11
lis
Zagreb
Lauba

Bartók, Boulanger, Brahms: pjesme

Zagreb | Lauba

11. 10. 2022 | 20:00

Bartók, Boulanger, Brahms: pjesme

image

share

Zbor HRT-a

Tomislav Fačini, dirigent

Danijel Detoni, klavir

Monika Cerovčec, sopran

Natalija Kralj, sopran

Nikolina Virgej Pintar, alt

Martina Borse, alt

Johannes Brahms: Liebeslieder-Walzer, op. 52, za zbor i klavir

1. Rede, Mädchen, allzu liebes

2. Am Gesteine rauscht die Flut

3. O die Frauen, o die Frauen

4. Wie des Abends schöne Röte

5. Die grüne Hopfenranke

6. Ein kleiner, hübscher Vogel

8. Wenn so lind dein Auge mir

9. Am Donaustrande

10. O wie sanft die Quelle

11. Nein, es ist nicht auszukommen

12. Schlosser auf, und mache Schlösser

13. Vögelein durchrauscht die Luft

14. Sieh, wie ist die Welle klar

15. Nachtigall, sie singt so schön

16. Ein dunkeler Schacht ist Liebe

18. Es bebet das Gesträuche

Béla Bartók: iz Osam mađarskih narodnih pjesama, Sz. 64, za glas i klavir

Asszonyok, asszonyok, had’ legyek társatok

Fekete főd, fehér az én zsebkendőm

Istenem, Istenem, áraszd meg a vizet

Lili Boulanger: Les Soleils de Septembre, za zbor i klavir

Béla Bartók: iz 20 Mađarskih narodnih pjesama, Sz. 92, za glas i klavir

A tömlöcben

Béla Bartók: Az éjszaka zenéje / Noćna glazba, iz ciklusa Szabadban / U prirodi, Sz. 81, za klavir

Lili Boulanger:

Les Sirènes, za sopran solo, zbor i klavir

Hymne au soleil, za alt solo, zbor i klavir

Béla Bartók: iz Mađarskih pjesama, Sz. 33, za glas i klavir

Elindultam szép hazámbul

Béla Bartók: iz Dedinské Scény, Sz. 78, za glas i klavir

Svatba

 

Béla Bartók: Četiri slovačke narodne pjesme, za zbor i klavir

Svadbena pjesma iz Ponika

Pjesma žeteoca iz Hiadel’a

Pjesma za ples iz Medzibroda

Béla Bartók svoje je cikluse mađarskih pjesama, iz kojih ćemo čuti izbor za solo glas i klavir odnosno zbor i klavir, započeo 1904., kada je, nadahnut pjevanjem djevojke iz Transilvanije, odlučio da će „prikupiti najljepše mađarske narodne pjesme i uzdići ih, dodajući im najbolju moguću klavirsku pratnju, do razine umjetničke pjesme“. Budući da je većinu stvaralačkog vijeka posvetio prikupljanju, proučavanju i bilježenju folklorne građe, njegov skladateljski izričaj  odražava utjecaje tih spoznaja. Kao neumoran sakupljač i proučavatelj narodne glazbe, osim za mađarsku, pokazivao je veliko zanimanje i za druge folklorne tradicije, veliku pažnju pridajući i rumunjskoj, bugarskoj, srpskoj, hrvatskoj, slovačkoj, turskoj, sjevernoafričkoj… Primjer su Četiri slovačke pjesme za zbor i klavir iz 1917. godine.

Prva žena koja je osvojila prestižnu nagradu Prix de Rome Pariškog konzervatorija (1913.), Lili Boulanger, pokazala je neizmjeran talent za glazbu već u dobi od dvije godine. Zahvaljujući glazbeničkoj obitelji, rano je počela glazbeno obrazovanje, no još veći utjecaj na njezin život imalo je njezine slabo zdravlje; u veljači i ožujku 1918. diktirala je sestri Nadiji svoje posljednje djelo. Preminula je 15. ožujka iste godine ne navršivši 25 godina. Njezin nevelik opus, u kojemu važan dio zauzimaju djela za zbor, ostao je u sjeni stvaralaštva Mauricea Ravela i Claudea Debussyja, iako se njezin izričaj, svojim specifičnim jezikom, raznolikosti boja, metaforama i odabranom poezijom, može svrstati među najupečatljivije umjetničke izraze razdoblja impresionizma.

Pojedinačne ulaznice dostupne su na ulaznice.hr i na blagajni Laube dva sata prije početka koncerta. 

Izravni prijenos na Trećem programu Hrvatskoga radija.

Sljedeći događaj

12 - 17
lis
Zagreb
Pogon Jedinstvo
Bojan Gagić “12 mrtvih ptica”