Duo Tudor-Režić u audiovizualnom izdanju
Premijerno u Splitu: Ciclo continuo

Duo Tudor-Režić predstavio je svoj novi autorski interdisciplinarni projekt u ponedjeljak, 12. svibnja, u Hrvatskom domu u Splitu u Koncertnoj dvorani Ive Tijardovića pod nazivom Ciclo continuo.
Prvo je to skladateljsko djelo ovog dua, gdje su gitarist Mislav Režić i saksofonist te skladatelj Gordan Tudor svoju izvođačku i stvaralačku glazbenu svestranost povezali s video umjetnošću, odnosno filmom koji je nastao na temelju starih snimaka koje je otac Gordana Tudora, Mario Tudor, snimio u razdoblju od 1969. do 1975. godine.
Video umjetnik Marios Fournaris obradio je Tudorove snimke koje su ujedno bile i prvi poticaj nastanku Cicola continua. Upravo je taj video materijal bio predmetom dugog razmišljanja Gordana Tudora o tome na koji način umjetnički iskorisiti te stare obiteljske snimke.
Ciclo continuo
Ciclo continuo, prema riječima autora, „spaja glazbu i pokretnu sliku, u refleksiji o memoriji, identitetu i kolektivnom sjećanju. Ideja postoji već neko vrijeme, a zahvaljujući nagradi Hrvatskog Doma Split koju smo dobili prošle godine, projekt je konačno oživio.“ Film koji je splitska publika imala priliku premijerno pogledati bavi se emocionalnim i psihološkim slojevima pamćenja i njegovim utjecajem na naš identitet.

Foto: Maja Prgomet/Hrvatski dom Split
Polazišna točka bila je bogata kolekcija snimki na Super 8 mm filmu, koju je Gordanov otac, Mario Tudor, godinama stvarao. Među satima materijala nalaze se dragocjene osobne uspomene, ali i snimke važnih društvenih događaja Splita i Dalmacije iz druge polovice 20. stoljeća.
Neke od onih iskorištenih u Cicolo continuo su snimke četvrtog razreda Gimnazije Natka Nodila, generacije koja je maturirala 1970. godine, razrednog izleta na Hvar, kao i njihov pokušaj izrade igranog filma 1969. godine. Zabilježen je izlet mladih plivača PK Mornar u Nečujam s trenerom Mariom Tudorom 1973. godine, bračno putovanje Tudorovih u Kranjsku goru 1975. godine, ali i snimka magle na Spinutu iz 1971. godine te doček Hajduka 1971. godine.

Foto: Maja Prgomet/Hrvatski dom Split
Ciparsko-grčki umjetnik Marios Fournaris odabrao je i obradio dio ove raznolike i zanimljive arhive te oblikovao 55-minutni film. Svaka od pet narativnih cjelina filma istražuje različite aspekte ljudskog iskustva: ljubav, odnos s prirodom, djetinjstvo, stvaranje i razaranje.
Premijerna izvedba ovog projekta zasigurno će ostati i jedinstvena prema publici koja ju činila, a to su sve redom bili akteri fima s kojima je bio neospisiv doživljaj gledati te stare snimke nakon minulih deseteljća, popraćene živopisnom glazbom Dua Tudor-Režić.
Originalna glazba kreirana je kao svojevrsni soundtrack koji se izvodi uživo, u dijalogu s filmom, a osim iz klasične, crpi inspiraciju i iz drugih glazbenih žanrova, poput pop, prog-rock, elektroničke i tradicijske glazbe. Korištenjem ponavljajućih motiva i loopova, glazba dodatno naglašava cikličku prirodu života i sjećanja.

Foto: Maja Prgomet/Hrvatski dom Split