Alexander Hülshoff i Andreas Frölich u Hrvatskom domu u Splitu
Split | Hrvatski dom Split – Koncertna dvorana Ive Tijardovića
29. 02. 2024 | 19:30
Ulaznice
Web stranica
Alexander Hülshoff, violončelo | Andreas Frölich, klavir
Suradnja dvojice renomiranih glazbenika, violončelista Alexandera Hülshoffa i pijanista Andreasa Frölicha traje već niz godina. Njihov program uključuje najzahtjevnija i najljepša djela iz repertoara za duo violončela i klavira, od razdoblja baroka i klasike do 20. stoljeća. Na splitskom recitalu udružit će se u izvedbi triju sonata za violončelo i klavir – vrhunskih ostvarenja za ovaj sastav i jedinih u opusima Debussyja, Schuberta i Šostakoviča. Sonata za violončelo i klavir Claudea Debussyja prva je od šest sonata za različite instrumente uz klavir i primjer je Debussyjeva kasnog stila, u kojem autor odaje počast tradiciji francuske sonate. Schubert svoju slavnu Sonatu u a-molu, D. 821 zvanu Arpeggione sklada originalno ne za violončelo, već za instrument arpeggione – vrstu gitare s gudalom i klavir, koja je izumljena samo godinu dana prije nego je Schubert 1824. napisao ovu sonatu. Arpeggione ubrzo izlazi iz mode i do danas je sonata najpoznatija u obradi za violončelo i klavir. Sonata za violončelo u d-molu, op. 40 Dmitrija Šostakoviča relativno je konzervativno djelo, kojim je skladatelj primirio duhove nakon sve jačih povika političke vrhuške Staljinove Rusije protiv njegove opere Lady Macbeth Mcenskog orkuga – jednostavačno djelo ipak je ispunjeno nagovještajima ironije. S obzirom na to da je nastala u doba Šostakovičeve kratkotrajne izvanbračne afere, mnogi sonati pripisuju romantičnu pozadinu. Argentinski violončelist i skladatelj José Bragato bio je dugogodišnji prvi violončelist Teatra Colón u Buenos Airesu te violončelist u brojnim ansamblima Nuevo tanga Ástora Piazzolle. U stilu Nuevo tango skladane su njegove popularne skladbe Graciela y Buenos Aires i Milontan za violončelo i klavir.