sliježu se dojmovi
Thompson na Hipodromu: redefinicija glazbe kao komercijalne djelatnosti

Jedno je sigurno: koncert Thompsona na Hipodromu najvažniji je događaj hrvatske glazbene industrije u 2025. godini
Dok se menadžment Marka Perkovića Thompsona već okreće nastupu na sinjskom Hipodromu, 4. kolovoza, domaća glazbena industrija još je pod dojmom masovnog koncerta na zagrebačkom Hipodromu protekle subote. Iako se brojke posjećenosti razlikuju od izvora do izvora, ovo je bez sumnje bio događaj po kojem će se koncertna industrija u Hrvatskoj dijeliti na razdoblje prije i poslije “Thompsona na Hipodromu”.
Što o samom koncertu kažu glazbenici koji su te večeri svirali i koji je značaj koncerta iz perspektive hrvatskih glazbenih profesionalaca, donosimo u nastavku…
Mario Klarić karlovački je bubnjar s impozantnom glazbenom biografijom i u svojoj je dosadašnjoj karijeri surađivao s brojnim domaćim i inozemnim glazbenicima. Otkrio nam je kako su pripreme za koncert i njegovo vatreno krštenje s Thompsonom započele prije tri mjeseca: “Tada sam dobio radnu verziju set liste i krenuo učiti repertoar na način da bih pjesme prvo notno raspisao i onda u kratkom vremenu naučio napamet. U završnoj fazi učenja, vježbao sam u prostoru gdje mi je bio složen bubanj za koncert nekoliko tjedana prije početaka probi cijelog benda”, opisuje Klarić dodajući kako mu je ovaj koncert puno značio: “Definitivno najveći koncert kojeg sam odsvirao, uključujući i produkcijske elemente, do sada neviđeno na našim prostorima. Bio sam presretan i zadivljen raspletom svih elemenata kako bi koncert prošao onako kako je produkcijski tim to osmislio. Bilo je emotivno, muzikalno i moćno. Trenutak koji ću posebno pamtiti je trenutak kada smo svirali pjesmu “Zaustavi se, vjetre”. Drago mi je da je sve prošlo u najboljem redu i da je publika svojim domovima otišla ispunjena i prezadovoljna. Također, tu je i onaj osjećaj ispunjenosti nakon završenog koncerta gdje smo si zajedno svi čestitali na sigurno najljepšem koncertu kojeg smo svirali”, zaključuje.
Njegov bendovski kolega na klavijaturama te je večeri bio i Branimir Jovanovac Bani kojeg je šira glazbena javnost upoznala kao člana Opće opasnosti: “Počašćen sam i zahvalan Marku na pozivu da budem dio ove jedinstvene priče. Smatram to velikim priznanjem za svoj rad. Već tjednima prije, kako se postavljala tehnika i kompletan koncertni prostor, moglo se doslovno osjetiti kako će ovo biti nešto potpuno drugačije od svega na što smo naviknuti kad je u pitanju organizacija i produkcija koncerta hrvatskog izvođača. Kompletan tim je funkcionirao besprijekorno – sve pohvale svima, od ljudi koji su postavljali koncertni prostor, svih tehničara pa sve do ton majstora. Bend je fantastičan, od instrumentalista do pratećih vokala, a ono što je meni važno, prije svega normalne osobe koje pršte pozitivnom energijom. O Marku ne treba puno pričati, uvijek glazbeno čvrst, sa stavom, dosljedan, najiskrenije mu čestitam na svemu!”.
Njegovi dojmovi još se nisu slegli: “Beskrajno sam zahvalan na pozivima i porukama potpore. Neopisivo je lijepo bilo vidjeti ljude u publici, pogotovo mlade kojih je bilo otprilike 80 posto. Ti ljudi su slali poruke zajedništva, domoljublja, vjere i mira jer to osjete i tako žive. Meni, kao čovjeku koji obožavam svoje Gradište i Hrvatsku, to je najveća i najvažnija poruka cijelog koncerta. Štogod netko od kolega mislio o Marku i njegovoj glazbi, treba javno reći da je Marko najveći izvođač hrvatske domoljubne glazbe u povijesti. Ovaj koncert je velika stvar za pozicioniranje hrvatske glazbe i hrvatskog izvođača na svjetskoj karti i, zamisli, ja sam imao privilegiju svirati tamo! Netko me odozgora doslovno potapšao po ramenu”, zaključuje Jovanovac.

Thompson na Hipodromu
Glazbeni producent bio je Branimir Mihaljević koji je u danima nakon koncerta imao samo jedan komentar: “Svi koji su bili na koncertu nose sa sobom svoje emocije i dojmove, a za one koji nisu bili, slike kazuju puno više nego što bih ja mogao reći”.
No, što ovaj koncert znači za hrvatsku glazbenu industriju, koji su njegovi odjeci u međunarodnom koncertnom poslovanju i koje se lekcije mogu izvući za slične pothvate u budućnosti?
“Nastup Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom Hipodromu tektonski je događaj na mnogo razina”, odlučan je Bojan Mušćet, član našeg uredništva: “Kad je posrijedi organizacija i produkcija, onda možemo reći da su svi sudionici stručno odradili svoje dijelove posla, unatoč kratkom razdoblju za pripremu. Na međunarodnoj ravni, to može potaknuti razmišljanja da se u Hrvatskoj (na Hipodromu ili negdje drugdje) mogu organizirati veći open air nastupi svjetskih zvijezda i to ne nužno katoličkog rocka. Mislim da ovako veliki koncertni zahvat neće više biti moguć, ali standardni veliki nastupi, do 200 tisuća posjetitelja, uz prihvat ljudi iz drugih gradova i država očito se mogu organizirati. Smatram da je Thompsonov koncert poticaj promotorima u Hrvatskoj, regiji i u inozemstvu da razmotre mogućnosti koje je ovaj nastup otvorio. Hrvati neprestano idu u inozemstvo na velike koncerte komercijalnih izvođača, možda se situacija nakon ovog nastupa dijametralno suprotno promijeni”.
Glavni tajnik Hrvatskog društva skladatelja, Antun Tomislav Šaban, smatra kako se u glavnom gradu dogodio glazbeni događaj bez presedana: “Sve što smo do sada znali o koncertnom marketingu, prodaji ulaznica, procjeni tržišnog dobačaja, ovim događajem palo je u vodu. Mi u struci smo bili svjesni da zadnjih nekoliko godina jača trend žive glazbe, festivala, koncerata, priredbi. Digitalna, snimljena glazba sveprisutna je i praktički je sve dostupno u trenu. Konzumenti glazbe, dakle publika ili slušatelji, okrenuli su se u drugom pravcu i traže živu izvedbu. Traže glazbenika koji dolazi pred njih, traže jedinstveni doživljaj bivanja u isto vrijeme na istom mjestu sa svojim omiljenim glazbenikom kao i s drugima koji ga žele čuti, traže odnosno prihvaćaju troškove i rizike koji su s time povezani: odgode, loše izvedbe, loših tehničkih uvjeta… U poslovnom smislu, ovo je glazbeni događaj bez presedana. Što god tko mislio o Thompsonu i njegovoj glazbi, neprijeporno je da je ovaj događaj stvorio golemu dodatnu financijsku vrijednost koja se razlila prema tisućama raznih biznisa: tvrtki, obrta, pojedinaca. Ovime je u Hrvatskoj redefinirana glazba kao komercijalna djelatnost”, zaključio je Šaban.