*Ako postoji jedna slika iz povijesti naše suvremene umjetnosti koja je izašla iz uskog kruga njezinih štovatelja i postala dijelom pop kulture, to je prizor Toma Gotovca kako gol hoda zagrebačkom Ilicom izvodeći svoj performans “Zagreb volim te” u studenom 1981. godine.
No Gotovac se upisao i u daleko šire pamćenje: jedan je od najvažnijih umjetnika s ovih prostora, autor čiji su performansi, videoradovi i eksperimentalni filmovi međunarodno priznati. Pritom je možda manje poznato koliko je njegov život i rad obilježio jazz, koji je obožavao podjednako kao i američki film.
Jazz ga je takoreći formirao i dubinski je isprepleten s njegovom umjetničkom produkcijom, bilo kao soundtrack brojnih njegovih filmova, bilo kao neposredna tema, osobito u vidu pojedinih glazbenica i glazbenika kojima se divio. Među njima se prije svega nalaze Glen Miller i Billie Holiday, ali i Count Basie, Duke Ellington, Ella Fitzgerald, Art Blakey i drugi.
U povodu izložbe u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti pod naslovom “Tomislav Gotovac a.k.a. Antonio G. Lauer: Uzlazno silazna genealogija” u dvorani Gorgona održan je i koncert grupe B’s FUNstallation i pjevačice Maje Rivić kojim je odana počast jazzu kao Gotovčevoj velikoj ljubavi i inspiraciji.
Bila je to prilika zaviriti u Gotovčevu ostavštinu u Institutu Tomislav Gotovac i saznati iz prve ruke od voditelja Instituta Darka Šimičića, prijatelja i umjetnika Nenada Robana, Žarka Vijatovića, filmologa Hrvoja Turkovića i Nikice Gilića na koji su način Tomislav Gotovac i jazz bili povezani.
Emisiju Svijet jazza: Tom Gotovac ne propustite u četvrtak, 30. svibnja na Trećem programu u 19:30.
Novinari Davor Hrvoj i Lujo Parežanin, urednica Melanija Pović Jagarinec.
*Vijesti HRT-a
Glazba.hr – Izvještaj s koncerta posvećenog Tomislavu Gotovcu