'JAVNA GLAZBENA USTANOVA'
Autorska glazba Ozrena Depola na vinilu
Izlazak albuma Chapters (Screen & Stage Dancefloor Jazz from Yugoslavia 1971–1984) za zagrebačko-riječku izdavačku kuću Fox & His Friends predstavlja dugoočekivan doprinos razumijevanju stvaralaštva Ozrena Depola, jednog od najvažnijih hrvatskih jazz glazbenika

Ozren Depolo / Foto: Đuro Slako
Iako je tijekom života objavio samo dva albuma Ozren Depolo (1930.–2005.) ostavio je golemo stvaralačko nasljeđe koje je, zbog njegove neprekidne aktivnosti kao izvođača i suradnika, često ostajalo u sjeni. Ovo je njegov prvi album na kojemu su sve kompozicije u cijelosti autorske.
Ozren Depolo je bio središnja figura zagrebačke jazz i studijske scene, poznat po neumornom radu i impresivnom rasponu suradnji. Bio je stalni alt-saksofonist i solist Plesnog orkestra Radio Zagreba punih četrdeset godina, uz česte turneje i nastupe na najvažnijim jazz festivalima u regiji. U međunarodnim i domaćim sastavima svirao je rame uz rame s jazz veličinama poput Clarka Terryja, Olivera Nelsona, Gerryja Mulligana, Teda Cursona, Johna Lewisa, Johnnyja Griffina, Art Farmera, Leo Wrighta, Slide Hamptona i Luckyja Thompsona, a intenzivno je surađivao s Boškom Petrovićem u Nonconvertible All Stars i B.P. Convention Big Bandu. Bio je dio ansambala kao što su Zagrebački jazz kvintet, Jugoslavenska pop selekcija, Orkestar Alfija Kabilja i mnogih drugih.
Njegov skladateljski rad javnosti je najmanje poznat u filmskoj i kazališnoj glazbi, iako je tu radio najviše i imao najveću autorsku slobodu. Skladao je glazbu za oko 70 animiranih filmova Zagreb filma, kao i za brojne domaće i međunarodne produkcije, poput na albumu zastupljenih dugometražnih filmova Bogdana Žižića Daj što daš (1979.) i Rani snijeg u Münchenu (1984). Njegov prepoznatljivi saksofon često je bio posebno tražen, a suradnja s Tomislavom Simovićem ostala je zabilježena čak i u Oscarom nagrađenom kratkom filmu Surogat (1961.), u kojem Depolo daje i vokalni doprinos.

Bogato opremljeno izdanje
Ploča Chapters (ili Poglavlja) po prvi put okuplja isključivo njegova autorska djela, otkrivajući do sada slabo poznatu stranu njegova rada: plesne jazz i orkestralne aranžmane, elektroničke dionice nastale u suradnji s Igorom Savinom u slavnom Elektronskom studiju Lisinski, kao i vokalne suradnje, uključujući jazz divu Zdenku Kovačiček u skladbi “Peep Show”, svojevrsnom nastavku čuvene vokalize u “Elektri”. U uvodnoj sekvenci Ranog snijega u Münchenu, Žižićevog filma o jugoslavenskim radnicima na privremenom radu u Njemačkoj, publika opet može čuti i Depolov gromki glas koji je proslavio film Surogat. Snimke s albuma Chapters pružaju rijedak uvid u specifičnu viziju glazbe za film i scenu, nastale miješanjem plesnog jazza i elektronike, velikih orkestara i studijskih majstora solista.
Ozren Depolo autor je više od stotinu skladbi, no mnogo ih je ostalo neobjavljeno, izgubljeno u arhivima ili sačuvano samo na rukopisima. Chapters tako predstavlja dokument jednog neispričanog opusa, novo poglavlje u prepoznavanju autora koji je, kako je sam govorio, „bio javna glazbena ustanova“, uvijek u pokretu između studija, koncertne dvorane i filmskog seta. Desetljećima je njegov rad bio utkivan u glazbu drugih, zato ovo izdanje napokon postaje i poglavlje koje pripada samo njemu.
Chapters (Screen & Stage Dancefloor Jazz from Yugoslavia 1971–1984) nastao je s izvornih master vrpci iz arhive Ozrena Depola koje je, uz suradnju Hrvatske radiotelevizije, za ploču obradio Frank Merritt iz uglednog londonskog studija The Carvery. Dizajn potpisuje Dejan Dragosavac Ruta, a ploču prati i knjižica s brojnim fotografijama, te uvodnim tekstom filmologa Željka Luketića. Direktno od izdavača dostupan je na stranici foxandhisfriends.bigcartel.com gdje se može nabaviti i posebno izdanje na 180-gramskom zelenom vinilu, otisnuto u limitiranoj količini od 100 primjeraka.