16
sij
2024
Vijesti

Multidisciplinarna glazbenica nastupa u Tvornici

Quinquis gošća Yannu Tiersenu na koncertu u Zagrebu

Yann Tiersen u Tvornici

Yann Tiersen u Tvornici

share

Svestranom Yannu Tiersenu na koncertu u Zagrebu se pridružuje multidisciplinarna glazbenica Quinquis

Na turneji “Kerber Complete Tour: Solo Piano + Electronics” Yann Tiersen će putovati Europom u svom kamperu, izbjegavajući autoceste, a 5. ožujka će stići i do zagrebačke Tvornice Kulture

Svestrani bretonski glazbenik Yann Tiersen, nastupit će u zagrebačkoj Tvornici kulture 5. ožujka 2024. gdje će izvesti  izbor svojih novih solo klavirskih i elektroničkih djela. Koncert je dio turneje Kerber Complete Tour: Solo Piano + Electronics na kojoj će Tiersen putovati Europom u svom kamperu, a na koncertu u Zagrebu pridružit će mu se multidisciplinarna glazbenica, ujedno njegova supruga i stalna suradnica Émilie Tiersen, umjetničkog imena Quinquis

Kerber Complete Tour: Solo Piano + Electronics turneja usredotočit će se na stvaranje osobnih veza, pronalaženje ljudi i mjesta koja bi bila nemoguća unutar ograničenja uobičajene turneje. Bez posade, vozača ili ikakve uobičajene hektičnosti turneje, Yann će putovati Europom sam u svom kamperu, izbjegavajući autoceste, zaustavljajući se kako bi svirao u gradovima i selima, a planira i dogovoriti večeru kod prijatelja, promotora, vlasnika kluba i njegovih obožavatelja. Turneja će započeti u Orleansu u Francuskoj i putovati po cijeloj Europi, završavajući u Bretanji.

Turneja je nastavak jedinstvene turneje iz 2023. na kojoj su Tierseni putovali na jedrilici iz svog doma na otoku Ushantu u Bretanji preko Irske, na Farske otoke, u Škotsku, Liverpool i Wales. Turneja je bila strukturirana tako da omogući različitim zajednicama da pozovu umjetnike na nastup, što je rezultiralo nezaboravnim koncertima u pubovima, crkvama, pod šatorom, u trgovinama ploča, eko selu, bivšem konzulatu i društvenim centrima.

Yannn Tiersen / foto: Richard Dumas

Yannn Tiersen / foto: Richard Dumas

Yann Tiersen, široj publici najpoznatiji je kao autor glazbe za filmove Amélie i Good Bye Lenin! bavi se glazbom veći dio svog života, pomičući granice između žanrova koristeći različite instrumente – starinske sintisajzere, električnu gitaru, klavir, violinu, semplere, Ondes Martenot pa čak i pisaći stroj. Dok u svojim albumima, njih skoro 20 izdanih od 1995. godine, istražuje povezanost s prirodom, različitim mjestima i svojom ljubavi prema keltskim jezicima, jednako privlači ljubitelje eksperimentalne i elektroničke glazbe, klasike i rocka. 

Émilie Tiersen je nekoliko godina stvarala glazbu kao Tiny Feet, a zatim je u 2022. promijenila ime u Quinquis i na izdavačkoj kući MUTE objavila album prvijenac “Seim”

Promjena imena je simbolična; istovremeno odajući počast njezinoj osobnoj i obiteljskoj povijesti pozivajući se na njezino djevojačko prezime, kao i predstavljajući novi glazbeni početak. Priroda je ključna za album “Seim” i posuđuje se naslovu, kao i ključnim temama u pojedinim pjesmama. To je album koji oživljava, na jedinstven i suvremen način, živote, priče i ljude bretonske kulture i bretonski jezik na kojem je otpjevan cijeli album. Na albumu je veliku ulogu imao i producent Gareth Jones poznat po radu s grupama kao što su Liars, Depeche Mode i Apparat. 

Quinquis / foto: Richard Dumas

Quinquis / foto: Richard Dumas

Turneja kopnom Yanna Tiersena u 2024. uslijedit će nakon izdavanja albuma Kerber Complete, box seta koji objedinjuje četiri vrlo različite verzije njegovog albuma Kerber iz 2021., koji je sada dostupan na CD-u i digitalno putem izdavačke kuće Mute. Kerber Complete uključuje album Kerber, ali i album 11 5 18 2 5 18 iz 2022., nove klavirske snimke Kerbera te album remiksa i prerada Tiersenovih skladbi koje su snimili Terence Fixmer, Beatrice Dillon i Laurel Halo, kao i Tiersenove remikse skladbi benda NEU!, Keeley Forsyth, Michaela Pricea i Simona Fisher Turnera i Edmunda de Waala. Koristeći samplove kao izvor, Tiersen je ponovno “resemplirao”, reprogramirao i rekomponirao postojeći zvuk kako bi stvorio potpuno nove pjesme, neprepoznatljive i dekontekstualizirane u odnosu na izvorne verzije. 

Yann Tiersen, rođeni Bretonac, glazbom se bavi veći dio svog života. Klavir je počeo učiti u dobi od četiri godine, violinu u dobi od šest godina, a klasičnu izobrazbu je stekao na glazbenim akademijama u Rennesu, Nantesu i Boulogneu. Zatim, u dobi od 13 godina, odlučio je promijeniti svoju sudbinu, razbio je svoju violinu na komade, kupio gitaru i osnovao rock bend. Kad se njegov bend raspao nekoliko godina kasnije, umjesto da traži nove glazbenike, kupio je jeftini miks pult, počeo snimati solo glazbu sa sintesajzerom, semplerom i ritam mašinom, proučavajući groove starih ploča u potrazi za loopovima  i orkestralnim žicama koje može “opljačkati”. 

Do kraja ljeta 1993. Tiersen je snimio preko 40 pjesama, koje će činiti većinu njegova prva dva albuma. La Valse Des Monstres iz 1995., inspiriran Tod Browningom i Yukijom Mishimem, šest mjeseci kasnije uslijedio je Rue Des Cascades, zbirka kratkih djela snimljenih dječjim klavirom, čembalom, violinom, harmonikom i mandolinom. Šest godina kasnije, ploča će naići na mnogo veću publiku kada će nekoliko pjesama, zajedno s glazbom s Tiersonovog albuma Le Pharea, biti korišteno na soundtracku za film Jean-Pierrea Jeuneta Amelie (2001.).

Tiersenov komercijalni proboj ipak je došao ranije, i to njegovim vlastitim naporima. Le Phare (The Light House) iz 1998. snimljen je u osami na otoku Ushant, gdje je Tiersen proveo dva mjeseca živeći u unajmljenoj kući. Noću je promatrao Creach’h, najmoćniji svjetionik u Europi, dok je osvjetljavao okolni krajolik. Le Phare se prodao u više od 160 tisuća primjeraka, potvrđujući Tiersenov status jednog od originalnijih umjetnika svoje generacije, i s njim je započeo niz uspješnih albuma poput L’Absente iz 2001. (s grupom Synaxis, Lisom Germano i Neilom Hannonom) i Les Retrouvailles iz 2005. (s Stuartom Staplesom iz Tindersticksa, Jane Birkin i Elizabeth Fraser iz Cocteau Twinsa). Tiersen je napisao i glazbu za tragikomediju Good Bye Lenin! Wolfganga Beckera i dokumentarac Tabarly, a u svojim solo albumima sve je više eksperimentirao s elektroničkim zvukovima.

Sa svakim novim albumom Yan Tiersen putovao je “stalno naprijed-natrag od akustičnog preko elektroničkog preko električnog do digitalnog, natrag do analognog. Zatim sve natrag drugim putem.”, a sada će na njemu svojstven i originalan način doputovati i na svoj koncert u zagrebačkoj Tvornici kulture 5. ožujka.

Ulaznice za koncert u prodaji su putem Eventim online sistema i na fizičkim prodajnim mjestima Eventima.

Moglo bi Vas zanimati