Glazbene večeri u sv. Donatu
Svjetska premijera: Arijadna živi

Ovogodišnje Glazbene večeri u sv. Donatu Ciklus rane glazbe zaključuju svjetskom premijerom glazbeno-scenskog djela pod nazivom Arijadna živi.
U novome projektu ansambla Dialogos u suradnji s čuvenim talijanskim pjevačem Pinom de Vittoriom, prošlost i sadašnjost susreću se u misterioznom labirintu: vođena zvukom svoga glasa, pjevačica stiže u ekstatični prostor, izvan vremena. Ona tamo susreće svoj vlastiti glas koji pjeva Ovidijeve stihove iz pera talijanskih srednjovjekovnih pjesnika, i otkriva da glas, upravo kao i duša, putuje kroz vrijeme, od tijela do tijela.
U tome inicijacijskom trenutku ona shvaća da je u jednome od prošlih života bila Arijadna, kćer Minosa, kralja Krete, zauvijek zarobljena uspomenom na atenskog heroja Tezeja. Upoznali su se između mora i kretskih maslinika, zaljubili se, ona mu je dala nit vodilju kroz labirint i pomogla mu da pobijedi monstruoznoga Minotaura. Na povratku prema Ateni, u zoru nakon ljubavne noći na otoku Naksosu, Arijadna se budi sama i shvaća da je Tezej otišao. Kamo je otišao? Zašto ju je napustio?
Glazbenu kreaciju i rekonstrukciju potpisuje Katarina Livljanić koja je zajendo s režiserom Olivierom Lexom izradila scenarij prema talijanskim prijevodima Ovidija (14. – 16. st.) – F. Ceffi, D. da Monticello, A. Simintendi, G. A. dell’ Anguillara, L. Dolce. Za instrumentalne aranžmane pobrinuli su se Bor Zuljan, Albrecht Maurer, Norbert Rodenkirchen, a Matko Petrić za video.
Pino De Vittorio, istaknuti talijanski tenor i glumac, jedan je od glavnih izvođača na premijeri projekta Arijadna živi. Rođen 1954. godine u južnotalijanskoj regiji Apuliji, De Vittorio je poznat po svojoj dubokoj povezanosti s tradicionalnom vokalnom i glazbenom baštinom južne Italije, koju je sustavno istraživao i reinterpretirao kroz bogatu međunarodnu karijeru.
Kao suosnivač i dugogodišnji član ansambla Cappella della Pietà de’ Turchini, jedan je od ključnih umjetnika u obnovi barokne i ranije talijanske glazbe, što potvrđuju i brojni nastupi na vodećim europskim i svjetskim festivalima. Njegovo opsežno diskografsko naslijeđe uključuje brojne snimke sakralne i svjetovne glazbe s Cappella dei Turchini za izdavače poput Symphonia, Opus 111, Naïve, Eloquentia i Glossa. Recentno objavljeni albumi su Siciliane i Ninnananna, posvećene sicilijanskoj i kalabrijskoj narodnoj glazbi, te La Barca del mio Amore, posvećen Gorzanisovim villanellama, u suradnji s ansamblom La Lyra pod vodstvom Bora Zuljana.
De Vittorio je umjetnik čiji rad povezuje povijesnu svijest, duboku etnografsku osjetljivost i suvremeni umjetnički izraz, što ga čini nezamjenjivim članom ansambla Dialogos i ovog inovativnog projekta. Njegov snažan glas isprepleten emocionalnom dubinom, kao i njegova glumačka vještina, omogućuju mu da u projektu Aijadna živi ne samo interpretira složene vokalne linije srednjovjekovne i renesansne glazbe, nego i da kroz scensku prisutnost i improvizaciju produbi narativni sloj ove izvedbe. Pod umjetničkim vodstvom Katarine Livljanić, De Vittorio doprinosi jedinstvenoj fuziji povijesne istraživačke prakse i suvremenog scenskog izraza, oživljavajući mit o Arijadni kroz spoj glazbe, poezije i teatralnosti.
Katarina Livljanić je pjevačica, muzikologinja i međunarodna stručnjakinja za interpretaciju srednjovjekovnog pjevanja. Rođena je 1966. godine u Zadru, a glazbeno obrazovanje započela je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Nakon toga, preselila se u Francusku, gdje je studirala pjevanje kod Guillemette Laurens i Glenna Chambera te muzikologiju kod Marie Noël Colette. Livljanić je doktorirala na École Pratique des Hautes Études u Parizu, istražujući srednjovjekovne glazbene rukopise južne Italije.
Dugi niz godina predavala je srednjovjekovnu glazbu na Sveučilištu Sorbonne, gdje je također vodila magistarski program iz izvedbe srednjovjekovne glazbe. Od 2019. godine predaje pjevanje srednjovjekovne i renesansne glazbe na Schola Cantorum Basiliensis. Redovito djeluje kao gostujuća predavačica i rezidencijalna umjetnica na sveučilištima u Europi, Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, uključujući Harvard, Yale, Boston University i Fondazione Cini.
Livljanić je također aktivna kao solistica u suvremenom repertoaru, surađujući s hrvatskim pijanistom Danijelom Detonijem i francuskim ansamblom Variances pod vodstvom Thierryja Pécoua. Za svoj izniman doprinos glazbenoj i kulturnoj baštini, Livljanić je 2002. godine odlikovana za kulturna postignuća od strane predsjednika Republike Hrvatske, a 2016. godine odlikovana je titulom Chevalier des Arts et des Lettres od strane francuske vlade.
Olivier Lexa je francuski redatelj, dramaturg i autor, poznat po svojem interdisciplinarnom pristupu scenskoj umjetnosti koji povezuje glazbu, kazalište i povijesno istraživanje. Školovan kao povjesničar i glazbenik, Lexa se već više od dva desetljeća bavi projektima koji reinterpretiraju glazbenu i scensku baštinu ranih razdoblja u suvremenom kontekstu. Počevši krajem 1990-ih, surađivao je s brojnim kazališnim i glazbenim institucijama. Od 2007. do 2010. godine bio je ravnatelj Palazzetto Bru Zane – Centra za francusku romantičnu glazbu u Parizu i Veneciji.
Godine 2011. osnovao je Venetian Centre for Baroque Music, gdje je bio umjetnički ravnatelj do 2017., a potom i Fondazione delle Arti – Venezia. Kao redatelj, Lexa je ostvario zapažene produkcije rane opere, uključujući suvremene premijere djela Francesca Cavallija ( L’Eritrea, L’Oristeo), kao i Rameauovu Naïs. Režirao je u prestižnim kućama poput Teatro La Fenice, Opéra de Marseille i Warsaw Philharmonic, a surađivao i s Teatro alla Scala, La Monnaie, Carnegie Hall, te brojnim festivalima i orkestrima. Autor je niza eseja i knjiga o povijesti opere, uključujući naslove o Cavalliju, Monteverdiju i Wagneru, te o glazbenoj kulturi Venecije. Njegova djela objavljivana su kod uglednih izdavača kao što su Actes Sud i Rivages