendenciju ignorirati napredak jazz glazbe nakon kraja šezdesetih godina prošloga stoljeća:
„Naša ljubav prema elektroničkoj glazbi, alternativnom rocku, ambijentalnoj glazbi, hip-hopu te nizu drugih glazbenih žanrova, dala nam je otvorenost u glazbenom izričaju. Kad je došao trenutak da se kreativno izrazimo autorskom glazbom, stopili smo sve naše glazbene utjecaje i izrazili ih metodama i formatima specifičnim za jazz glazbu“, ističe Jerko Jurin.
Promjene u bendu
Album je nastao s basistom Bojanom Skočilićem i gitaristom Filipom Pavićem, koji su se nakon albuma odlučili posvetiti samostalnim karijerama. Na njihova mjesta došli su Luka Čapeta na električnoj gitari i Hrvoje Kralj na električnoj bas-gitari, dok je najveća novost i žensko osnaženje – pjevačica Ana Čop. Jaka Arh je i dalje na tenor-saksofonu i elektronici, a Jerko Jurin na bubnjevima.
Trokut je, kaže, samo jedan od glazbenih ogranaka svakog člana. Ana djeluje u duu ACTS!, Jaka ima svoj jazz trio i bavi se produkcijom elektroničke glazbe, Luka djeluje u bendu Mary May, duu Duetto Chapetlewsky te se bavi produkcijom elektroničke glazbe pod pseudonimom Temporal Body. Hrvoje je član različitih jazz formacija, dok Jerko djeluje u nizu bendova, poput Šumova protiv valova i Pastela. Uz to su kao pojedinci surađivali, snimali i svirali s grupom Pavel, Marijanom Banom, Edom Maajkom, Mimika orkestrom, Matejem Miloševim, MILK-om, Augustama te s mnogim drugim izvođačima:
„Trokut je mjesto kreativnog stapanja svih nas, gdje je glazba rezultat kolektivnog autorskog rada, a ne pojedinca. To ovaj bend čini drugačijim od većine bendova na hrvatskoj jazz sceni. Velik dio benda još uvijek većinu vremena provodi izvan Hrvatske pa smo Hrvoje i ja na master studiju u Grazu, dok su Jaka i Ana na master studiju u Švicarskoj. Ne smatramo se ograničenima lokacijama na kojima živimo. Bend je orijentiran prema svjetskoj sceni, i glazbom i promocijom“, kaže Jurin.
Veza: Graz
Bend je nastao potkraj 2018. godine, u vrijeme njihova studija na Odjelu za jazz Sveučilišta za glazbu i izvedbenu umjetnost u Grazu.
„Uz vrhunske profesore i vrlo kvalitetan program, najveća prednost našega školovanja na jazz akademiji u Grazu su prijateljstva i suradnje s drugim mladim glazbenicima. Radom u bendovima, na projektima i na snimanjima potičemo jedni druge da budemo što bolji i kreativniji u izvođenju i skladanju jazz glazbe. Zajednička želja za istraživanjem i napredovanjem kreira prijateljstva koja nas prate cijelu karijeru. To je bila i osnova za nastanak Trokuta.
U Hrvatskoj trenutno, nažalost, ne postoji mogućnost formalnog obrazovanja na području jazz glazbe pa smo primorani na odlazak izvan Hrvatske kako bismo to obrazovanje stekli. Akademija nije nužna da biste postali vrstan jazz glazbenik, ali vam daje znanje i resurse koji vam taj put mogu olakšati“, govori Jerko Jurin. U Grazu su, dodaje, posjećivali razne jazz klubove, festivale i događanja (Jazzwerkstatt, Jazznacht) kojih ima zaista mnogo.
Jam sessioni
„U gradu je aktivno nekoliko jazz klubova, poput Stockwerka i Royal Jazz Gardena, gdje smo svakoga tjedna mogli poslušati koncerte jazz glazbenika svjetskoga renomea, poput Donnyja McCaslina, Marka Turnera i Kurta Rosenwinkela. Svakoga tjedna održavaju se i dva jazz jam sessiona na kojima mladi glazbenici mogu steći iskustvo na pozornici, pred publikom“, objašnjava Jurin.
Na njih su utjecali mnogi jazz glazbenici, poput Milesa Davisa, Johna Coltranea, Waynea Shortera, Theloniousa Monka, Keitha Jarretta, Kennyja Wheelera, Davea Hollanda, Herbieja Hancocka, Joea Hendersona i Tonyja Williamsa: „Njihova hrabrost i motiviranost za pomicanje granica žanra te njihova polimorfnost i mogućnost prilagodbe novim glazbenim konceptima i strujanjima inspiracija su svim glazbenicima, neovisno o žanrovskom opredjeljenju.“
Dugoročni ciljevi banda su, kaže Jerko, etabliranje na svjetskoj glazbenoj jazz i elektronskoj sceni, kontinuirani rad na novom materijalu i razvoj njihovog kolektivnog glazbenog izražaja te suradnja s drugim umjetnicima iz različitih područja poput plesa i filma.
Izvor: Cantus 228