povratak u split
Urban & 4 u klubu Porat: jedan atom za spleen Kvarnera

Koncert Urbana & 4 u klubu Porat zaista je bio prava poslastica! Na samom početku, Urban je rekao kako u zadnje vrijeme sviraju u manjim prostorima gdje je interakcija sa publikom prisnija i neposrednija i kako je htio pobjeći kad je vidio veličinu ovog kluba bojeći se valjda slabe posjećenosti i polupraznog kluba. Naravno, bilo je sve suprotno od toga. Klub je bio krcat, a publika željna dobre svirke i dobrih pjesama.
„Sviram s ovim ljudima više nego neki iz publike imaju godina. Strašno! Al’ ostalo je nešto ispred nas. Imamo još nešto za dati. Viđat ćemo se još“, poručio je i započeo koncert sa “Nitko osim nas” i “Div”.
Klasik iz Radunice
Nakon odsviranih nekoliko taktova pjesme “Odlučio sam da te volim”, Urban je prekinuo pjesmu objasnivši, pogotovo „mlađima u publici„, kako je album Žena dijete snimljen u Splitu, u studiju u Radunici, dijelu užeg centra Splita u kojem se nalazi studio Dragana Lukića Lukya koji je ujedno i producent na albumu. „Ne znam shvaćate li da godine idu i da bend koji je svirao krajem osamdesetih ili početkom devedesetih nije isti bend, isti su ljudi, ali nije isti bend. Ako hoćete neku pržionu, morat ćete pričekati neki punk bend. Mi ćemo lagano”, objasnio je.
Koncert je nastavljen pjesmama “Talijaneza”, “Ruke”, “Kundera”, “Blijeda u proljeće”, “Kuća sjećanja”, “Moja”, “Sama”, “Sutra ćemo pričati” te neizostavne “Moja voda”, “Mjesto za mene” i “Mala truba”.
Bez snimanja, molim
Za bis je bend napravio preinaku u repertoaru. Poslije “Iskre”, umjesto pjesme “Nebo” odsviran je “Lopov Jack”. Upornim inzistiranjem publike iz prvog reda, Urban je popustio i odlučio izvesti pjesmu uz bas gitaru, pod uvjetom da publika pomogne budući da je, kako je rekao, zaboravio tu pjesmu. „Ako je netko ovo slučajno snimao, molim vas ko čovjek, izbrišite to. Na budućnost možemo utjecati, a na prošlost ne. Nekad smo pisali i ovakve pjesme“, našalio se te uveo publiku u zadnju pjesmu, “Astronaut”, prvi singl s njegovog prvog samostalnog albuma iz 1996. godine.
Damir Urban i njegova Četvorka – Luka Toman (gitara), Marko Bradaschia (bubnjevi), Sandi Bratonja (bas gitara, harmonika) i Saša Markovski (klavijature) – odavno su dosegli svoju punu izvođačku afirmaciju koju su demonstrirali svirajući dva sata zahvalnoj splitskoj publici. Damir Urban spada red autora i izvođača koji imaju izrazito bogatu kreativnu intuiciju, umjetnički nerv koji ga uvijek usmjerava na ispravne pute. Autor koji postavlja pitanja, sumnja, otvara nove forme, nova poglavlja, zatvara stara pa onda opet viri u te stare ladice novim načinom i pogledom. Ne igra na sigurno, ne da se ušuškati u konformizam, slijedi tu svoju čvrstu intuitivnu nit, vjeruje joj fanatično i dopušta ratiu ući onoliko koliko je potrebno oblikovati ono što je u njegovom karakteru, u njegovom duhu tog određenog trenutka u vremenu. Malo je autora i izvođača na hrvatskoj glazbenoj sceni tog ranga i kalibra. I onih koji traju toliko dugo…