19
sij
Split
Hrvatski dom Split

Silvio Foretić

Split | Hrvatski dom Split

19 .2023

Silvio Foretić

unnamed (11)

share

Nakon što je u listopadu prošle godine u Teatru &TD izvedena revidirana verzija djela „Semi-mono-opera“ Silvia Foretića, ista će biti izvedena i u Hrvatskom domu Split u četvrtak, 19. siječnja s početkom u 20 sati.

Ovo djelo za pjevača i vrpcu iz 1979. godine praizvedeno je na Muzičkom biennalu Zagreb te godine, a nedavno je publici predstavljeno u novom ruhu, u režiji Marija Kovača. U glavnoj i svim ostalim ulogama, ponovno ćemo gledati i slušati tenora Ladislava Vrgoča, koji o Foretićevom djelu kaže: „Glazba je iznimno kompleksna. Na mene je ostavila prije svega dojam da ju je pisao skladatelj koji zna kako pjevanjem (gledam iz rakursa pjevača) označiti promjenu emocije, uzbuđenje ili dvojbu. Ni u jednom trenutku g. Foretić ne gubi nit vodilju te fenomenalno, na iznimno osebujan način, opisuje osjećaje i razmišljanja glavnog lika, kao i pomoći i ‘napade’ ostalih aktera.“

Silvio Foretić, ‘enfant terrible’ hrvatske suvremene glazbe, 1979. napisao je djelo koje se poigrava idejom jedne od najvažnijih klasičnih formi – operom. U djelu „Semi-mono-opera“ On, skladatelj, preispituje samog sebe, svoje umijeće i čeka da mu se otkrije te obrati Ona, Opera. Kroz skladateljeva unutarnja previranja i postepeno rastuću disocijaciju od konkretne stvarnosti, Ona dobiva svoj glas, ali ne pjeva samu sebe, već ponavlja rastrojene skladateljeve misli kao jeka. Foretić uvodi i lik dr. Freu(n)da, koji pokušava urazumiti skladatelja da već jednom napiše tu operu i lik Susjeda, gospodina Sordinija, koji se buni na buku i narušavanje noćnog mira skladateljevim slobodnim vokalnim ekspresijama; njima se pridružuju neidentificirani građani i policija koja dolazi na Sordinijev poziv pred sam kraj mono-čina. „Pustio sam da glazba teče; ima tu i rock-glazbe, ima Beatlesa – izdaleka, ima Puccinija, ne može se reći da ima, direktno, jedan smjer, nema ni citata; ima oponašanja stilova.“ izjavio je Foretić o procesu skladanja ovog djela.

U realizaciji revidiranog djela, punim nazivom „Semi–mono–opera”, „semiopera semiseria“ za pjevača i elektroniku, također su sudjelovali scenografkinja Andreja Lipej, kostimografkinja Iva-Matija Bitanga te dizajner svjetla Bojan Gagić. Višeslav Laboš i Tihomir Vrbanec zaduženi su za ton, a Ivan Josip Skender za završnu produkciju snimke.

Ulaznice možete nabaviti u sustavu Adriaticket i na blagajni Hrvatskoga doma Split.

Sljedeći događaj

20
sij
Zagreb
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog – Velika dvorana
Koncert na dar: Studenti Muzičke akademije uz Zagrebačku filharmoniju