Roboti, surogat izvođači i posthumani koncerti
Listopad u KONTEJNER-u donosi izvedbe koja pomiču granice glazbe, tehnologije i umjetnosti

Početak listopada u KONTEJNER-u (Odranska 1/1) donosi četiri izvanredna i neuobičajena performansa koji pomiču granice glazbe, tehnologije i umjetnosti.

Performansi u KONTEJNER-u: Nien Tzu Weng & Myriam Bleau i Simon Moritz Geist
Program otvara audiovizualni performans Drugo ja umjetnica Nien Tzu Weng i Myriam Bleau koji propituje kako tehnologija postaje naše “drugo ja”, nastavlja ga meditativni, robotički koncert Moritza Simona Geista Ne gledaj u mene, dok bio-zvučni performansi Guya Ben-Aryja i suradnika predstavljaju koncerte s različitim surogat izvođačima koji po prvi put nastupaju kod nas. Na jednom od koncerata pridružit će im se i cijenjeni hrvatski gitarist Pavle Jovanović.

Performansi Guya Ben-Aryja u KONTEJNER-u
Audiovizualni performans Drugo ja, prva suradnja koreografkinje i izvođačice Nien Tzu Weng i skladateljice i digitalne umjetnice Myriam Bleau, bit će izveden u srijedu, 1. listopada u 20 sati u KONTEJNER-u. Predstava spaja pokret, zvuk i video, istražujući ekran kao sučelje, masku i ogledalo. Umjetnice na tijelu nose LED ekrane koji reagiraju na njihove pokrete i pretvaraju ih u svjetlosne i zvučne efekte, brišući granicu između stvarnog i virtualnog. Autorice propituju kako tehnologija postaje naše “drugo ja” – ogledalo kroz koje oblikujemo sliku o sebi.

Second Self, Nien Tzu Weng, Myriam Bleau, Les champs libres / foto: Gwendal Le Flem
Dva dana kasnije, u petak 3.10. u 20 sati, u KONTEJNER-u će gostovati cijenjeni glazbeni producent i istraživač Moritz Simon Geist i izvesti robotički koncert Ne gledaj u mene na kojem robotski instrumenti generiraju sinusne valove i harmoničke teksture bez ljudske ruke, stvarajući pulsirajući zvučni pejzaž koji poziva publiku na introspektivno slušanje. Tijekom svoje karijere, Moritz Simon Geist surađivao je s Mouse On Mars, Tyondai Braxton, Robertom Lippokom i Thieß Mynther, a njegovi radovi izvođeni su na Venecijanskom bijenalu, u Pariškoj filharmoniji i Elbphilharmonieu.

Simon Moritz Geist – Don’t Look At Me, robotički koncert / foto: Nina Buttendorf
Ulaznice po pretprodajnoj cijeni od 4,00 EUR za pojedine izvedbe Drugo ja i Ne gledaj u mene mogu se kupiti putem sustava Entrio, dok će cijena na ulazu biti 7,00 EUR, koliko iznosi i cijena dvodnevne ulaznice za obje izvedbe.
Samo nekoliko dana nakon robotskog koncerta, KONTEJNER donosi dvije nesvakidašnje bio-zvučne izvedbe. Prva je Glazba za surogat izvođača, performans australskog umjetnika Guya Ben-Aryja i suradnika Nathana Thompsona, Darrena Moorea, Andrewa Fitcha i Stuarta Hodgettsa, koji će se održati u četvrtak, 9. listopada u 20 sati. Projekt je posvećen legendarnom skladatelju Alvinu Lucieru i njegovoj kultnoj skladbi Music for Solo Performer (1965.), u kojoj su moždani valovi pokretali rezonantne udaraljke.

Glazba za solo izvođača, Guy Ben-Ary, Venecijanski biennale, 2023. / foto: Andrea Avezzù, ljubaznošću La Biennale di Venezia
Naručen za Venecijanski bijenale 2023., projekt je nastao nakon što je Lucier 2020. umjetnicima darovao uzorak krvi iz kojeg su uzgojene žive neuronske mreže – njegov “in vitro mozak”. Povezane s istim udaraljkama koje je koristio prije 60 godina, omogućuju mu da i nakon smrti nastupa na pozornici. Time je očuvana njegova kognitivna esencija i stvoren novi, organski instrument koji briše granicu između života, sjećanja i izvedbe. U subotu 11. listopada u 20 sati, isti ansambl nastupa ponovno, ovaj put s hrvatskim gitaristom Pavlom Jovanovićem, u performansu cellF, ujedno i prvom svjetskom neuronskom sintesajzeru i jedinstvenom „surogatu izvođaču“. Njegov „mozak“ čine žive neuronske mreže uzgojene iz Ben-Aryjevih stanica koje u stvarnom vremenu upravljaju modularnim sintesajzerima i ulaze u dijalog s ljudskim glazbenicima, stvarajući neponovljiva posthumana zvučna iskustva.

cellF svira Okkyung Lee, MONA / foto: Guy Ben-Ary
Ulaznice za premijerne izvedbe ovih nesvakidašnjih glazbenih postavki dostupne su putem Entria po pretprodajnoj cijeni od 6,00 EUR za pojedinačnu izvedbu, i 10 EUR za obje izvedbe. Instalacija cellF ostaje u KONTEJNER-u, i moći će se razgledati od 13. do 18. listopada (pon–pet 16–20 h, sub 11–15 h), uz besplatan ulaz.
Uzbudljiv, poticajan i nesvakidašnji KONTEJNER-ov program u listopadu zaključit će dva glazbena događanja: 25. i 26.10. Tin Dožić s Ivanom Bojanić, Androm Giuniom i Miodragom Gladovićem izvodi zvučni performans Alkemija kristala, dok će 30.10. Isabelle Duthoit, Alen i Nenad Sinkauz imati koncertnu promociju albuma Circuit Breath.